בעל המסעדה שמוכרת שניצל ב-114 שקלים: "אני מעדיף שלא יקנו את זה"

מסעדה ברמת גן מוכרת שניצל עם "סלטים, ממרחים ותוספת" במחיר חריג של 114 שקלים • בשיחה עם בעל המסעדה הוא טען: "נפשית קשה לי להכין את זה"

שניצל בצלחת. צילום: Getty Images

בעידן של יוקר המחיה ובתקופה בה מחירי המוצרים מזנקים מחודש לחודש, גילוי מפתיע באפליקציית משלוחי האוכל "וולט" מעלה שאלות על מחירי המזון במסעדות. האם מנת שניצל בצלחת ב-114 שקלים היא סימן למגמה מדאיגה או מקרה חריג?

מדובר בשניצל שנמכר ב"שווארמה רמב"ם" ברמת גן יחד עם "סלטים, ממרחים ותוספת". הנימוק שסיפק הבעלים של המסעדה מפתיע לא פחות מהמחיר: "נפשית יותר קשה לי להכין את זה", הוא אמר בשיחה איתנו, "אני מעדיף שגם לא יקנו את זה". בשיחה נוספת טען שאולי מדובר במחיר שננקב בטעות, ואז חזר שמדובר במנה שתהליך ההכנה שלה מורכב עבורו מבחינה נפשית, אך סירב לפרט מעבר לכך.

גם אם השניצל טעים, המחיר קשה לעיכול, צילום: צילום מסך

בדיקה מהירה שלנו העלתה כי 114 ש''ח זהו מחיר חריג עבור שניצל. במסעדות אחרות ברמת וגן ותל אביב מצאנו מנות שניצל דומות שנמכרות במחירים של 65 עד 70 שקלים. "חזה עוף מצופה בפירורי לחם" נמכר ב"קופיבר" של רותי ברודו ב-68 שקלים, וב"קפה נואר" מוכרים שניצל ותוספת ב-74 שקלים.

פער המחירים שמצאנו מדגיש את חשיבות המודעות הצרכנית בעידן הדיגיטלי. בעוד שאפליקציות משלוחים מציעות נוחות רבה, הן גם עלולות להוביל לרכישות פזיזות ויקרות. כצרכנים, חשוב שנבחן בקפידה את המחירים והאפשרויות העומדות בפנינו לפני ביצוע הזמנה.

השוואת מחירים בין מסעדות שונות, בדיקת גודל המנה והרכבה וחיפוש אחר ביקורות של לקוחות קודמים - כל אלה יכולים לסייע בקבלת החלטות צרכניות מושכלות יותר. לפעמים שווה להקדיש עוד רגע או שניים לבדיקה לפני שלוחצים על כפתור "הזמן". בסופו של דבר, המודעות שלנו כצרכנים היא הכלי החזק ביותר בשמירה על שוק הוגן ותחרותי.

מוולט נמסר בתגובה: "אנחנו לא קובעים את המחיר ולא מתערבים בתעריפי המנות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר