סליחה, מאיפה הבושם שלך: הריחות החדשים שיעשו לכם חג שמח

מגוון בשמים הושקו השנה לקראת החגים הקרבים, ואנחנו כאן כדי לספר לכם על הניחוחות המיוחדים • בושם שעוצב בעזרת בינה מלאכותית, ניחוח שאין מצב שמישהו לא יאהב, ריח עם לב אפל ומפתיע ועוד • מתנה למארחים, למשפחה או סתם לעצמנו - בושם הוא הפינוק המושלם לפתוח איתו שנה, שהלוואי שתהיה טובה יותר מקודמתה

לפתוח את השנה בניחוח מיוחד. צילום: GettyImages

ים, סלעים ולבה

לגברים העוצמתיים שבינינו, שמתחברים לריחות של ים סוער, פחם, סלעים געשיים ואדמה רוויה, המותג האיטלקי TRUSSARDI מציע את הבושם החדש PRIMO. בבקבוק המעוצב, שגוני האדום שלו מדמים לבה זורמת, נחבאים תווים יצריים של ברגמוט, אקורד מינרלים ולבה, מושק, וטיבר, בורבון ופולי טונקה. הריח חזק ומעושן, מעט מתקתק וארצי, ויתאים יותר לימים הקרירים של החורף והסתיו. בית האופנה הוותיק מדגיש שכל המרכיבים אורגניים מאיטליה, והם מופקים "בתהליכים טכנולוגיים ייחודיים המכבדים את חומרי הגלם". אותנו זה לגמרי קנה. להשיג ב־BEYONDSKIN ולילית קוסמטיקה.

מחיר: 500 שקלים ל־100 מ"ל

פרדוקס וירטואלי

בושם שנוצר בשילוב טכנולוגיית AI הוא PARADOXE VIRTUAL FLOWER של PRADA, בקונספט פרחוני המתמקד ביסמין. בין תוויו נרולי, ברגמוט ומושק, ואקורד בינה מלאכותית יסמין שפותח באמצעות שימוש במעבדה שיצרה את הניחוח בצורה אותנטית. הריח, כצפוי, פרחוני־פירותי מתקתק אבל עדין וקליל, מעט הדרי, ניחוח אביבי צלול שמתפרץ בכל התזה.

מחיר: 590 שקלים ל־90 מ"ל

מיליון אחוז של ריח

בושם ראשון נשי בסדרת Million Gold for Her של Rabanne מביא ניחוח הכולל תמצית שמן לבנדר, תערובת ורדים, ילנג ילנג ויסמין עם וניל עטוף במושק מינרלי בעל מליחות עדינה. זהו ריח פרחוני שבקצותיו ניחוחות יסמין מובהקים והבזקים הדריים, עשיר ומורגש, קרמי עם ריחות וניל שמוסיפים עומק וחום. זהו ריח שקשה להתעלם ממנו כשנכנסים לחדר, קלאסי, נשי ובטוח בעצמו.

מחיר: 480 שקלים ל־90 מ"ל

מתובל ועצי

הגרסה החדשה של טום פורד ל־Ombré Leather מוגדרת כיוניסקס, ולמרות שהיא גברית יותר מנשית – אינה גברית מובהקת. תווי הזעפרן ב־Eau d'Ombré Leather בולטים מאוד בשניות הראשונות, ביחד עם תווי העור והווניל שמורגשים גם כן. הריח מתקתק, עדין וקלאסי, ובו תווים מתובלים ועציים. בגרסה החדשה התווספו ג'ינג'ר ותבלינים נוספים, שנותנים עומק וחידוד לריח המקורי.

מחיר: 440 שקלים ל־50 מ"ל

טרוסארדי, Rabbane, פראדה, טום פורד, צילום: יחסי ציבור

פרחוניות הווניל

Gucci Flora Gorgeous Orchid הוא החדש בסדרת הבשמים המפורסמת של מותג היוקרה, המשלב תווים ימיים ואקורד אוזוני עם וניל. מה שמפתיע פה זה שהריח ההתחלתי שמתקבל אינו וניל מובהק, אלא פרחוני קליל ומתוק, והתווים הימיים אווריריים ומורגשים. לנו הוא הריח קצת טרופי, אננסי, מאוד קיצי וקליל, מתיקות שדועכת קצת בהמשך, שבו מתפתח יותר הווניל המוכר, החמים ועשיר.

מחיר: 650 שקלים ל־100 מ"ל. להשיג בסופר-פארם, המשביר לצרכן ואפריל

רבדים של בושם

LEVAR DEL SOLE (זריחת השמש) של המותג האיטלקי CASAMORATI נוצר בהשראת הפניקס, ציפור החול בת האלמוות. לבושם, שיחסית נשאר זמן רב על העור (בן אלמוות?), יש ניחוח חזק, עמוק, מעט תבליני ומתקתק, שאחרי שישקע יעלה ממנו שובל קל של ניחוח פירותי רענן. יש בו רכיבים רבים שמעניקים לריח כמה רבדים ועומק, ביניהם תפוח, תפוז, ורד, לימון וברגמוט, עם הל, יסמין, בנזואין, מושק ופולי טונקה.

מחיר: 1,080 שקלים ל־100 מ"ל. להשיג ב־BEYONDSKIN ובאתר לילית קוסמטיקה

הרפתקאותיו של הינוקי

Hinoki & Cedarwood Cologne Intense הוא הבושם החדש של ג'ו מלון, בהשראת טקס הרחצה היפני בין עצי ההינוקי, המזוהה עם התרבות היפנית כמשהו שמוביל למנוחה ורגיעה. הניחוח מורכב מתווי עץ ארז והינוקי, מה שיוצר ריח מאוד עצי ומתובל, עם מתיקות משולבת בחריפות קינמונית חמימה, שמצליחה להישאר עדינה, מפתה ונעימה לאורך זמן.

מחיר: 750 שקלים ל־100 מ"ל

גוצ'י, CASAMONTI, ג'ו מלון, צילום: יחסי ציבור

ירוק זה ריח

ניחוח חדש, שהפעם פונה לגבר ולאישה, מאת Juliette has a gun, מפתיע ברעננות החמצמצה והפרשית שלו. EX VETIVER ירוק – שזה גם צבע הריח המדויק שלו, והוא יריח נהדר על שני המינים. יש בו שלושה זני וטיבר, ברגמוט, לימון, אמברוקסן ומושק, והוא מעורר, עשבי ולימוני, קייצי והדרי – מסוג הבשמים שמרגיש שאין מי שלא יצליח להתחבר לריח המעקצץ והשמח שלו, ומהבשמים הנדירים שגם התזה כפולה ומשולשת ממנו לא תרגיש כאוברדוז.

מחיר: 500 שקלים ל־100 מ"ל. להשיג בסופר-פארם ובלילית קוסמטיקה אונליין

ניחוח של אלה

BURBERRY משיקים את הבושם החדש GODDESS Intense, המשלב בין ניחוח ארומטי, עצי וגורמנד, עם לבנדר, ארבעה סוגי וניל ופצ'ולי. הריח של הבושם חמים, נשי ומתקתק בצורה עדינה כמו קינוח יוקרתי. הוא מכיל גם תמציות עץ המעניקות לו תחושה מעושנת ומתוחכמת, ולמרות ההשתלטות הוונילית על הניחוח הוא מצליח לא להיות מתוק מדי. מעולה לאירועי ערב.

מחיר: 670 שקלים ל־100 מ"ל

ורד משודרג

עיצוב מסקרן של שעון חול בבושם החדש של DKNY מסמל, לדברי החברה, את הדינמיות חסרת הזמן של העיר ניו יורק שפעילה ביום ובלילה, 24/7, כשם הבושם. יש לו ריח עליז ומתוק עם עומקים של ורד, פלפל ורוד שמחמם את הניחוח ומושק עצי עדין. זהו בושם בריח של ורדים לכאלה שלאו דווקא אוהבים ריחות ורדים – כזה שהטוברוז והיסמין מוסיפים להם ארומות פרחוניות קלילות, שמוציאות מהוורד את המיטב.

מחיר: 320 שקלים ל־100 מ"ל

Juliette has a gun, ברברי, DKNY, צילום: יחסי ציבור

מושק לענוגות

GA-DE מוציאים לקראת החג את בושם ICON PEARL, שמיועד, לדברי החברה, ל"אישה הענוגה והרומנטית. ענוגה ורכה, ועם זאת – זקופה וחזקה". הניחוח מורכב מוורדים, ילנג ילנג וגרניום, ביחד עם שושנת העמקים ויסמין, מושק ווניל. הריח שהכי בלט לנו בבושם הוא המושק העז, שמשלב ניחוח פודרתי־אבקתי עם וניל ופרחוניות של ורדים. זהו ריח בולט, חי, חזק, וגם נשאר לאורך שעות על העור.

מחיר: 250 שקלים ל־100 מ"ל. להשיג בסופר-פארם

סקרנות מעושנת

יש משהו משובב נפש, אביבי ורומנטי בניחוח הפרחוני המודגש של La vie est belle L'Elixir מבית לנקום, המזכיר לנו שדה צבעוני ובו מרחפות נשים בשמלות לבנות. תמצית סיגלית משולבת בניחוח המוכר של תמצית ורדים, ביחד עם פתיחה מתוקה של פטל, יוצרות ריח פרחוני ומעט פירותי, שמקבל עומק של ארז. בהמשך הוא התפתח לארומה עדינה ומרומזת, מעט מעושנת, מסקרנת ומסתורית.

מחיר: 490 שקלים ל־100 מ"ל

פרשיות מוארת

GABRIELLE L’eau הוא הבושם החדש של Chanel, ויש בו יסמין, ילנג ילנג, פריחת תפוז וטוברוז. הריח הוא פרחוני, עדין וענוג, מתקתק אבל במהוסס – היסמין ניכר בו אבל גם התפוז, שמאיר בו ניצוצות הדריים פרשיים. זהו ריח אלגנטי ולא משתלט, שכאשר הוא מתפתח הוא גם מצליח להביא לניחוח הקליל גם ייחודיות קרמית מושקית, בזכות הווניל והמושק הלבן.

מחיר: 730 שקלים ל־100 מ"ל

הצד האפל של הפרח

מותג הנישה האיטלקי NEW NOTES הצליח לבלבל אותנו מעט עם הבושם BONBONS A LA VIOLETTE. ציפינו לניחוח מתקתק וקליל, אולם הריח שקיבלנו דווקא לא היה מתוק במיוחד אלא עמוק, כזה שיש בו מעט חריפות, פרחוני אבל לא קליל, כאילו בא להראות את הצד האפל של הפרח. בהמשך הרגשנו יותר את ריח הסיגליות והווניל, שהתערבלו לניחוח נעים אך עוצמתי. עם אזוב, ארז ואמבר, הוא יתאים לכאלה שרוצים את הצד הבוגר יותר של הסיגלית.

מחיר: 618 שקלים ל־50 מ"ל

La vie est belle, GA-DE, שאנל, NEW NOTES, צילום: יחסי ציבור

ריח של יוקרה

פרנסיס קורקדג'יאן, מייסד מותג MFK הצרפתי, מציע את APOM - ראשי תיבות של A Part Of Me - המיועד לנשים וגברים, עם לבנדר, תפוז, וניל, מושק ואקורד ענברי. הניחוח ארומטי עם הבזקים הדריים, ובעינינו קצת יותר נשי – מתוחכם, חמים, נקי ומאוד אלגנטי. אם ליוקרה היתה ריח, ככה היינו מדמיינים אותו.

מחיר: 790 שקלים ל־70 מ"ל. להשיג ב־BEYONDSKIN

עז ומתוק

Boyish הוא ניחוח יוניסקסי בגוון נשי של המותג Floraïku Paris, בהשראת התרבות היפנית. יש לו ריח עז, מתקתק, אבל כזה שמשלב חמיצות הדרית, פירותיות ועציות, עם מגוון ריחות וארומות שונות. זהו בושם מאוד מתובל, שתווי הלימון והברגמוט ניכרים בו, ובהמשך הוא מתפתח, מתעדן ומתחמם עם ניחוחות פצ'ולי וענבר. הוא מסוג הבשמים שהריח שלהם יישאר עליכם במשך שעות ארוכות – וכל שעה יתרכך מעט יותר.

מחיר: 1,180 שקלים ל־50+10 מ"ל. להשיג ב־BEYONDSKIN

רומנטיקה בגוון גברי

מותג הנישה היוקרתי FRAGRANCE DU BOIS משיק בושם יוניסקס בגוון גברי, Secret Tryst, שכשמו מנסה להחיות את הניחוחות החמקמקים של מפגש אוהבים סודי. התווים חושניים בהתאם, עם ברגמוט, זעפרן, ורד, וטיבר, יסמין וארז, על בסיס פצ'ולי, וניל ולבונה, עם ריח בגוון גברי, שמשלב פרשיות מעקצצת עם קרמיות ארומטית.

מחיר: 1,375 שקלים ל־100 מ"ל. להשיג ב־BEYONDSKIN ובאתר לילית קוסמטיקה

אנרגיה ים־תיכונית

בית VERSACE מוסיף ניחוח גברי חדש לקולקציית EROS הנקרא ENERGY, השואב את השראתו מקו החוף הים־תיכוני. הפורמולה משלבת בין פרחי הדר לפלפל ורוד, פצ'ולי, מושק וטחב אלון. מייד כשמזליפים את הבושם עולה ארומה חמצמצה, הדרית ומודגשת, המפזרת סביבה חיוניות ורעננות. לאחר מכן הניחוח מתעדן, משתלב עם מתיקות הפצ'ולי ויוצר ניחוח גברי וחושני. הריח התוסס מתעמעם כעבור שעתיים, אולם אינו נעלם לחלוטין, ושומר על אותה עוצמת ניחוח עדינה במשך שעות ארוכות.

מחיר: 420 שקלים ל־100 מ"ל

APOM, ורסצ'ה, Floraïku Paris, FRAGRANCE DU BOIS, צילום: יחסי ציבור
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר