מניעים לפעולה: כל מה שלא ידעתם על חברת הספורט המצליחה דקטלון

פיתוחים חדשניים ואקולוגיים, הנגשה ללקוחות ודגש על חוויית המשתמש • בחברת הספורט הצרפתית, שלה עשרה סניפים בישראל, חושבים מחוץ לקופסה, בניסיון להיות צעד אחד לפני המתחרים • כך בעצם מייצרים את הציוד הספורטיבי להמונים, ולמה הם ממש לא בונים על כך שתקנו מוצרים חדשים כל הזמן?

סיור במתחמי חברת הספורט דקטלון בעיר ליל // צח כהן

כמה פעמים קרה לכם שנכנסתם לחנות ספורט כלשהי ולקח לכם זמן למצוא את הציוד הכי מתאים עבורכם אם אתם יוצאים לקמפינג וצריכים אוהל טוב, מתחילים לעשות ספורט ורוצים לקנות את הנעליים הנוחות ביותר, או סתם ללכת לים כדי לדוג או לעשות שנורקלינג? לא מעט, נכון? וכולנו רוצים שהכל יהיה כמובן במחיר המשתלם ביותר, באיכות הטובה ביותר ובעיצוב היפה ביותר. הזדהיתם עם הסיטואציות האלה שוב ושוב? תנו קפיצה לחנות דקטלון הקרובה לביתכם.

לרוב באמת יהיה קשה לענות על כל הדרישות האלו, בוודאי כשבראש רצה המנטרה הישראלית שמאפיינת אותנו כל כך - "לא לצאת פראיירים". אבל אם תבחרו להיכנס לחנות של חברת הספורט הצרפתית, שפתחה את סניפה הראשון בישראל ב־2017 ושהשיקה באפריל האחרון את סניפה העשירי, בירושלים - יש סיכוי לא רע שתוכלו לעשות זאת.

לפני זמן קצר הצצנו מקרוב לחזון, לייצור, לעיצוב ולמאחורי הקלעים של מפעל החיים הענקי הזה. הגענו לצרפת, לעיר הצפונית ליל, שבה הכל התחיל אי־אז ב־1976 על ידי מישל לקלרק - מייסד החברה, חובב ספורט ויזם במקצועו.

החזון של לקלרק היה להנגיש לכל אדם ובמקום אחד את כל ציוד הספורט שרק אפשר, אך מעבר לכך, פשוט להנגיש את הספורט לכולם. נקודה.
הרעיון, שהיה מהפכני בזמנו, צבר תאוצה במשך 47 השנים שחלפו, ולהלן המספרים כיום: יותר מ־1,700 סניפים בכ־70 מדינות ברחבי העולם, 120 ענפי ספורט שעבורם נמכר ציוד (בארץ נמכרים מוצרים ב־70 ענפים), 65 מותגי בית, כ־2,800 מוצרים חדשים בכל שנה, וזה באמת על קצה המזלג.

סיור במתחמי חברת הספורט דקטלון בליל, צילום: צח כהן
סיור במתחמי חברת הספורט דקטלון בליל, צילום: צח כהן
סיור במתחמי חברת הספורט דקטלון בליל, צילום: צח כהן

אז איך בעצם מנגישים את הספורט לכולם? הרי כל מי שרוצה להתחיל לעסוק בספורט יודע שעליו להצטייד בציוד מתאים, שבדרך כלל גם יעלה לא מעט. זה בדיוק מה שמייחד את דקטלון, שלהבדיל מלא מעט חברות ספורט אחרות, מייצרת בעצמה את כל המוצרים הנמכרים בחנויות שלה ברחבי העולם.

כל ציוד הספורט מיוצר ב־30 מעבדות הפזורות ברחבי צרפת, בסמוך לאזורי הפעילות של הספורט. לדוגמה: ליד מקורות המים הגדולים - מעבדות ומפעלי השחייה, הצלילה, השיט, הגלישה וכו'. בסמוך להר מון בלאן המפורסם - מתחמי הסקי וספורט החורף. כך, מקומות הייצור הללו ועוד עשרות אחרים נמצאים הכי קרוב ללקוחות עצמם, לומדים את השטח ויודעים לייצר את המוצרים על פי הצורך בהם.

ביום הראשון בליל הגענו למתחם "B'TWIN Village" של מותג האופניים של דקטלון. במתחם הענקי, אחד מני רבים, יש אזורי עיצוב, ייצור ובדיקות מעבדה. בין היתר, קיבלנו הצצה מיוחדת לכל התהליכים שעובר מוצר - מרגע העלאת הרעיון, דרך הייצור שלו ועד לרגע שבו הוא מגיע לצרכן.

הכניסה למתחם "B'TWIN" של דקטלון בליל, צילום: צח כהן

כחלק מהמוטו ומהערכים שדקטלון מבקשת לקדם, לא רק שציוד הספורט צריך להיות מונגש לכל אדם, אלא גם הספורט עצמו. במתחמי החברה, שדוגלת בשמירה על פעילויות קהילתיות כדי להתחבר כמה שיותר ללקוחותיה (או כפי שבחברה מכנים אותם - משתמשים), פועלים חוגים שונים שכל מטרתם היא לזמן את האנשים לעשות ספורט.

כך, למשל, במתחם של "B'TWIN" מתקיימים חוגי ספורט ללימודי רכיבה על אופניים, החלקה על גלגיליות ועוד. רוצים ללמוד לרכוב ואז ישירות לקנות את הציוד המתאים? קיבלתם.

נוסף על כך, בלא מעט חנויות קיימות סדנאות תיקון מוצרים וחנויות יד שנייה, שבעצם מעודדות את הלקוחות (ה"משתמשים") לצמצם את צריכת המוצרים החדשים, ולנסות לשמור על אלו הקיימים. פחות מוצרים חדשים - שווה יותר אקולוגיות וקיימות. כן, חברה שלא מעודדת קנייה של מוצריה בכל מחיר. על זה שמעתם?

אם עלתה בכם תהייה נוספת לגבי בחירה בציוד הספורט המתאים לכם, דקטלון דאגה לכם גם כאן. מגוון המוצרים מחולקים לשלוש קטגוריות המסומנות במספרים 100, 500 ו־900, כך שמוצרים המסומנים במספר 100 מיועדים למתחילים, מוצרי ה־500 מיועדים למנוסים וה־900 מיועדים לספורטאים המתקדמים, וכל קטגוריה גם מתומחרת באופן שונה, כמובן.

בהמשך ראינו את חללי העבודה המשותפים של המהנדסים, המעצבים, אנשי הייצור ושאר ממלאי התפקידים. בין המוצרים החדשניים והייחודיים שראינו מקרוב ושרשומים כפטנטים בלעדיים של דקטלון: אוהל פתיחה בשתי שניות (זוכה כמה פרסים יוקרתיים), מסיכת שנורקלינג מהפכנית (ה"EasyBreath"), ה"CargoBike" (אופניים חשמליים שנועדו להתניידות אורבנית ולנשיאת משאות, ואפילו נוסעים בקלות) ועוד מגוון מוצרים חדשניים שנתקלנו בהם לראשונה.

ה"CargoBike". פיתוח של דקטלון, צילום: צח כהן
מסיכת השנורקלינג המהפכנית של דקטלון, ה"EasyBreath", צילום: יח"צ
אוהל מחנאות פתיחה 2 שניות, צילום: יח"צ
אוהל מחנאות פתיחה 2 שניות, צילום: יח"צ

עובדה חשובה שיש לציין היא שבחברה מאמינים בשמירה על העובדים שלה, שנקראים גם "חברי צוות". שימור זה כולל פתיחת כל האופציות עבור העובדים להתקדם בתפקידים בחברה. לא מעט בכירים שפגשנו בביקורנו החלו את דרכם מלמטה, חלקם אף היו מוכרים בחנויות. כן כן, ממוכר - לתפקיד בכיר. זה קורה.

את יום הסיורים השני והאחרון שלנו בליל התחלנו בקמפוס של דקטלון, שם יושבת כל ההנהלה הבכירה של החברה, כולל משרדי יחסי הציבור וצוותי התקשורת. במקום נמצאת גם חנות הדגל של החברה, שחולשת על שטח מפלצתי של 8,000 מ"ר. פשוט ללכת, ללכת וללכת.

מדף הכדורים בחנות הדגל של דקטלון בליל, צילום: צח כהן
מדף הכדורים בחנות הדגל של דקטלון בליל, צילום: צח כהן

כשמד הצעדים בטלפון הנייד כבר עמד על אלפי צעדים, המשכנו ליעד נוסף - מרכז מותג הבית של ענף הכדורגל - "KIPSTA". בתור חובב טניס מושבע, וכדורגל לא פחות, היה נהדר לראות את החיבור לספורט, הפעם דרך הענף הפופולרי בעולם.

החל מעונת 2022/23 ועד סוף עונת 2026/27, המותג מייצר את הכדור הרשמי של הליגה הצרפתית הבכירה בכדורגל, ואפילו יש זווית ישראלית מעניינת: הכדור הרשמי נבעט לראשונה כאן אצלנו בישראל, במשחק הסופר־קאפ הצרפתי בין פ.ס.ז' לנאנט, שהתקיים באצטדיון בלומפילד ביולי בשנה שעברה. במתחם, כמו בכל שאר המתחמים, קיבלנו הצצה גם לתהליכי הייצור והעיצוב, בדיקות המעבדה המיוחדות של הכדורים וכל ציוד הכדורגל הנלווה שרק קיים.

סיור במתחמי חברת הספורט דקטלון בליל, צילום: צח כהן
סיור במתחמי חברת הספורט דקטלון בליל, צילום: צח כהן
סיור במתחמי חברת הספורט דקטלון בליל, צילום: צח כהן

האמת? לא יכולנו לבקש סיומת יפהפייה מזו שסידרו לנו ביום האחרון. את הנסיעה סגרנו במתחם של מותג בית נוסף - "DOMYOS", שמייצר ציוד חדר כושר, פילאטיס, יוגה ועוד. שם, בין השאר, הכרנו את "חדר הכושר הנסתר" - אחד הפיתוחים החדשניים ביותר של דקטלון, שבו מוצרי הכושר הופכים בקלות לחלק מהריהוט הביתי (למשל, מזרן יוגה שהופך לתמונה דקורטיבית - מהפנט).

ואז הגיעה גולת הכותרת - תצוגת האופנה הפנימית של דקטלון. אירוע מושקע בטירוף ונדיר ביופיו, שבו עובדי חברה נבחרים, רקדנים וזמרים הציגו לראווה למאות העובדים האחרים את קולקציית דקטלון החדשה שתשווק לחנויות בשנה הבאה. נשים, גברים, נערים ונערות, ילדים וילדות, נוצרים, מוסלמים, כל אלו היו חלק ממופע הראווה המקסים הזה, שבאופן אישי טרם חווינו כמותו. ובלי מילה על כך שבמופע שרו ורקדו לצלילי השיר "יוניקורן" של נועה קירל. גאווה ישראלית על אדמת צרפת. הופתענו בענק.

מתוך תצוגת האופנה הפנימית של דקטלון - לצלילי "יוניקורן" של נועה קירל, צילום: Public Adress

המוטו של דקטלון הוא "להניע אנשים דרך נפלאות הספורט", והחברה הענקית הזו מגשימה אותו לחלוטין. חובבי ספורט? רוצים להתחיל ולא לקרוע את הכיס? שווה לכם להיכנס ולהעיף מבט בהיצע העצום של החנות הזו. נראה לנו שלא תתאכזבו.

הכותב היה אורח של חברת דקטלון

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר