אמריקן לייזר | צילום: יהושע יוסף

לקוחות אמריקן לייזר חושפים את עומק הפגיעה: "אלה היו כל החסכונות שלי"

הרשת להסרת שיער צברה חובות ענק, והלקוחות מודאגים אחרי שרכשו טיפולים יקרים שאין ודאות שאכן יקבלו אותם • חיילת בודדה, סטודנטית שנותרה ללא מענה ובחור בן 31 שהספיק לעשות טיפול אחד בלבד: נפגעי הרשת הארצית להסרת שיער מספרים כיצד השקיעו כספים על טיפולים שמתבטלים ואין מענה מהחברה, כאשר אצל חלקם מדובר בעשרות אלפי שקלים • מנהלת השיווק בכלל בחופשת לידה: "אין מי שמחליף אותי – רוב העובדים פוטרו"

אחת הרשתות הכי מפורסמות בארץ להסרת שיער עלתה בתקופה האחרונה לכותרות - ולא מסיבות טובות. רשת אמריקן לייזר צברה חובות של מיליוני שקלים, ונכון לימים אלה, כל הלקוחות - ומדובר בכאלה שרכשו חבילות טיפולים יקרות - מחויבים לשלם 100 שקלים לכל טיפול שהם רוצים להשלים, באישור בית משפט. מלבד זאת, לקוחות טוענים שאין להם עם מי לדבר ואין מענה במוקד שאמור לטפל בפנייתם.

נ' רכשה לפני כמה שנים חבילת טיפולים לכל החיים בחברת "אמריקן לייזר". בעקבותיה, גם אחותה הקטנה רכשה חבילה בשנה האחרונה, באותו הסניף – גם כן לכל החיים. אלא שלאחר חשיפת ההסתבכות הכלכלית של אמריקן לייזר, שתיהן מצאו את עצמן בן רגע ללא שום מענה מצד החברה. "הספקנו לעשות כמה טיפולים, ואז כל הסיפור התחיל", אומרת נ', שכבר העבירה את התשלום על החבילה במלואו בעשרה תשלומים. "אין שום מוקד שאפשר לפנות אליו. זה חוסר אונים מטורף, הכסף פשוט הלך – אנשים איבדו חיסכון של שנים ונשארו עם מבוכה מאוד גדולה, כי יש להם שיער גוף שהם רוצים להסיר".

השלט על אחד מסניפי אמריקן לייזר, צילום: פרטי

באחד מימי שישי האחרונים נקבע לאחותה של נ' תור לטיפול, ולאחר שלא קיבלה תזכורת מהסניף כמו בכל טיפול אחר, החליטה להתקשר ולוודא שהטיפול אכן יתקיים. לדבריה, לא ענו לה בסניף, וגם הבוט שבוואטסאפ לא הגיב לפניותיה: "רק בשש בערב נשלחה אליה הודעה שהם מתנצלים על אי הנוחות, אבל הסניף יהיה סגור מחר. זה היה בהודעת סמס ולא ניתן היה להשיב, אך נכתב שיחזרו  אליה מהמוקד הטלפוני.

"כמה ימים לאחר מכן היה אמור להיות גם לי תור בסניף בדזינגוף, וקיבלתי הודעה דומה. גם אני לא קיבלתי מענה בטלפון או בוואטסאפ, אז הלכתי לסניף. כשהגעתי ראיתי שהסניף חשוך, ותלוי שלט שאומר שהסניף יהיה סגור מחר. נשארתי בחוסר אונים מוחלט".

סניף של אמריקן לייזר, צילום: יהושע יוסף

רגע לפני סגירה – מגייסים לקוחות

בתחילת אוגוסט, רגע לפני שהסניף נסגר, הגיעה נ' לטיפול, ושמעה את אחת הלקוחות מדברת עם אחת מהיועצות במקום: "האישה סיפרה שהגיעה לייעוץ, וסגרה במקום חבילה לכל הגוף ב-30 אלף שקלים. היא בעצם לא זכתה לעשות אפילו טיפול אחד", מוסיפה נ', שכמה ימים לאחר אותו טיפול כבר ראתה דיווח על החובות הכבדים של החברה.

לדברי נ', רק לפני כשבוע וחצי היא קיבלה הודעה המפרטת את מצב החברה מול בית המשפט – שלפיה לקוחות שהיו בתחילת החבילה (ועשו מעט טיפולים), יזוכו בהמשך. "קיבלתי גם לינק שניתן למלא בו פרטים לתיאום תור עתידי, אבל עדיין לא חזרו אליי לגבי זה. כשמתקשרים למוקד של החברה מועברים לתא קולי ואז השיחה מתנתקת. שמעתי שהיו לקוחות שניסו למשוך תשלומים שהם פרסו מול החברה, אבל הם קיבלו סירובים מחברות האשראי".

נ' לא מסתירה את זעמה: "כשהתחיל הבלגן התקשורתי הלקוחות שמעו על זה מהתקשורת ולא מהחברה. אמריקן לייזר התחבאו מאחורי הודעות בלי כיסוי והבטיחו שהכסף יזרום אליהם גם אם אין טיפולים – כי הלקוחות כבר התחייבו לתשלום. החברה הציגה את עצמה כתעודת הביטוח של אנשים להסרת שיער לכל החיים, אבל בפועל זה מה שהפיל אותם – הם לא יכלו לעמוד מאחורי ההבטחה הזאת".

המסרון שקיבלו הלקוחות מאמריקן לייזר, צילום: ללא

"עד לרגע זה הם מסננים אותי"

אדר אדרי בת ה-20 מעפולה הגיעה לאמריקן לייזר לפני כשנתיים, דרך המלצה. "בגיל 18 אימא שלי סיפרה לי עליהם, והייתי בטוחה שזה מקום יציב, כי יש לו הרבה סניפים. תמיד אמרתי לעצמי שגם אם סניף אחד ייסגר, יש להם עוד הרבה אחרים. שילמתי קרוב ל-11 אלף שקל והוספתי עם הזמן עוד 2,000 שקלים לאזורים נוספים, ואני חייבת להגיד שמההתחלה משהו אחד שתפס לי את העין היה הלחץ שלהם לקבל כסף. הם לא הסכימו להתחיל טיפולים עד ששילמתי את הכול מראש".

"לא בטוחה שאוכל להוציא שוב סכום כזה". אדר אדרי, צילום: פרטי

אדרי לא הספיקה לעשות מספיק טיפולים כדי לקבל את התוצאה שרצתה, ואז גילתה במקרה על ההסתבכות הכלכלית של החברה דרך טיקטוק. "מיד כשראיתי סרטונים על זה ניסיתי להתחיל שיחה עם הצ'אט של אמריקן לייזר. בבוקר גם התקשרתי אליהם כמה פעמים ולא ענו לי, וכשיצאתי לסוף שבוע מהבסיס הלכתי לשני סניפים שלהם – אבל לא היה שם אף אחד. הייתי מתוסכלת נורא. מדובר בכל החסכונות שלי, ועכשיו כשאני חיילת בודדה – אני לא בטוחה שאוכל לאפשר לעצמי להוציא שוב סכומים כאלה. עד לרגע זה ממש הם מסננים אותי".

אדרי מספרת  שהיא חשבה להגיש תביעה נגד החברה, אבל לדעתה סיכוייה לזכות נמוכים: "חבל להוציא כסף על עורך דין בזמן שיש נושים ראשיים שיתבעו ראשונים, כלומר הבנקים וכן הלאה".

המכתב שנשלח ללקוחות אמריקן לייזר, צילום: ללא

"קבעתי תור, וכשהגעתי הובהר לי שלא מקבלים לקוחות"

גם בן סגל בן ה-24 מכפר סבא מספר כי הופתע לגלות על הקשיים הכלכליים של חברת אמריקן לייזר, מאחר ששמע עליהם רבות. "כולם אמרו לי לעשות טיפולים אצלם, אז קבעתי שיחה נחמדה עם בחורה שעובדת שם, והיא אמרה לי שאפשר לשלם 10 אלף שקלים בתשלומים של 200 שקלים דרך 'בלנדר' (חברה שעובדת איתם כמו קרן מממנת) או לשלם דרכה ישירות 283 שקלים בכל חודש ללא ריבית, עד להשלמת הסכום. והכל באמת היה טוב", הוא אומר.

אלא שהלך הרוח השתנה ברגע אחד, על פי דבריו, כשהקשיים הכלכליים של החברה נחשפו. "גיליתי על פשיטת הרגל מפוסט מזדמן של מישהי והייתי בהלם. ניסיתי להתקשר אליהם למוקד אבל לא היה מענה, אבל הלכתי לשם וראיתי שהם עובדים כרגיל".

לעומת אדרי וסגל, י' בן ה-31 הספיק לעשות טיפול אחד בלבד, לאחר ששילם כ-11 אלף שקלים לפני כחודשיים חבור חבילת טיפולים באמריקן לייזר. "קבעתי תור בסניף בירושלים, וכשהגעתי הובהר לי שלא מקבלים לקוחות לטיפולים, כי החברה פשטה רגל. חיכו איתי שם עוד כעשרה אנשים בתור, ורק אז ראיתי את הדיווחים באתרי החדשות".

י' מוסיף שהחברה שלחה מכתב אל לקוחותיה, שלפיו מי שירצה טיפולים נוספים יצטרך לשלם עוד 100 שקלים לטיפול. "בגלל שהם בצו הקפאת הליכים אני לא יכול לבטל את התשלומים הנוספים. לא ניתן להשיג את החברה באופן טלפוני, ואני לא מוכן לשלם 100 שקלים נוספים לטיפול". י' עדיין לא בטוח מה הוא יעשה בנידון: "אולי אשקול להיות חלק מתביעה ייצוגית".

אתר אמריקן לייזר לא פעיל, צילום: ללא

לאחר פנייה של "ישראל היום" למנהלת השיווק של חברת אמריקן לייזר, היא מסרה כי היא נמצאת בחופשת לידה – וכרגע אין מי שמחליף אותה. "רוב העובדים פוטרו", כתבה בתגובה לפנייה.

פנייה נוספת נעשתה בשעות הפעילות למוקד שירות הלקוחות של אמריקן לייזר (1-700-707-060), ושם נשמעה הודעה קולית המפנה לצ'אט עם נציג בוואטסאפ – והשיחה נותקה לאחר קבלת הודעה באפליקציה מבוט. לאחר שהצגנו את סיבת הפנייה לבוט, נכתב כי הפנייה מועברת למוקד שירות וחוויית לקוח, למענה שאינו בהכרח מיידי. כאשר ניסינו להיכנס לאתר הרשמי של החברה, נוכחנו לגלות שהגישה אליו חסומה. גם אנחנו, כמו רבים אחרים, מצאנו את עצמנו ללא מענה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר