לילה של מתנות: כל ההפתעות שמחכות לכם לקראת האפיקומן

ילדים רבים מחכים לפסח כדי לקבל את ההפתעות שמביא עימו האפיקומן - והשנה יש חידושים רבים בתחום הצעצועים • למרות יוקר המחיה, מבטיחים לנו מנכ"לי החברות שברשת שלהם המחיר נשאר זהה לשנים קודמות

ילדה מקבלת מתנה, צילום: Envato Elements

מנהג רכישת מתנות אפיקומן לילדים יוצר היערכות בתקופה שלפני פסח בקרב יצרני הצעצועים, והרשתות עמוסות בחידושים של מותגים פופולריים רבים. לאחר תקופה של עליית מחירים כללית, גורמים בענף טוענים שבתחום משחקי הילדים דווקא חלה ירידת מחירים, לאור הירידה במחירי המשלוחים.

לדברי נועה בן אבו, מנהלת מטה ברשתות הצעצועים עידן 2000 וכפר השעשועים, השנה נראה יותר צעצועים חדשים לקראת פסח: "בעקבות סדרות ומותגים חדשים שהגיעו לארץ, יהיה מבחר גדול יותר של מוצרים חדשים. אפשר למצוא גם מוצרי חצר, אופניים, בריכות שחייה ועוד, שמבוקשים מאוד בעונה זו".

גם אייל כרמי, מנכ"ל חברת אילנית, מספר על הפריחה בפסח: "זו תקופה נהדרת לעולם הצעצועים. פורים היה טוב לנו, ויש אנרגיות טובות בשוק. עולם הלגו כל הזמן מתחדש. הוא מתחיל מתקופת טרום בית הספר ועד הקהל הבוגר - יש הרבה מבוגרים שבונים ערכות כמו של מכוניות פרארי. כמו כן, יש עולם שלם של בוטניקה בלגו, שבו בונים זרי פרחים מאבני לגו, ראשים של דמויות מ'מלחמת הכוכבים' ועוד. המחירים אטרקטיביים ביותר, גם ביחס לחו"ל".

כרמי טוען שירידת המחירים התחילה עוד לפני שחנויות לגו נפתחו בישראל ויצרו תחרות. "המהלך של הורדת המחירים היה שילוב של כמה דברים", הוא מפרט, "זה התחיל מהמהלכים של אילנית מול היצרן הבינלאומי שנה לפני הגעת הרשת, כדי להיות תחרותיים ביחס לחו"ל. התהליך המשיך בעקבות תחרות גדולה שיש בשוק, שכוללת המון שחקנים. רוב המחירים בארץ זהים לאלה בחו"ל ואפילו נמוכים יותר.

בובת אלזה קולור ריביל עם שלג, פאפי מקס מוד פט, תיק ברבי לטאבלט, צילום: סטודיו ישראטויס, אלפא גרופ, יחסי ציבור

"לגבי שאר המותגים, אילנית מייבאת מותגים שהם תמיד קצת יותר יקרים בהגדרה אבל נמצאים בתחרות הכי חזקה מול אתרי האונליין והיבוא המקביל. אנחנו פועלים בשוק מאוד תחרותי, והמחירים שאנחנו מציעים תחרותיים, כאלה שאפשר להציע אותם וגם להתקיים כעסק".

"ספגנו עליות מחירים"

אביב טרנר, סמנכ"לית "הנסיך הקטן", מספרת על מגוון החידושים לקראת פסח: "במותג קריולה השקנו מגוון מוצרי בצק, כמו מפעל קינוחים, מפעל גלידות ויוניקורן. בסדרת המוצרים היי קליי יש לנו מוצרים בודדים או ערכות שבאמצעותם ניתן ליצור צורות, כולל אפליקציה ייעודית עם הסבר לכל שלב. מדובר בחומר לא מלכלך ולא דביק שמתקשה אחרי 24 שעות וכך נוצרים צעצועים.

"יש לנו מותג חדש בשם זימפלי, שמכיל אבקה שמניחים באמבטיה, מוסיפים מים, הם תוססים וקופצים ויוצרים אווירה, ואפשר גם לעשות אמבטיות שלג. יש גם ערכות שאפשר לשים בהן את החומר, להוסיף מים ולשחק. מדובר במחירים נוחים מאוד, מחמישה שקלים עד 40 שקלים. ערכות משחק יעלו כ-60 שקלים.

"כמו כן, אנחנו משיקים בובת פינוקיו, שכשנוגעים בה האף שלה מתארך. יש לנו גם מגוון של מוצרים מעונה 7 של הסדרה 'מטוסי על'. באתר שלנו אנחנו מוכרים צעצועים של פפה פיג עם אריזות פגומות, במחיר נמוך של 30 שקלים ליחידה".

בובה של קפטן אמריקה, יוקלילי,הוט ווילס מסלולים להרכבה עם קופסת אחסון, צילום: יחסי ציבור

ומה לגבי המחירים? טרנר עונה: "ברוב המקרים ספגנו את עליית המחירים. עלויות השילוח ירדו אבל מחירי הסחורות עלו, ואנחנו צריכים לספוג אותם כדי שהצרכן לא ירגיש את זה בכיס".

גם שירה לביא, מנהלת שיווק בחברת EFN, יבואנית מאטל, מספרת על החידושים בתחום: "אנחנו משיקים מחדש בובות דיסני, כמו נסיכות ו'פרוזן', שמשודרגות בנראות ובמבנה הפנים שלהן. יש גם בובות קולור רביל של ברבי: זו בובה עטופה בחומר מסוים, ששמים אותה במים והיא מתגלה בתפארתה, והחידוש השנה הוא סדרה עם ניחוח מתקתק. בהקשר של 'פרוזן' יש חידוש שלא היה בעבר, ולאחר טבילת הבובה במים נוצר שלג שאפשר לשחק בו, כמו סליים.

"בתחום של הוט ווילס, מעבר למוצרים החדשים של מסלולים ומכוניות, אנחנו משיקים סדרה מדהימה לארגון - מסלול שניתן לאחסן בקופסה, וזה חשוב בעיקר במסלולי הוט ווילס הגדולים".

באשר למחירים, לביא מספרת שהם נותרו ללא שינוי. "מאז שאנחנו עובדים עם מאטל, המחירים שלנו יחסית נמוכים - לא העלינו מחירים יותר משנתיים. אנחנו עובדים על זה צמוד מול חו"ל. למרות שהם העלו מחירים - היה על זה מאבק. בחלק מהמקרים אפילו הורדנו מחירים".

מפתחים את הדמיון

חברת ישראטויס מציעה השנה כמה חידושים, שבהם משחק "בינגו" הנוסטלגי במחיר של 59 שקלים, סדרה של משחקי רגשות שקלינאיות תקשורת נעזרות בהם, משחק יצירת תיק אוכל לברבי ותיק טאבלט.

מטוס עם שלט,ערכת משחק מנוף ג'מבו, נדנדת יוניקורן, צילום: סטודיו הנסיך הקטן, יחסי ציבור, באדיבות שילב

חידושים נוספים אפשר למצוא גם ברשת דיאמנט צעצועים: "יש לנו קו מוצרים חדש של בית הבובות של גבי", מפרטת רותם פולק, סמנכ"לית השיווק של החברה, "צעצועים חדשים של 'מפרץ ההרפתקאות' של עונת המים, ריינבו חדשים, כרית חיבוקי מהגב ועוד. כמו כן, יש לנו קורקינט מתקפל של למבורגיני עם אורות בגלגלים, ב-300 שקלים. בעקבות הירידה במחירי ההובלות הורדנו את המחירים וקיווינו שהסוחרים ינצלו את ההורדה לטובת הצרכנים, וזה אכן קרה".

בדיסני יוצאים בקמפיין עידוד משחק עם ילדים: "ערכנו מחקר כדי להוכיח את הרעיון שעל בסיסו הקמפיין", אומרת קרן סער, מנהלת חטיבת הסחר בדיסני ישראל, "המדגיש את חשיבות המשחק המשותף של הורים וילדים. זה מפתח דמיון, אינטראקציה חברתית ויצירתיות. במסגרת זו יצרנו סרטונים שנותנים רעיונות איך לעודד משחק משותף, וסרטוני 'עשו זאת בעצמכם' ביוטיוב של דיסני".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר