המועצה לצרכנות פנתה לרשת זארה לאחר שהתקבלו תלונות נגד הרשת, בטענה שהרשת מסרבת לבטל עסקה לצרכנים שבאו להחזיר בגד, במסגרת מניין הימים המותרים בחוק. הצרכנים סורבו כיוון שאיבדו או לא קיבלו כלל את החשבונית, או את פתק החלפה.
מהתלונות עולה כי הרשת לא הסכימה לבטל גם כשצרכנים הוכיחו פירוט אשראי בסכום, ביום, ובשעה שהתבצעה הקנייה. המועצה לצרכנות ביקשה מזארה להוציא הנחיה לקבל גם את פירוט האשראי כהוכחת קנייה ולאפשר לצרכן לבטל עסקה.
הרשת מחזיקה בזיכיון להפעלת מספר רשתות הכוללת את זארה, זארה הום, ברשקה, פול אנד בר, סטרווידריוס ומאסימו דוטי, ומפעילה למעלה מ 80 חנויות. במועצה לצרכנות מציינים כי לפי הוראות לתקנות הגנת הצרכן, הקובעות תנאי לביטול עסקה, מאפשרות לצרכן להציג חשבונית, סרט קופה, פתק החלפה, זיכוי או כל הוכחה אחרת המאשרת את ביצוע העסקה.
בהסתמך על החלטת בית המשפט, "ההוכחה האחרת" דורשת להציג בפני העסק אישור כי העסקה אכן בוצעה מול אותו בית עסק, מועד העסקה, הסכום ששולם בעבור העסקה ואמצעי התשלום. לעמדת המועצה לצרכנות, במקרים בהם צרכן מבקש לבטל עסקה במסגרת הימים המותרים בחוק, הצגת פירוט האשראי מהווה "הוכחה אחרת", ולכן יש לאפשר לו את הביטול, כשהפרטים בדו"ח האשראי מוכיחים שהתבצעה עסקה.
לאחר שפניות המטפלים בתלונות במועצה לצרכנות אל זארה לא צלחו, ועל מנת לייתר הליכי אכיפה אזרחית, שלחה המועצה לצרכנות פנייה מרוכזת לזארה, וביקשה להוציא הנחיה לקבל גם את פירוט האשראי כהוכחת קנייה, ולאפשר לצרכן לבטל עסקה.
מהמועצה לצרכנות נמסר כי ״הערמת קשיים על הצרכן לבטל עסקה בתירוצים שונים, לא רק שאינה שירותית, אלה שהיא נוגדת את החוק. כשעוסק נוהג כשיטה כלפי כלל הצרכנים, יש בכך הטעיה בנסיבות מחמירות היכולה לגרור נקיטת הליכים מחמירים נגדו".
מקבוצת זארה ישראל נמסר בתגובה" ״החברה פועלת על פי דין, לרבות חוק הגנת הצרכן.
כמו כן, במעמד הרכישה החברה מציעה ללקוחותיה משלוח הודעת sms עם פרטי העסקה שבוצעה, כדי לאפשר הצגתה בעת ביטול או זיכוי העסקה״.