הקיץ הישראלי הוא תקופה המאופיינת לרוב בעלייה בהוצאות בפני עצמה, אולם השנה המלחמה השפיעה אף היא על מגמות הצריכה, והקפיצה את הביקוש למוצרים מסוימים ובהם – גלידות, מים ושימורים.
בחמשת הימים שלאחר חיסול איסמעיל הנייה, נרשמה עלייה ממוצעת של 60 אחוזים בהזמנת מים במשלוחים מהסופרים דרך אתר ואפליקציית "תן ביס" – כאשר שיא ההזמנות הגיע ארבעה ימים לאחר החיסול, עם עלייה של לא פחות מ-113 אחוזים בהזמנות. במקביל, החום הישראלי הוביל לעלייה של 90 אחוזים בהזמנות של גלידות ושלגונים לאורך יולי-אוגוסט, בהשוואה לחודשים הקודמים בשאר השנה – כך עולה מאיסוף נתונים שערכה פלטפורמת המשלוחים לחודשי הקיץ.
קופסאות השימורים רשמו עלייה ממוצעת של 110 אחוזים בימים שלאחר חיסולו של הנייה, כאשר שיא ההזמנות היה יום לאחר החיסול – שבו נרשמה עלייה של 221 אחוזים. אולם המוצר שהפך למבוקש ביותר באותו השבוע, על פי נתוני תן ביס, הוא דווקא נייר הטואלט – עם עלייה של לא פחות מ-333 אחוזים, שיא בנתוני ההזמנות שנרשמו ביום שלאחר החיסול.
מתנחמים בפיצה
המאכלים המבוקשים ביותר להזמנות בחודשי הקיץ היו המבורגרים, שהיוו 15 אחוזים מסך ההזמנות, פיצה שהיוותה 11 אחוזים מההזמנות, סושי עם עשרה אחוזים ושווארמה שהיוותה שישה אחוזים מסך ההזמנות. בגזרת הגלידות, הנתונים חשפו כי הטעמים המבוקשים ביותר היו (לפי הסדר): בייגלה שוקולד מלוח וחלב, שוקולד לבן ועוגיות, וופל נוגט, פיסטוק, קוקימן ותותים בטעם מסקרפונה ריקוטה.
לבסוף, בקטגוריית מוצרי החלב נרשמה לאורך הקיץ עלייה של 30 אחוזים בהזמנות דרך תן ביס, כאשר גם במקרה זה – לאחר חיסול איסמעיל הנייה נרשמה עלייה נקודתית של 50 אחוזים ברכישת מוצרי חלב.
לא רק שותים, גם מצטיידים
גם באפליקציית משלוחה נרשם זינוק (של 25 אחוזים) בהזמנת משלוחים ביולי-אוגוסט האחרונים, האופייני לחודשי הקיץ בישראל. נרשמה עלייה של 36.6 אחוזים בממוצע בהזמנות של מים מינרליים, ובקטגוריית בקבוקי השתייה הגדולים נרשם גידול משמעותי של 49 אחוזים בהזמנות – כנראה בזכות אירועי הקיץ השונים. בקטגוריית השוקולדים והחטיפים נרשמה עלייה של 22 אחוזים בהזמנות. הקיץ גם הביא לגידול של 60 אחוזים בהזמנה של מוצרי היגיינה.
בעסקי המסעדנות נרשמה עלייה משמעותית בהזמנות משלוחים של פיצה והמבורגר, לצד עלייה של 23.6 אחוזים במכירות של גלידות במשקל – מול ירידה חדה של 80 אחוזים בהזמנת גלידות ארוזות.
בקטגוריה של מוצרי חלב וביצים נרשמה ב"משלוחה" ירידה של 20 אחוזים במכירות, מגמה שעשויה להיות מושפעת משינויים בהרגלי הצריכה של מוצרים אלה בקיץ – או ממבצעים של רשתות מתחרות.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו