נתניהו או לפיד? נראה כי הישראלים בחרו ביום הבחירות (שלישי) דווקא בשופינג.
אזרחי ישראל ניצלו את יום השבתון שלהם גם להצבעות לרשימה לכנסת וגם למלא את סלי הקניות שלהם במרכזי הקניות ובמקומות השונים בישראל.
בין השעות 7:00 ל-17:00 נרשמה עלייה של 18% בהוצאות הישראלים בכרטיסי אשראי לעומת בחירות 2021, כך לפי נתוני שב"א (שירותי בנק אוטומטיים בע"מ). סך ההוצאות 1.028 מיליארד ש״ח לעומת 872.18 מיליון ש״ח במרץ 2021.
נתוני שב״א על היקף הרכישות בכרטיסי אשראי מצביע על כך שהציבור הישראלי מנצל את יום הבחירות לטובת שופינג. הדקה הכי עמוסה היום הייתה 12:48 עם למעלה מ-12,200 עסקאות בדקה והוצאות בסך 2.46 מיליון ש״ח.
גם במערכות הבחירות הקודמות נרשמו בשעות אלו נתוני הוצאות נמוכים יותר: בבחירות לכנסת ה-23 ב-2 במרץ 2020 סך ההוצאות עמד על 612.62 מיליון ש״ח, בבחירות לכנסת ה-22 ב-17 בספטמבר 2019 סך ההוצאות עמד על 651.01 מיליון ש״ח, בבחירות לכנסת ה-21 ב-19 באפריל 2019 סך ההוצאות עמד על 581.96 מיליון ש״ח.
משב״א נמסר: ״לאורך כל שעות היום נרשמו במערכות שב״א עסקאות בקצב גבוה יותר ההוצאות במהלך מהפעילות בכל ימי השישי האחרונים. הזינוק בהוצאות לעומת מערכת הבחירות האחרונה הוא תוצאה של הגברת השימוש בכרטיסי האשראי ובארנקים הדיגיטליים שהפכו לאמצעי התשלום הנוח והנפוץ עבור הישראלים״.
במרכזי הקניות של ביג דיווחו על תנועה ערה בכל מרכזי ביג - מקריית שמונה ועד אילת. אנשים ניצלו את הבוקר הבהיר למרות התחזיות הגשומות, והקדימו הגעתם למרכזי ביג ברחבי הארץ.
משב"א נמסר: "היקף ההוצאות במהלך שעות הבוקר גבוה גם מהפעילות בימי השישי האחרונים. הזינוק בהוצאות לעומת מערכת הבחירות האחרונה, שהתקיימה לפני שנה וחצי, משקף את המשך הגידול בשימוש בכרטיסי האשראי ובארנקים הדיגיטליים כאמצעי התשלום הנוח והנפוץ עבור ישראלים".
אלכס קפלן, מנהל שיווק דיזנגוף סנטר, סיפר כי "בהשוואה ליום פעילות שגרתי אצלנו, הגיעו בינתיים 50% יותר מבקרים החל מ-9:00, שנהנים מהפעילויות שהכנו עבורם ומהמבצעים הייחודיים להיום בחנויות השונות".
אבי יוגב, מנכ"ל מתחם הקניות והבילוי עמי דן טאון בפ"ת, עדכן כי "יום הפעילות של חג הבוחרים עד כה הביא למעלה מ-70% לעומת כמות המבקרים שפוקדת אותנו ביום שגרתי".
בקניון שער הצפון דיווחו כי נשבר שיא המבקרים, לדברי המנכ"ל דותן שלום: "נתוני המבקרים מצביעים על עלייה של מעל 20% ביחס לאותן שעות פעילות בבחירות האחרונות. על אף השיח על יוקר המחיה ועליות המחירים, הצרכנים מנצלים את יום החופש כדי להצטייד לקראת עונת החורף בזכות מבצעי עומק משמעותיים שמציעות הרשתות".
ניצן אריאל, מנכ"ל קניון עיר ימים, מדווח על ממוצע עסקאות גבוה. לדבריו קיימת תחושת אופטימיות בקרב השוכרים. "כבר בשעתיים הראשונות מספר המבקרים גבוה ב- 150% ביחס ליום רגיל".
אורי אבל, מנכ"ל קניון שבעת הכוכבים, טען כי מספר המבקרים עלה לפי הציפיות. לדבריו, "כמו שהערכנו, ישנה עלייה של עשרות אחוזים במספר המבקרים ביחס ליום רגיל. אנו מאמינים שתנועה ערה זו תתורגם כמובן לעלייה בהיקפי הפדיונות. מזג האוויר תורם אף הוא, ונערכנו מראש על מנת להרחיב את החוויה".
מהנהלת קניון TLV נמסר: "כ- 3 שעות מפתיחת הקניון, ואנו רואים גידול משמעותי בכמות המבקרים בהשוואה ליום חול רגיל. אנו מאמינים כי נראה עלייה משמעותית בכמות המבקרים ביחס ליום הבחירות הקודם וכי נתוני הפדיון יהיו בהלימה ביחס לכמות המבקרים. נערכנו רבות לקראת היום הזה. ליד הקניון ממוקמות קלפיות - אנו מזמינים את עם ישראל לצאת, לממש את זכותו הדמוקרטית, להצביע ולהגיע אלינו לחגיגת קניות גדולה".