סלקום שוברת שיא רווחים של עשור; מכרה ציוד ב-1.4 מיליארד שקל

סלקום פרסמה את הדוחות השנתיים שלה והתמונה מרשימה, למרות המלחמה ולמרות הירידה בכניסת תיירים ויציאה של ישראלים לחו"ל • המכירות של רשת דינמיקה ממשיכות להיות גבוהות והרשת למעשה מובילה את תחום מכירת הטלפונים בישראל

אנטנת סלולר במרכז הארץ. צילום: רפאל בן ארי (ארכיון)

סלקום, חברת התקשורת האחרונה שמפרסמת את הדוחות השנתיים שלה, פרסמה היום (רביעי) נתונים לא רעים בכלל שמתכתבים עם משהו טוב שעובל את כל הענף הזה בישראל. החברה, שברה שיא רווחיות של עשור וזה לא פשוט אם לוקחים בחשבון את שנת המלחמה, הקלות למנויים, היעדר כניסה של תיירים ומיעוט טויסות לחו"ל, שפוגעים בפעילות של חברות מסוגה של סלקום.

מנתוני החברה עולה כי הרווח הנקי השנתי המתואם, בנטרול הוצאות חד פעמיות, הסתכם ב-198 מיליון שקל, לעומת 169 מיליון שקל בשנת 2023- עלייה של כ-17%. הרווח הנקי ברבעון הרביעי זינק בכ-67% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

ההכנסות משירותי הסלולר הסתכמו בכ-1.6 מיליארד שקל לעומת כ-1.57 מיליארד שקל בשנת 2023, עלייה של 27 מיליון שקל שנובעות בעיקר ממעבר של מנויים לשירותי הדור החמישי על חבילות הפרימיום שלו. ההכנסות מציוד הקצה (הטלפונים בעיקר) הסתכמו בכ-1.39 מיליארד שקל, לעומת 1.18 מיליארד שקל בשנת 2023, גידול של כ-18%.

סלקום הצליחה להגדיל את מספר המנויים שלה בכל הסיגמנטים וזה נתון חשוב כשאנחנו מדברים על עולם בו חלוקת נתח השוק היא משמעותית. כן החברה הציגה צמיחה של 59 אלף מנויים חדשים בתחום הסלולר, 63 אלף לקוחות חדשים נוספו לה מתחום הסיבים ולשירותי הלטוויזיה שלה נוספות עוד עשרת אלפים מנויים.

הרווח הנקי השנתי של דינמיקה הסתכם בכ-66 מיליון שקל, לעומת 41 מיליון שקל בשנת 2023 שמשקפיםצמיחה של כ-61%.

אלי אדדי, מנכ"ל סלקום, צילום: ענבל מרמרי

אלי אדדי, מנכ"ל סלקום אמר עם פרסום הדוחות כי: "סלקום סוגרת את שנת 2024 ברבעון חזק שתורם לתוצאות המצוינות שאנו מציגים היום, עם שיאים בציוד הקצה וברווח הנקי, לצד גידול בתזרים המזומנים ובהכנסות, המשך הקטנת החוב, כ-350 מיליון שקל בשנתיים וצמיחה בכמות המנויים, המבססת את מעמדה של סלקום כקבוצת התקשורת המובילה בישראל.

"סלקום מסכמת את השנה כשהיא בעלת רשת ה-5G המהירה והגדולה בישראל, עם למעלה מאלף אתרים, אחרי גיוס לקוחות בולטים במגזר העסקי, זכייה במכרז צה"ל ועוד. בשנה הקרובה נמשיך במימוש התכנית האסטרטגית לצמיחה במיקודים העסקיים, לרבות חיזוק חווית הלקוח והשירות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר