ריחות ששווה להכיר: הבשמים שיעשו לכם את החג

לקראת ראש השנה הרחנו כמה בשמים חדשים ומעניינים - לכל אלה שמתלבטים מה לקנות למארחים או לעצמם • פראדה, איב סן לורן, קארל לגרפלד, הרמס, דולצ'ה וגבאנה ועוד - שלל ריחות שכל אחד יוכל למצוא ביניהם את המועדף עליו • מדי שבוע נוחתים מוצרים חדשים על המדפים, ואנחנו בודקים אותם וחוזרים לדווח עליהם • חדש על המדף

מימין לשמאל: איב סן לורן, גריטי, קסמורטי, דולצ'ה וגבאנה. צילום: יח"צ חו"ל

הרענן

בושם גברי חדש למון בלאן - Vetiver Glacier, עם וטיבר רענן המשולב בג'ינג'ר ואגוז מוסקט, ארז, מושק ואלגום. הריח עשבי־הדרי, מתובל ופרשי, עם הבזקי ניחוחות עציים שמוסיפים עומק לניחוח. המושק מלווה את הריח מהתחלה ומחמם את הווטיבר הקריר, ונוצר תמהיל ריחני שמרגיש כמו משהו שכל גבר יוכל להתחבר אליו.

מחיר: 600 שקלים ל־125 מ"ל

הבושם החדש Vetiver Glacier של מון בלאן, צילום: יחסי ציבור

היוקרתי

הבושם החדש לגבר מבית קיליאן הנסי הפריזאי, "אולד פאשן", מזכיר בהתזה ראשונה את הניחוח המעושן הנעים השורר במועדון גברי ספון עץ, עם זיקה ברורה לריח הדרי – שנובע מתווי ברגמוט ופריחת התפוז. הוא ממשיך להתפתח לגוונים נעימים ועציים, תוך שהוא שומר ברקע על מעין עוקץ אלכוהולי מיוחד ומעניין, המחזק את תחושת היוקרה האופפת את הבושם. 

מחיר: 930 שקלים ל־50 מ"ל

הבושם החדש לגבר מבית קיליאן הנסי הפריזאי, "אולד פאשן", צילום: יחסי ציבור

המיוחד

GRITTI חוגגים 15 שנה למותג, ומשיקים את הבושם מוניקה בגרסה מיוחדת, עם אדמוניות, יסמין ותווי דבש, שמשתלבים עם ליצ'י ומושק. הריח הבולט הוא המושק החושני, שמשולבים בו תווים מתקתקים של ליצ'י. הריח הראשוני מיוחד וחזק, והוא מתעדן לאחר כמה דקות והופך לפרחוני יותר, כשעדיין ניכרת בו תחתית המושק המאזנת.

מחיר: 1,200 שקלים ל־100 מ"ל, להשיג בבוטיק אינדיבידואל

הבושם GRITTI VENETIA, צילום: יחסי ציבור

העליז

ניחוח ג'ינג'ר הדרי שייך לבושם Infusion de Gingembre של פראדה, שמציג פרשיות, קופצניות עשבית ועושר בריח אחד, שמורכב ממושק והדרים. עם תווים של מנדרינה ירוקה, וטיבר וג'ינג'ר, הניחוח מעורר עם מעט חריפות, מתובל בעדינות ודורש נשימה עמוקה לריאות ברגע שהוא מותז לחלל האוויר.

מחיר: 609 שקלים ל־100 מ"ל

הבושם Infusion de Gingembre של פראדה, צילום: יחסי ציבור

המנחם

DOLCE&GABBANA יוצאים עם בושם נשי - DEVOTION INTENSE, עם תווים של אגוזי לוז מלווים בפריחת התפוז עם וניל מדגסקר בבסיס. הריח מתקתק ומנחם, מזכיר קצת בראוני עם אגוזים, שממשיך לניחוח הדרי. שילוב מתוחכם של מתוק, מתובל ופרשי – קצת כמו קינוח חמים ומפתה.

מחיר: 672 שקלים ל־100 מ"ל

DOLCEGABBANA יוצאים עם בושם נשי - DEVOTION INTENSE, צילום: יחסי ציבור

הנועז

Quattro Pizzi הוא בושם נישה של המותג האיטלקי CASAMORATI, ומיועד לנשים ולגברים. בתווים תמצאו רום, פלפל ורוד וטוברוז, עלי טבק וטונקה. זהו ניחוח חזק, חמים, מתקתק ומתובל, שמתעדן ככל שעובר הזמן. הטונקה מוסיפה עומק והטבק תווים עציים. זהו בושם לנועזים יותר, שאוהבים ריח פורץ ומורגש.

מחיר: 1,080 שקלים ל־100 מ"ל, להשיג ב־BEYONSKIN ולילית קוסמטיקה

Quattro Pizzi, בושם הנישה של המותג האיטלקי CASAMORATI, צילום: יחסי ציבור

המלהיב

מדמואזל רושס בפריז משקף כבר בעיצוב הבקבוק את תוכנו – ורוד מנצנץ עם סרט. בתווי הבושם אגס, פטל, ברגמוט, עלי יסמין וורדים, והריח בהתאם - מתוק, מסיבת פירות ופרחים נוצצת. ריח האגס מורגש מאוד, ובקצותיו פרחים עדינים יותר, עם נגיעות קטנות הדריות. האלגום מוסיף עציות חלקלקה ומשדרג את הניחוח.

מחיר: 329 שקלים ל־90 מ"ל

הבושם מדמואזל רושס, צילום: יחסי ציבור

האלגנטיים

בשמי גבר ואישה חדשים לאיב סן לורן: LIBRE FLOWERS & FLAMES הנשי, עם אקורד חבצלת המדבר, טוברוזה, ילנג ילנג, יסמין ווניל, ו־MYSLF הגברי, עם פלפל שחור, קינמון, הל, ברגמוט ווניל בורבון. הנשי פרחוני, חמים ופיקנטי, ריח של מסיבת ערב יוקרתית ומפתה. הגברי משלב חריפות ורעננות, עם אלגנטיות ועוצמתיות מהאלמנטים העציים, אך רכות מהפרחוניים.

מחיר: 509 שקלים לנשי, 549 שקלים לגברי ל־100 מ"ל

הבושם LIBRE FLOWERS & FLAMES של YSL, צילום: יחסי ציבור
בושם הגברים MYSLF של YSL, צילום: יחסי ציבור

המורכב

הרמס יצרו בושם על שם חומר העור שממנו מייצרים אוכפים ותיקים, Barénia, אבל הריח שלו לגמרי לא של עור: בתוויו הניחוח ברגמוט, שושן פרפר, אלון ופצ'ולי, שיוצרים ניחוח עצי-ג'ינגרי נעים ורענן שבקצותיו ריח פירותי־פרחוני שנדמה שמורכב ממגוון ניחוחות. כשהבושם מתפתח הוא משתנה למתובל וחמים יותר.

מחיר: 690 שקלים ל־100 מ"ל, להשיג ברשת אפריל

הבושם Barénia של הרמס, צילום: יחסי ציבור

המעניינים

בית קרל לגרפלד משיקים צמד בשמים לגבר ולאישה, IKONIK, הנשי בבקבוק זהב ורוד עם תווי ורד, פטל, יסמין, טוברוז ואלגום, והגברי כסוף עם טונקה, מרווה, ג'ינג'ר ופריחת התפוז. הבושם לאישה פרחוני ומתוק, עם שילוב מעניין שכולל ניצוצות חושניות עצית. הגברי פותח בגרניום שמחזק אותו הקוקוס, ויוצר שילוב מעניין של רעננות קיצית וקלילה עם עציות וחמימות.

מחיר: 359 שקלים ל־100 מ"ל

הבושם IKONIK מבית קרל לגרפלד, צילום: יחסי ציבור
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר