והנה זה קורה, ביום שישי הקרוב (25 באפריל) יזנק מחיר נסיעה באוטובוס בלא פחות מ-33%. כך מחיר נסיעה באוטובוס יעלה מ-6 שקלים ל-8 שקלים, בהתאם גם יעלה מחיר חבילות "חופשי חודשי" (המחיר במסלול של עד 40 ק"מ יעלה 323 שקל לעומת 267 שקל היום) וכן הלאה.
העלאת המחירים היא למעשה פעימה שנייה במחיר הנסיעה בתחבורה הציבורית שעלה בפעימה הראשונה בחודש יולי האחרון - אז עלה מחיר נסיעה באוטובוס מ-5.5 שקלים ל-6 שקלים לנסיעה.
הדרך לעבודה: באוטובוס או ברכב, מה יותר מהר? / משה בן שמחון
יש לציין שיהיו גם הנחות. כך שמי שגר באזור שמוגדר באשכול סוציו-אקונומי 1 עד 5 (כלומר אזורים המוגדרים החלשים ביותר) זכאי הנחות של 50% במחיר הנסיעה. גם גיל המקנה נסיעה חינם בתחבורה ציבורית ירד מ-75 ל-67. צעירים בגילי 18 ל-26 יקבלו הנחה של 33% וחיילים משוחררים ובני שירות לאומי יקבלו שנה של נסיעות חינם.
באופן עקרוני, מחירי התחבורה הציבורית היו אמורים לעלות במשך השנים, כשחלק ניכר מעליית המחירים היה אמור להיוך מופנה ל"שיפור השירות" - כלומר להגברת התדירות של האוטובוסים, פתיחת תחנות חדשות וכן הלאה. אולם, שרת התחבורה, מירי רגב, החליטה להפחית משמעותית את הסכום המוקצה לשיפור השירות (התקציב המקורי היה של 500 מיליון שקלים אולם הוא ירד ל-250 מיליון שקלים) כך שאת התקציב שמתפנה היא מעבירה להנחות מפליגות לחתכי אוכלוסיה ספציפיים.
באופן עקרוני המגמה הייתה אמורה להיות שיפור השירות והיעילות של התחבורה הציבורית כך שתהווה חלופה אמתית לרכב הפרטי, תפחית את העומס בכבישים וכמובן את זיהום האוויר. באופן כזה הפיריון של העובד הישראלי יגדל (תחשבו על הזמן שיכולתם להפנות לדברים אחרים חוץ מלעמוד בפקקים), אבל רגב, כאמור, החליטה אחרת.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו