פקק בכניסה לתל אביב, ארכיון | צילום: גדעון מרקוביץ'

תתכוננו: כך תיראה "אגרת הגודש" על כניסה לתל אביב עם רכב

במסגרת תקציב המדינה שאושר על ידי הממשלה, הוחלט על "אגרת התחבורה הציבורית" בשעות העומס • מה ההיגיון מאחורי ההחלטה וכמה כסף צופים באוצר שייכנס לקופת המדינה? • כל הפרטים

אחת הרפורמות הדרמטיות ביותר בתקציב המדינה שאושר הבוקר (שני) בממשלה, היא "אגרת הגודש" בכניסה לתל אביב או בשמה הרשמי, "אגרת התחבורה הציבורית".

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו%3A "מטילים על ישראל את מס עבאס" %2F%2F צילום%3A ערוץ הכנסת

על פי התוכנית, החל מ-2024 תחל גביית תשלום עבור הכניסה לגוש דן בשעות הגודש. על פי ההודעה של משרד האוצר: "מטרת ההחלטה היא בפעם הראשונה בישראל להביא למהפכה המיוחלת ולהצטרף למדינות המתקדמות בעולם אשר שמות את התחבורה הציבורית בראש סדר העדיפויות.

"התוכנית תציב בפני אלו הבוחרים לנסוע ברכב פרטי בשעות ובאזורי הגודש מחיר נכון יותר של הנסיעה תוך הפנמת העלויות החיצוניות הכוללים אובדן זמן, זיהום אוויר ותאונות דרכים. בכך השימוש במשאב הכביש צפוי להתייעל ולאפשר לנוסעים רבים יותר להיכנס לאזורי הגודש בשעות השיא ולמאות אלפי אנשים את ההזדמנות להגיע למרכזי התעסוקה במספר דקות".

רה"מ בנט ושר האוצר ליברמן בישיבת הממשלה שבמהלכה אושר תקציב המדינה,

במשרד האוצר מעריכים כי ההכנסות הצפויות מהתשלום אותם ישלמו הנוסעים ברכב הפרטי יממנו תכנית חומש חסרת תקדים של כ-2.7 מיליארד ש"ח. כמו כן תתוקצב תכנית פיתוח רחבת היקף של תשתיות תחבורה ציבורית ובכללן, מסופים, נת"צים (נתיבי תחבורה ציבורית), שבילי אופניים, חניוני חנה וסע והרחבת התשתית הרכבתית. תוספת התחבורה הציבורית הצפויה תביא לשיפור באיכות הנסיעה, להאצת מהירות הנסיעה ולהגברת תדירות הקווים.

על פי משרד האוצר "שיפורים אלו צפויים להביא קהלים חדשים לשימוש בתחבורה הציבורית, לתרום לרווחת כלל משתמשי הדרך ולגידול תוצר הנאמד במיליארדי שקלים בעשור הקרוב". חשוב לציין שהתקציב עדיין דורש את אישור הכנסת בנובמבר הקרוב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...