זמן להסתער: חגיגות בלאק פריידיי יצוינו בכל תחומי הצריכה, אך מה שבדרך כלל מככב בחג הקניות הפופולרי הוא תחום מוצרי החשמל.
היבואנים והרשתות מציעים מבצעים רבים כדי לעודד את הצרכנים לפתוח את הכיס. השנה נחגג היום הזה כשברקע אווירה של עליית מחירים כמעט בכל תחום, כולל במוצרי החשמל. לשאלה אם השנה המוצרים יהיו יקרים יותר יש תשובות שונות. יש הטוענים שהמחירים בענף יהיו גבוהים יותר, ויש הגורסים כי כולם רוצים להתחרות על ליבם ועל כיסם של הצרכנים, כך שיהיו מבצעים אגרסיביים בענף.
כך, למשל, אומר גורם בענף כי "הכל יחסי. בלאק פריידיי תמיד יהיה אטרקטיבי והצרכנים ירוויחו גם השנה. זה נכון שהיו עליות מחירים, בגלל שמחירי חומרי הגלם האמירו, אבל מובן שכל היבואנים רוצים להשתתף בחגיגה ולכן יציעו מבצעים".
כך או כך, כולם מסכימים שכדאי לקנות בימים אלה מוצרי חשמל בהנחות אטרקטיביות.
נציג בכל קטגוריה
בשיאומי יציעו, בין היתר, בבלאק פריידיי שואב אבק אלחוטי נטען ב־1,299 ש' במקום 1,799 ש', שואב שוטף ב־999 ש' במקום 1,349 ש', שעון ספורט חכם ב־899 ש' במקום 1,099 ש', סיר טיגון אייר פריי ב־399 ש' במקום 549 ש', ועוד.
לדברי אבי קורנפלד, מנכ"ל שיאומי ישראל, מקבוצת המילטון, "השקנו סיר חדש אייר פריי של שיאומי. מדובר במוצר מדליק מאוד, שגם מוצע במבצעי בלאק פריידיי. הכנסנו למבצעים שניים מתוך השואבים האלחוטיים שהשקנו לאחרונה, כולל שוטף, שזה הישג מבחינתנו.
"כמו בכל שנה, דאגנו שבכל קטגוריה יהיה נציג, וזה כולל בקטגוריות מסכי מחשב, קורקינטים, ואפילו מכונת תספורת וראוטר, וכמובן שואבים אלחוטיים רגילים, לא רק שוטפים. בגזרת הטלפונים עשינו הכנה רצינית והכנסנו ליין גדול מאוד עם הנחות מאוד משמעותיות, החל ממוצרים זולים מאוד. למשל, יש לנו מוצר ב־399 ש', ב־419 ש' ועד מוצר של 1,499 ש', מדובר באקס 4 פרו. המיקוד הולך להיות בסביבת הרדמי נוט, שם אנחנו מציעים מוצר עם מצלמות של 108 מגה פיקסל וזיכרון 128 מובנה. הדגם 11S נמכר ב־999 ש' במקום 1,099 ש'. נוט 11 פרו מוצע ב־1,199 ש' במקום 1,349 ש'. שניהם מאוד חזקים ומגיעים עם מטען מהיר".
לשאלה עד כמה אפשר לאתגר את המחירים בבלאק פריידיי אומר קורנפלד כי התקופה מחייבת להציע מבצעים. לדבריו, "מחירי ההובלות ירדו, והתארגנו מראש לבלאק פריידיי. יש לנו כמעט כל מוצר במלאי. זו שנה קשה. היא שונה מ־2021 כי אז היינו עוד תחת הקורונה, אנשים ישבו בבית ולא נסעו לחו"ל, ולכן השנה אנחנו מרגישים שהיה צריך לתת מבצעים יותר חזקים כדי לגרום לקנות, וזה מה שעשינו.
"למשל, את מחיר שואב ג'י 11 אלחוטי, שהוא איכותי מאוד, הורדנו מ־1,800 ל־1,299 ש', וזה הישג. אנחנו לא יכולים לעשות זאת לבד, אין לנו את הרווח הזה - שיאומי תמכה בנו כדי שנגיע למספרים האלה. אנחנו מקווים שבלאק פריידיי יהיה משמעותי כמו שהוא היה בשנה שעברה. בדרך כלל שטף המכירות מתחיל בנובמבר. ההשקה של ה־86 אינץ' הראתה כיוון טוב בתחום הטלוויזיות, ואנחנו מקווים שכל הקטגוריות יעבדו היטב".
זולים גם ביחס לחו"ל
לגבי המחירים באתרים בחו"ל הוא גורס כי "רוב המוצרים, אם נשווה אותם היום למוצרים שנמכרים בסין, קרובים מאוד במחיר. אנחנו בבלאק פריידיי לא מסתכלים על הרווחיות יותר מדי. חשוב לנו שהצרכנים יקבלו מוצר שהם ידברו עליו. אם תזמיני באתרים סמארטפון במחיר של יותר מ־75 דולר, את משלמת מע"מ, ולכן הרווח בהזמנת סמארטפון באתרים בטל בשישים בקטע הזה. אם תזמיני קשקושים קטנים שעולים מתחת ל־75 דולר, יהיה איזשהו הפרש. עם זאת, המע"מ הולך למדינה ולא אלי".
לדברי אסי ארביב, מבעלי קבוצת קלינטון סחר, יבואני מותגי החשמל טקה, נורמנדה וקופרבוש, בפתח השנה הבאה צפויים מגוון חידושים. לדבריו, "היינו בשבוע שעבר בשלושה ימי הדרכה של הספקים שלנו, שהראו לנו טכנולוגיות מדהימות שייכנסו ברבעון הראשון של 2023. לדוגמה, יושק תנור אפייה חכם, מעודכן מבחינה טכנולוגית. זה אומר שאם אני לא מומחה בבישול ומתחשק לי לארח, התנור שואל אותי אפילו מה מספר האנשים שאני רוצה לארח, מה אני רוצה לבשל: למשל, יש ציור של דג, כמה שוקל הדג, אילו ירקות אני מוסיף, ועוד. אם אני בוחר לשים קילו בטטות, עוד גמבה ועגבנייה - התנור יגיד: 'תכניס קודם את הדג, ואחרי 25 דקות תכניס את הבטטות, ואחרי עוד 17 דקות את הגמבה'. לא צריך לפתוח יוטיוב, הכל פשוט ומגניב.
"יש כיריים אינדוקציה מזכוכית, כך שאם יש לנו מטבח קטן בלי משטח עבודה רחב אפשר לקחת סכין, לפלט דג על הזכוכית והיא לא נשרטת. יש גם כיריים אינדוקציה שאם אני מרים את הסיר המנגנון של הכיריים ממשיך לעבוד במשך שלוש דקות, וככה אם מבשלים תוך כדי, והידיים משומנות למשל או לא פנויות, זה נשאר דולק".
ארביב מציין כי השנה המכירות של בלאק פריידיי ייראו אחרת. לדבריו, "במשך השנתיים של הקורונה כל התקופה היתה בלאק פריידיי אחד גדול. אנשים היו נעולים בבית ואני לא יודע כמה מקום יש להם בבית. עסק גדול גדל ב־40%-35% בקורונה, זה גידול אפידמי. עסק בריא גדל ב־3%-2% בשנה. בחודש וחצי האחרונים יש דעיכה במכירות בענף, שזו ירידה טבעית.
"בבלאק פריידיי מובן שנציע מבצעים ומתנות, אבל במילים של השוק מבחינת המכירות בענף זו לא הולכת להיות מציאה גדולה או איזה בום גדול. המבצעים יהיו אטרקטיביים כמו בעבר. אמנם המחירים עלו בחודש יוני, אך יהיו מבצעים אטרקטיביים. יש לציין שצפויה עליית מחירים בינואר ולכן אין לזה אפקט כרגע. זה סיפור של השנה הבאה, ולכן את המחירים הקיימים כדאי לנצל עכשיו".
נערכים חצי שנה מראש
לדברי מורן דאי, סמנכ"לית השיווק של ניופאן, יש למה לצפות: "כמו בכל שנה, אנחנו נערכים חצי שנה מראש לבלאק פריידיי, והמטרה שלנו היא להביא בשורה חדשה לשולחן. השנה הצלחנו להביא שני באנדלים (ערכות) של המותג קיטשן אייד ששווים במיוחד, ייעודיים לבלאק פריידיי. הבאנדלים הללו מציעים מארזים מוכנים, שאחד מהם כולל מיקסר של המותג שיגיע עם אביזר מטחנת בשר והשני בתוספת אביזר להכנת עוגיות.
"מדובר במארזים שיוצעו לרגל אירוע המכירות הזה בלבד, והם משקפים חיסכון מטורף. מדובר במעבד מזון 4.3 ליטרים בשני המקרים, שאחד מהם כולל גם מעבד מזון של 1.7 ליטרים ב־1,690 ש' יחד. זאת במקום המיקסר עצמו, שעולה לבדו 2,290 ש' ומעבד המזון שעולה לבדו 700 ש'. הבאנדל השני כולל מיקסר, אביזר למטחנת מזון ואביזר להכנת עוגיות והוא נמכר ב־1,590 ש' יחד, במקום 2,290 ש' למיקסר לבד וכ־790 ש' לאביזרים. בכל שנה אנחנו מנסים להביא משהו יותר חדש, יותר משתלם ויותר חסכוני, ואנחנו מצליחים להביא בשורה משנה לשנה.
"בכל בלאק פריידיי אנחנו רואים גידולים במכירות. הצרכן מחכה לזה ואנחנו רואים שזה קורה. לא חל על זה חוק ההתיישנות. אני תמיד מדגישה שהמבצעים הם מאוד עמוקים, והסיבה היא שאנחנו מציעים אותם רק בימים מסוימים לתקופה מוגבלת. לא היינו מצליחים להשאיר את המחירים כך יותר מזה".
עוד חברה שתציע כמה מבצעים היא ברימאג. כך, למשל, בקניית רדיאטור מבית דלונגי מקבלים מפזר חום במתנה. נוסף על כך, מכונת קפה של דלונגי מוצעת ב־1,990 ש', מעבד מזון ובלנדר של קנווד מוצעים ב־999 ש' ומיקסר כרומקס ב־399 ש'.
באשר למגמות בתחום החשמל, אומר יאיר רוזן, מנכ"ל ברימאג, כי "המגמה העיקרית בתקופה האחרונה היא מעבר של צרכנים למכונות כביסה עם קיבולת יותר גדולה, של 9 ק"ג ומעלה. פעם הסטנדרט היה 5 ק"ג. יש בזה יתרון, להכניס למכונה דברים גדולים כמו שמיכות. ובכלל, אפשר לעשות פחות מחזורי כביסה וזה יותר ידידותי לסביבה.
"מובן שיש פונקציות כמו אדים וחיטוי שיש במכונות האלה. במייבשי כביסה של LG יש טכנולוגיה שנכנסת חזק ויש לה צמיחה גדולה, אף שהיא לא חדשה. מדובר במשאבות חום לעומת גוף חימום ומאוורר בעבר. זו שיטת ייצור חום הרבה יותר חסכונית, שחוסכת רבע מצריכת החשמל. אלה מייבשים יותר משוכללים. הם אמנם יותר יקרים, אבל החיסכון בחשמל הוא גדול".
מבול של מבצעים
גם ליאור לוי, סמנכ"ל הסחר של שריג אלקטריק, טוען כי השנה חג הקניות צפוי להיות אטרקטיבי. לדבריו, "אף שאנחנו עדים להתמתנות במחירי ההובלות, אנחנו ממשיכים לראות עלייה במחירי הקנייה של המוצרים בגלל עלייה במחיר המוצר בשערי המפעלים בחו"ל.
"על אף כל זאת אנחנו יוצאים במבצעים לרגל חגיגות נובמבר על פריטים נבחרים של המותגים המובילים - נינג'ה, רמינגטון, מורפי ריצ'ארדס, ראסל הובס וג'ורג' פורמן. המבצע על הפריט הפופולרי נינג'ה גריל הוא שבקניית נינג'ה גריל דגם AG301 מקבלים במתנה שייקר נינג'ה בשווי 349 שקלים עם משלוח חינם עד הבית. כמו כן, מוצעות הנחות על מכשירים נבחרים של המותגים המובילים, ובהם מחליק שיער, אופה לחם, מכונת גלידה של נינג'ה, מעבד מזון, ועוד. כך, למשל, מחיר מעבד מזון משולב בלנדר של מורפי ריצ'ארדס הוא 199 ש' במקום 299 ש'".
גם ברשתות השונות מדווחים על היערכות מאסיבית לרגל חג הקניות האמריקני. לאור העובדה שהמונדיאל השנה מתקיים בסמוך לבלאק פריידיי, החגיגות הן כפולות ומכופלות. בשנים האחרונות, וכעת יותר מתמיד, נכנסים עוד ועוד שחקנים למכירות של מוצרי החשמל, ובהם גם רשתות המזון. כך, למשל, שופרסל אונליין מציעה טלוויזיה של שיאומי 65 אינץ' ביבוא מקביל ב־1,999 ש', מכונת כביסה של בוש 8 ק"ג ביבוא מקביל ב־1,799 ש', ועוד.
לדברי שרון רחמים, סמנכ"ל הסחר בא.ל.מ, "בלאק פריידיי יהיה אטרקטיבי כמו בשנה שעברה מבחינת מדיניות ההנחות. מדובר באותה הנחה בהקבלה למחיר החדש. היו עליות מחירים כלל־עולמיות בכל הקטגוריות ואין מה לעשות. א.ל.מ תעניק אותה מדיניות הנחות, ואיפה שאפשר לצ'פר נצ'פר.
"סדר הגודל של עליות המחירים עומד על עד 10%, וזה חוצה קטגוריות. הדבר מתבטא מאוד במסכים - מסך של 10,000 ש' יעלה עוד 1,000 ש', למשל. המבצעים שיש כעת הם על מסכים מסוימים ונקודתיים. אנחנו מציעים גם הנחות וגם מקרן קול במחירים נמוכים יותר.
"הצרכנים מחפשים הנחות על המסכים הגדולים, וכבר ירינו את יריית הפתיחה עם מסך 85 אינץ' של קומקה ב־4,990 ש'. סמסונג השיקה OLED השנה לרגל המונדיאל. סוני השיקה 100 אינץ' השנה וגם 98 אינץ' TCL ב־19,900, שזה מחיר מצוין. המגמות מראות גידולי מכירות של מסכים 75 אינץ' ומעלה".
כדורגל רואים במסך גדול
אין כמו אירועי ספורט גדולים כדי לגרום לביקוש מוגבר של מסכי טלוויזיה, ולדברי איתי קובי, מנהל קבוצת סמארט אלקטריק, "ראינו לקראת המונדיאל ביקושים גדולים למסכים חדשניים בגדלים גדולים יותר של 65, 75 ו־85 אינץ' ופחות ב־55 אינץ' ומטה. כל הקטגוריה של המסכים של 32 אינץ' לחדר עברה ל־43 אינץ' ומעלה. הכל גדל. יש ביקוש ער לקראת המונדיאל ולקראת בלאק פריידיי כמו בכל שנה. אנחנו צופים ביקושים גדולים בשל מבצעי העומק שעושות הרשתות, לרבות קבוצת סמארט אלקטריק, שכוללת את רשת ביג אלקטריק.
"לדוגמה, אנחנו מציעים מסך 75 אינץ' של הייסנס ב־3,390 ש', מסך וגה בגודל 75 אינץ' ב־3,290 ש' ומסך הייסנס 85 אינץ' ב־5,590 ש'. לשמחתנו, השנה בלאק פריידיי מתחבר עם אירוע המונדיאל, כך שכל המבצעים הם אגרסיביים לחודש נובמבר.
"מוצר נוסף הוא סאונד ברים - מערכת שמע לטלוויזיה שמוצעת החל מ־499 ש' לחברות מובילות, ועוד.
"באופן כללי, המחירים הם במגמת ירידה. מחירי ההובלות מהמזרח ומאירופה ירדו בחודשים האחרונים, וזה משפיע על מחיר המוצר. אם קונטיינר עלה בשיא 12 אלף דולר, המחיר ירד ל־4,500 דולר. זה משפיע ישירות על המוצר, משום שההורדה החלה לפני חודשיים ולוקח למוצרים חודשיים להגיע, אז זה בא לידי ביטוי בנובמבר או בדצמבר. אנחנו נראה בנובמבר ובדצמבר ירידות מחירים בשל מבצעי עומק ותחרות קשה בענף החשמל, וגם בשל הירידה במחירי ההובלות. זה יכול להגיע לעשרות אחוזים אם מדובר במוצרים מהמזרח הרחוק".
לדברי ארז וסנר, סמנכ"ל מכירות ברשת מחסני חשמל, "השנה בשל המונדיאל כל השיח על המסכים התחיל כבר בתחילת נובמבר. היום אנשים רוצים להגדיל את המסכים ל־85 אינץ' עם איכות צפייה ברמה גבוהה ובאיכות שמע טובה. מדובר בגידול של 400%(!) ברכישות של מסכי 85 אינץ' ומעלה.
"במונדיאל הקודם המסך המוביל היה 55 אינץ' ומעלה, וכעת מדובר ב־65 אינץ' ומעלה. בעקבות המבצעים מחירי המסכים ירדו ב־30%-20% כי השנה זה לא נובמבר רגיל בשל המונדיאל. כך, למשל, נכנסו סדרות ייעודיות של מסכים ב־LG, שמציעה מסך 65 אינץ' OLED ב־5,900 ש' במקום 7,990 ש'".
"בעל הבית השתגע על אמת"
גיא ראובן, מנכ"ל בסט מקבוצת ח.י., מציין כי מדובר בחודש אגרסיבי מאוד. לדבריו, "הפעם בעל הבית השתגע על אמת. נוצרה סיטואציה שקנינו את המוצרים מאוד בזול לפני שהדולר התחזק ומחירי השוק עלו. לא העלינו מחירים, וכל המחירים הם נמוכים. עשינו מבצעי בלאק פריידיי, ואנחנו מודעים לשחיקה ברווחיות שתהיה לנו החודש, אבל אנחנו כבר מרגישים עלייה בהזמנות ואנחנו חיים עם זה טוב. היתה שנה לא רעה.
"נוסף על כך, למרות כל המלחמות של הספקים עם רשתות המזון והפארמה, עשינו מבצעים נוספים על הפארמה כדי להראות כמה אנחנו איתנים ונחושים לשמור על הצרכן ועל ההתנגדות ליוקר המחיה. למשל, קולגייט מקסי פרש נשאר במחיר של 5 ש' במקום כ־15 ש'. אצלנו ליסטרין עולה 10 ש', סכיני גילוח עולים 40 ש'. מחירי מוצרי הבישום נשארו כפי שהם. אנחנו אגרסיביים מאוד בסלולר ומציעים מבצעים מצוינים על נינטנדו ומבצעים בקו הלבן על מכונות כביסה.
"אנחנו בוחנים את זה תקופה ארוכה. אנחנו רואים שצרכן שקונה מוצר חשמלי במחיר נמוך יותר אומר שאם כבר יש לו משלוח הביתה, הוא יוסיף כמה משחות שיניים בחצי מחיר, טבליות למדיח, נוזל כלים וכו' - וכך הסלים עלו ב־28%.
"אני לא מפסיד על מוצרי הטואלטיקה. אני מרוויח חד־ספרתי כשכל המתחרים מרוויחים 20%, ואני חי עם זה יפה. המרכז הלוגיסטי כבר קיים. אנחנו קונים מאוד בזול, ועל הפלטפורמה הקיימת העמסנו עוד מחזורים".

מערכת בישול, אידוי והגשה מולטי קוק של TEKA
לפי דניאל בר־שדה, סמנכ"ל שיווק ברשת "עולם הקולנוע", כבר מתחילת החודש מרגישים אצלם עלייה של 20% ברכישות מסכים בשל המונדיאל. רוב המסכים נרכשו כעשרה ימים לפני המונדיאל, והעלייה המשמעותית היא בגודל של 65 אינץ' ומעלה. נוסף על כך, יש גם גידול במכירות מקרני וידאו כמו בבתי קולנוע.
"במסכים הגדולים נרשמה הוזלה משמעותית, בעיקר המסכים של 80 אינץ' ומעלה. מסך 98 אינץ' עלה עד לפני שנה 30 אלף ש', וכעת לפני המונדיאל אנחנו מוכרים אותו ב־11,999 ש'. ב־98 אינץ' נמצא את עיקר הירידה במחיר, אצלנו מדובר בירידה של 50%.
"מלבד המותגים, יש גם רכישה מאוד גדולה של מסכים פחות ממותגים. אם פעם LG וסמסונג היוו אצלנו 80% מנתח השוק, היום הם מהווים 60%, כי ה'ווליו פור מאני' משתלם. נוסף על כך, יצאנו עם קידום מיוחד של מקרן כמו של קולנוע יחד עם מקרן קול אלחוטי, הכולל מסך 113 אינץ' - ב־799 ש' במקום 2,000 ש'.
"באשר לתחום החשמל הביתי בבלאק פריידיי, אנחנו רואים עלייה בגרילים ביתיים, בעיקר של נינג'ה. לדוגמה, יש לנו נינג'ה גריל ב־869 ש' במקום 1,100 ש'. בשנתיים האחרונות יש התחזקות בשואבים האלחוטיים. מה שמוכר לישראלים זה הדייסון, אך נוספו עוד מותגים. לדוגמה, טפאל אלחוטי עולה אצלנו 699 ש' במקום 900 ש'. גם תחום מכונות הקפה הביתיות הולך חזק מאוד בבלאק פריידיי. המותג הנמכר הוא כמובן נספרסו, ששולט ב־80% מהשוק, ואנחנו מציעים מכונת נספרסו מדגם '80 וי' ביבוא מקביל עם מקציף ב־599 שקלים.
"מבחינת עליית מחירים, אנחנו מרגישים עלייה בעיקר במקררים. הסיבה היא שכמות המקררים במכולה הוא קטן ועלויות ההובלה יכולות לייקר את המוצר ב־10%-15%. אנחנו מנסים להישאר עם אותם מחירים ונלחמים בספקים".
"תקופה שהיא חוויה"
אילן דוניצה הוא הבעלים של חנות "גלי קור" מקבוצת סוויץ', הכוללת חנויות עצמאיות ותיקות שהתאגדו לרשת. הוא גורס כי הרשת אטרקטיבית מאוד בזכות מבצעים ותגובה למחירים של המתחרים. לדבריו, "אנחנו מציעים מסך 55 אינץ' של Haier ב־1,290 ש' ביבוא רשמי ואחריות של ניופאן. כמעט אין לנו יבוא מקביל. יבוא מקביל לא תמיד מספק ברמת השירות, האחריות והתמיכה הטכנית, ולכן הוא לא מסוגל לתת יתרונות.
"יש חוסרים בהרבה מוצרים מבוקשים, ויש גם עליות מחירים לפעמים בגלל הביקוש, מחירי ההובלות ומחירי השבבים, ולכן הרבה חברות מעלות מחירים. במסכים, למשל, היתה עליית מחירים ועכשיו יש ירידה כי מחירי ההובלות ירדו. בלאק פריידיי יהיה אטרקטיבי היות שהמשווקים והיבואנים כולם סופגים וסופגים כמה שאפשר, רק כדי להוריד מחירים ולשמור על רמת מחירים נמוכה. בניגוד לתחום הטואלטיקה, ענף החשמל לא העלה מחירים ברמה הזו".
מני דהן, מנהל חוויית לקוח בקבוצת ח.י., המשווקת את המסכים של LG, אומר כי "מדובר בתקופה שהיא חוויה בשבילנו, שכוללת את המונדיאל - שזה אירוע מכונן בתחום הטלוויזיות - וגם את בלאק פריידיי. זו פעם ראשונה שהם הולכים ביחד, מה שיוצר אתגר כפול. בדרך כלל יש לנו כמה חודשים להתארגן כדי להיערך לחודש מלא של מכירות, לעומת כמה ימים של בלאק פריידיי".
גם דהן מציין כי השנה המיקוד הוא על טלוויזיות גדולות. "גם 75 אינץ' מתחיל להיראות קטן. המגמה היא רכישת 80 אינץ'. מדובר בעלייה של עשרות אחוזים. מסכי OLED נמכרים פי שלושה יותר מאשר בדרך כלל. ב־OLED יש ב־LG חידושים שנוגעים למונדיאל. מדובר באפליקציה שמאפשרת למשל לבחור קבוצות, ותוך כדי צפייה בערוצים אחרים קופצות הודעות עדכון, למשל אם יש גול. אפשר לעקוב אחרי הניקוד של הבתים במונדיאל, איזו קבוצה מנצחת, ועוד. ההודעה קטנה ולא מסתירה את מה שרואים באותו רגע.
"הבאנו ערך מוסף וחברנו ל־365, אפליקציית עדכוני הספורט הגדולה בארץ ובעולם, ופיתחנו משחק ניחושים של משחקי המונדיאל, שבאמצעותם אפשר להתחרות בין חברים. 100 אלף איש כבר נכנסו לזה, והעניין מטריף את השטח. בתחום השירות בכל שנה אנחנו מנסים להביא הברקה. הפעם אנחנו מציעים 60 ימי החזרה על טלוויזיה מהרגע שקיבלת אותה, ללא סייגים, גם אם פתחת אותה. זה שירות שהמתחרים שלנו מגרדים את הראש לגביו".
גדול זה הקטן החדש
נירית כמרה, מנהלת מוצר טלוויזיות ואודיו של LG בקבוצת ח.י., מוסיפה כי "בכל שנה LG מציעים מבצעים בבלאק פריידיי למסכי OLED. הייחודיות היא שאין להם תאורה אחורית וכל פיקסל מואר באופן עצמאי. האפקט הוא קבלת צבע שחור מוחלט וניגודיות אינסופית. זו פסגת הטכנולוגיה מבחינת איכות התמונה. לצורך העניין, בהרבה טלפונים של אייפון יש צגים של OLED. בטלוויזיות זה הכי מתקדם, ו־LG מייצרת צגי OLED בגדלים של הטלוויזיות.
"מבחינת המכירות, השנה שאגות האוהדים מתחברות עם שאגות הקונים. אנחנו צופים שהעלייה העיקרית תהיה ב־65 אינץ' וב־77 אינץ' בשל המחיר המעולה של המסכים הגדולים והיות שאנשים רוצים למונדיאל מסכים גדולים, וזו הזדמנות. לנו אין חוסרים בסחורה, אך מאחר שהבאנו מלאי מוגבל לנובמבר־דצמבר של הסדרה המיוחדת של ה־OLED סי.אס, אני מאמינה שבדצמבר יהיו חוסרים בסדרה, ואני מניחה שזה יהיה ב־77 אינץ'".
גיא אדרי מהייסנס מסכם ואומר: "אנחנו עושים מבצעים על 65 אינץ' ב־2,290 ש', 75 אינץ' ב־3,390 ש' ו־85 אינץ' ב־5,555 ש' - זה לפחות 30% הנחה. יש לנו קיו לד 43 אינץ' ב־1,890 ש'. צריך לזכור שאנחנו הספונסר של המונדיאל, ובתור הספונסר רק לנו יש את אפליקציית פיפ"א פלוס, שהיא האפליקציה הרשמית של פיפ"א, שכוללת בכל יום תוכנית מאחורי הקלעים ודברים מיוחדים. האפליקציה תהיה רק במסכים של הייסנס וטושיבה. זה פתרון ענק, כי היום התוכן זה הדבר המוביל, והוא מיוחד למונדיאל"
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו