בגלל פסח: רווחי שופרסל צוללים

רווחי הרבעון הסתכמו ב-13 מיליון שקל, לעומת 32 מיליון שקל אשתקד

קונה בשופרסל // גדעון מרקוביץ/ // קונה בשופרסל

רווחי שופרסל נפלו ברבעון הראשון של 2015 בשיעור חד והסתכמו ב-13 מיליון שקל. בתקופה המקבילה ב-2014 הם הסתכמו בכ-32 מיליון שקל. הירידה בכ-59.3% בין התקופות מתארת את ההרעה בתנאי הרשת. שיעור הרווח התפעולי של החברה צלל מ-2.3% מסך המחזור ל-1% בלבד. 

שופרסל מעסיקה כ-11.9 אלף עובדים ב-281 סניפים, ועסקיה מתפרסם על שטח של 529 אלף מ"ר. ההנהלה ציינה כי בין הגורמים שהשפיעו לשלילה על הרווחיות הייתה פסח, שלקראתו נערכים מבצעים שאמנם מסייעים למכירות אבל שוחקים את הרווחים. זה הרבעון השני ברציפות שבו היא מציגה רווח נקי חיובי. 

הרווח הוא לאור תוכנית במרכזה הוזלת הסל לצרכן ובכלל זה: הורדת מחירים רוחבית בכל הפורמטים הקמעונאיים, צמצום פערי מחירים בין הסניפים השכונתיים וסניפי הדיסקאונט; סגירה והקטנה של סניפים לא יעילים; התייעלות, פרישה מרצון וצמצום מטה החברה; צמצום הנחות התווים ותתי מועדונים, הנפקת תו זהב חדש אחיד  והרחבה וחיזוק המותג הפרטי.

רפי ביסקר, יו"ר דירקטוריון שופרסל ואיציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, מסרו: "ברבעון האחרון ביצעה שופרסל השקות אסטרטגיות במותג הפרטי, שמטרתן הוזלת סל המוצרים לצרכן הישראלי ונכנסה למספר קטגוריות גדולות תחת הכותרת "אותה איכות, ללא המותג, פחות כסף". 

"אנו ממשיכים בשדרוג תשתיות הליבה של שופרסל, הן בתחום הלוגיסטי והן בתחומי החדשנות. השלמת הקמתו של המרכז הלוגיסטי החדש בשוהם צפויה בסוף 2015, מה שאמור להביא לייעול שרשרת האספקה ולתרומה לרווחיות החברה. שופרסל ממשיכה לקדם את תחום האונליין ופועלת להמשך צמיחה של תחום זה לצד התייעלות כדי להביא לחסכון ולהרחבת השירות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר