שופרסל מכריזה על סל מוצרים נבחר ומוזל

ענקית הקמעונאות הכריזה על הורדת מחירים של 330 מוצרים למשך חצי שנה • חלק מהמוצרים הם של המותג הפרטי • מנכ"ל הקבוצה: "המאבק ביוקר המחיה הוא ארוך ומורכב"

חנות שופרסל, צילום: יהושע יוסף

"הורדנו - נעלנו": שופרסל הודיעה היום (ראשון) כי היא  יוצאת בתוכנית להורדת המחירים של 330 מוצרים נבחרים למשך חצי שנה, בעשרות קטגוריות שונות ובשיעור של כ-22% בממוצע ממחיריהם הקטלוגיים בסניפי שופרסל דיל ובאתר שופרסל Online. 

בין הקטגוריות שבהן יורדו המחירים: מוצרי מזון, חלב, ניקיון, פארם, משקאות, חטיפים, מזון לבעלי חיים ועוד. במוצרי החלב צפויה הוזלה של גבינות, שמנות לבישול והקצפה, משקה שקדים ואורז, יוגורטים, מעדנים ועוד.

במוצרי הפארם צפויה הורדה של מחירי המגבונים, החיתולים, מוצרי טיפוח הגוף והשיער, חומרי ניקוי לבית, מוצרי כביסה ועוד.

במוצרי המזון והמשקאות צפויה הורדה של מחירי הפסטה והאטריות, דגני בוקר, בצקים, שימורים, מוצרים קפואים, מיצים, גלידות ועוד.

 

מגוון מוצרים של המותג הפרטי 'שופרסל'

ההוזלה של המוצרים בשופרסל מתפרסמת לאחר המאבק של שופרסל מול תנובה, גד וטרה, לאחר שלא אישרה את עליית המחירים של החברות ומוצריהן לא היו במקררי שופרסל מלבד המוצרים המפוקחים של תנובה וטרה, אשר החברות מחויבות לספק.

בינתיים שופרסל אישרה את המחירון של המוצרים של תנובה שאין להם תחליפים ואת המוצרים של גד, בשיעור נמוך יותר ממה שדרשה. מצד שני, שופרסל הפעילה שרירים והוסיפה לרשימת המוצרים שהיא מדירה מהמדפים את מוצרי טירת צבי וחלק ממוצרי סנפרוסט, אשר שייכים לתנובה.

בתוך כך, המחלבה השנייה בגודלה, שטראוס הצטרפה ביום חמישי האחרון לדרישות לעליות המחירים. שופרסל טרם אמרה אם תאשר את המחירון, אך בניגוד למקרים הקודמים היא לא יצאה בהצהרות כי לא תיתן יד לעליות מחירים.

בשופרסל טוענים כי אין קשר בין העובדה ששופרסל נאלצה להעלות מחירים מסוימים של מוצרי תנובה ואת מוצרי גד לעובדה כי החליטה להוריד מחירים של מוצרים אחרים כעת. עוד נטען כי מדובר ברשימה של המוצרים הפופולאריים ביותר, רשימה שגובשה במשך חודשיים וחצי, עם ההודעה של הספקים הראשונים על עליית מחירים. מדובר בהוזלה ממוצעת של 20%.

בשופרסל אומרים כי לא מדובר במבצע, אלא בוודאות שהרשת מעניקה לצרכנים לגבי למעלה מ-300 מוצרים, שהמחיר שלהם לא ישתנה למשך חצי שנה. זאת בתקופה שהמחירים עולים. מדובר במחיר קטלוגי ולכן יכולים גם להיות מבצעים.

סניף שופרסל, צילום: אייל מרגולין-ג'יני

יש לציין שהרשימה כוללת מגוון מוצרים של המותג הפרטי של שופרסל, אך לא מדובר ברוב המוצרים. מדובר בכ-65 מוצרים של המותג הפרטי מתוך הרשימה. ברשימה של המוצרים של מותגים פופולאריים נמנים למשל ויטמנצ'יק בטעמים 1 ליטר שהוזל מ- 21.9 ל- 19.9 שקלים, שישיית ביסלי של אסם במשקל 35 גרם שהוזלה מ- 12.9 ל- 9.9 שקלים, אבקת כביסה מקסימה של סנו 2.5 ק"ג שהוזלה מ- 25.9 שקלים ל- 22.9 שקלים, גלידת בן אנד גריס 500 מ"ל שהוזלה מ- 19.9 שקלים ל- 17.5 שקלים ועוד.

אורי וטרמן, מנכ״ל קבוצת שופרסל, מסר: "בחודשים האחרונים הובלנו בכל כוחנו את הניסיון לעצור, או לפחות לדחות, את עליות המחירים שיזמו היבואנים וחלק מיצרני המזון הגדולים. שופרסל, כקבוצת קמעונאות מחויבת לציבור, גיבשה בשבועות האחרונים רשימה של מאות המוצרים המועדפים על ידי הלקוחות שלנו, והחלטנו להוריד את מחיריהם ולנעול אותם למשך חצי שנה. גם לאחר תקופה זו, נמשיך לעשות הכל על מנת להמשיך להגן על הצרכן הישראלי, ולספק לו מחיר הוגן ותחרותי. המאבק ביוקר המחיה הוא ארוך ומורכב, והוא לא רק שלנו כרשת קמעונאית. גם הספקים, ובוודאי הממשלה שתתגבש, יצטרכו לפעול כדי לתת פתרונות ממשיים ליוקר המחיה בישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר