ישראל בגל השני של ההפצה: מתי בדיוק יגיע אייפון 16 לארץ?

ברוב ההפצות עד כה ישראל הייתה משובצת בגל השלישי, אך האייפון 16 צפוי להגיע אלינו כבר בגל השני • השאלה הגדולה כרגע היא אם המכשירים שיגיעו לארץ יכילו את כל אפשרויות ה-AI • במה זה תלוי?

מנכ"ל אפל, טים קוק, באירוע ה-WWDC . צילום: אי.פי

רשתות החשמל ומוצרי הטכנולוגיה בישראל נערכות להשקת אייפון 16 שעליו תכריז אפל הערב, בשעה 20:00 שעון ישראל.

במחסני חשמל מציינים כי בדרך כלל ישראל משובצת בגל השלישי (מתוך ארבע) של ההפצה העולמית, קרי האייפון מגיע לישראל כחודש וחצי/חודשיים אחרי ההשקה. הפעם, בהשקה הנוכחית, ישראל מתוכננת לגל השני, מה שאומר שהמוצרים צפויים להגיע לישראל שבועיים מההשקה, קצת לפני ראש השנה.

אירוע ההשקה השנתי של אפל, בשנת 2023, צילום: AP

השאלה הגדולה היא אם המכשירים שיגיעו לארץ יכילו את כל אפשרויות ה-AI. כרגע יש ויכוח בין אפל לאיחוד האירופי, שמעוניין להטיל הגבלות על חלק מתכונות ה-AI שבמכשיריה, בעוד שבשוק האמריקאי בחרו שלא להטיל הגבלות על אפל. בישראל אין כיום רגולציה על ה-AI, והשאלה היא אם בישראל יישרו קו עם האיחוד האירופי או עם השוק האמריקאי.

אפל משתפת פעולה עם סטארט-אפ הבינה המלאכותית OpenAI, שבראשו עומד סם אלטמן. אפל רואה ב-ChatGPT, שנוצר על ידי OpenAI, את המוביל בתחום הבינה המלאכותית הג'נרטיבית. החברה גם נמצאת במגעים להשקיע ב-OpenAI, לפי דיווח של ה-Wall Street Journal.

עם זאת, לא כל היכולות החדשות של Apple Intelligence יהיו זמינות כבר עם השקת המכשירים החדשים, וחלק מהפיצ'רים המרשימים יותר יגיעו רק בשלב מאוחר יותר, אולי אף בשנה הבאה. בנוסף, נכון לעכשיו, השפה היחידה שבה יתמכו התכונות החדשות היא אנגלית, מה שעשוי להגביל את ההתלהבות מהן במקומות מסוימים בעולם.

לגבי ההשפעה על מחיר הדגמים הישנים, השנה, באופן נדיר, אפל הורידה את מחירי האייפונים בישראל שלוש פעמים בטווח של חודשיים. לאור זאת, למרות ההשקה של סדרת אייפון 16, לא צפויה ירידה משמעותית במחירי הסדרות הקודמות. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר