בקשה לתביעה ייצוגית על סך כ-8.8 מיליון שקלים הוגשה נגד החברות "פרוקטר אנד גמבל" ו"דיפלומט", המייצרות ומשווקות את חיתולי פמפרס פרימיום, זאת בעקבות הפרסום ב"ישראל היום" שלפיו חלה תקלה בפס הייצור של החיתולים, אשר גרמה לחולשה בחיבור הסוגרים של חיתולים במידות 6-3.
על פי התביעה, שהוגשה על ידי עו"ד ולריה פלקסברג ואחד מצרכני החיתולים בבית המשפט המחוזי מרכז בלוד, נכתב כי "עניינה של תובענה זו הוא בייצור, בשיווק ובמכירה של חיתולים חד-פעמיים פגומים ללקוחות המשיבות. הפגם בייצור גרם להתפרקות הסוגר הימני של החיתול, שתפקידו להשאיר את החיתול על גוף הילד, ולמעשה בלעדיו החיתול אינו יכול לתפקד כחיתול ולבצע את המטרה שלשמה נועד. עקב כך, החיתולים שנרכשו במועדים הרלוונטיים לתביעה נפתחו לאחר החתלת הילדים ונגרמו מקרים מצערים של התלכלכות בצרכים".

עוד נכתב: "בקשה לאישור תובענה ייצוגית זו נולדה לאחר שהמבקש, לקוח קבוע של המשיבות, חווה שוב ושוב מקרים של 'בריחת שתן' מהחיתול של בנו, אשר הובילה להתעוררות חוזרת ונשנית בבכי של בנו לאחר שנרטב כולו, הרטבה של מיטתו ומצעיו, כריתו ושמיכתו, וכן של כל בגדיו. לאחר זמן רב, הבין המבקש כי הסיבה לכך היא פגם בחיתול שגרם לפתיחתו לאחר החתלה, וכי מדובר בטעות סדרתית בחיתולים רבים במידות 6-3, ששווקו לכל הפחות במהלך החודש וחצי האחרונים".
בתביעה נכתב גם כי "המשיבות ידעו על פגמים אלה בייצור, אך בחרו לשווק ושלא לאסוף את החיתולים מהחנויות ומהצרכנים (להלן: 'ריקול'), כך שהורים נוספים רכשו אותם וספגו נזקים נוספים. נציין כי בכתבה שפורסמה ב'ישראל היום', תיארה אם ממרכז הארץ שהיא נאלצה לקנות ארבע חבילות במקומות שונים בהפרשים של שבועיים, וכולן התגלו עם תקלת ייצור שגרמה לתוצאות מבישות, בהן הילדה התלכלכה במעון, בגן השעשועים ובמיטה. יש לציין כי מדובר בפס ייצור בודד, ולא בכל חיתולי הפרימיום במידה 6-3".

מהחברה נמסר אז: "מותג פמפרס מבית 'פרוקטר אנד גמבל' פועל לייצר את החיתולים הטובים, האיכותיים והנוחים בעולם. בדיקה מעמיקה במפעל העלתה כי תקלה אקראית בפס ייצור בודד, גרמה לחולשה בחיבור הסוגרים במספר מוגבל של חיתולי פמפרס פרימיום מידות 6-3. התקלה כמובן טופלה באופן מיידי בכדי להבטיח את סטנדרט האיכות הגבוה ביותר בתהליכי הייצור של החברה. מספר שירות לקוחות 1800-666-775".
עו"ד פלקסברג אמרה ל"ישראל היום": "לאחר הגשת התביעה, קיבלתי מלקוחות רבים של פמפרס עדויות נוספות לכמות הגדולה של המקרים שבהם שווקו חיתולים פגומים, ולנזקים הרבים שנגרמו להורים ולילדים עקב כך. למרות שהתביעה נמסרה לפני זמן רב, מדאיג שעדיין לא בוצע ריקול מסודר שבו נדרשו הרוכשים והחנויות להחזיר את המוצרים הפגומים, ולא פורסמה הודעה מסודרת לצרכנים על מנת שיוכלו להיזהר משימוש במוצרים עקב הנזקים ואי הנוחות שעלולים להיגרם עקב כך. אני מקווה שפמפרס תפעל בהקדם האפשרי על מנת להקטין את הנזק שנגרם לציבור עקב הפגם".
מפמפרס לא נמסרה תגובה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו