ניתוח מיוחד של חברת המידע העסקי CofaceBdi, שנערך בקרב 200 חברות גדולות ומובילות במשק, בדק מה יקבלו השנה העובדים הישראלים בחגי תשרי ואם נרשם שינוי משמעותי מהחגים בתקופה שקדמה לקורונה.
מהממצאים עולה כי 48% מהחברות יאפשרו השנה לעובדים לבחור בין תווי קנייה לבין מתנה, 40% יעניקו תווי קנייה בלבד, 8% מהחברות החליטו להעניק בונוסים כספיים ורק 4% יעניקו מתנות כגון כלי מטבח ומוצרי חשמל.
מרבית החברות (87%) מעידות כי תקציב מתנת החג השנה לא השתנה בהשוואה לתקופה שלפני הקורונה: 6% מהחברות ישקיעו עד 200 שקלים בלבד לעובד, 35% מהחברות ישקיעו במתנת החגים 200-400 שקלים לעובד, 39% מהחברות ישקיעו סכום של 400-600 שקלים לעובד, 15% ישקיעו בין 600 ל־800 שקלים לעובד, ורק 5% מהחברות ישקיעו במתנה יותר מ־800 שקלים.
43% מהעובדים בוחרים בתווי קנייה על פני מתנות אחרות, בחברות המאפשרות בחירה ביניהם. ההבדל העיקרי שנרשם השנה בהשוואה לשנה שעברה, לנוכח המצב המאלץ כניסה לבידוד, עבודה מרחוק וכדומה, הוא שחברות רבות מציעות אפשרות למשלוח המתנות לבית העובדים, וכן אפשרות לקבלת כרטיס מתנה דיגיטלי: 43% מאפשרות משלוח המתנה לבית העובד לעובדים המעוניינים בכך ו־14% רק לאלו שאינם מגיעים למשרד.
מניתוח של ענפי המשק עולה כי בענפי ההיי־טק, התעשייה והשירותים הפיננסיים החברות משקיעות כ־470 שקלים בממוצע במתנה לעובד, ואילו בענף המסחר כ־415 שקלים. הרוב המוחלט של החברות (99%) מתכננות להעניק לעובדיהן מתנה גם בפסח, ומרביתן (81%) בתקציב הזהה למתנת חגי תשרי.
תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת "Coface Bdi" מסרה בתגובה: "הממצאים מראים כי כמעט בכל המגזרים מושקעת מחשבה ותשומת לב לנושא מתנות לחג לעובדים. גם אם העובדים לא תמיד מרוצים או חושבים שהמעסיק יכול היה 'לתת יותר', ניכר כי ברור שההשקעה המבוצעת בגין המתנות לכל עובד היא משמעותית. אנו רואים כי גם חברות שנחשבות ל'מסורתיות', משקיעות בנושא המתנות לחג ומעניקות לעובדיהן מתנות יקרות ערך ומשוות עצמן לענף ההייטק והטכנולוגיה במידה זו או אחרת".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו