בפרק החדש של הפודקאסט "החיים כסטארט אפ" מארח יניב ריבלין את ליאור וילצ'ינסקי, מייסדת חברת "מורנינג" (לשעבר ״חשבונית ירוקה״), לשיחה אישית על המסע שלה כיזמת בעולם הטכנולוגיה.
ליאור מספרת על הילדות המורכבת שחוותה ועל ההחלטה לשנות את שמה בגיל צעיר שהייתה רק הראשונה בשורה ארוכה של צעדים אמיצים. "כשעלינו לארץ הודיעו להורים שלי בשדה התעופה שמשנים לי את השם מאלנה לאילנה. בגיל 16 החלטתי שזה לא מתאים לי והחלפתי לליאור. זה השם שקיבלתי בתעודת הזהות," היא מספרת.
היא משתפת גם בתקופה שבה עבדה בעבודות זמניות ואפורות, עד שהגיעה להחלטה להתחיל ליזום. "אף פעם לא הצלחתי לראות את עצמי עובדת קבוע במשרד ועושה את אותו הדבר," אומרת ליאור ומוסיפה, "כמעט פספסתי את ההזדמנות שהובילה להקמת החברה – רעיון שהגיע מרמי, השותף שלי, שרצה לפתח מערכת להפקת חשבוניות. לא הבנתי אז מה הוא רוצה ממני."
הדרך להצלחה לא הייתה פשוטה. "בהתחלה לא היו לנו משקיעים, ועשינו הכל לבד, בעשר אצבעות, דרך השוק הישראלי," היא מתארת. עם הזמן, המיזם הפך לחברה משגשגת, אך המשברים לא איחרו להגיע. "בתחילת הקורונה נכנסתי לחרדה קיומית, לא של המחלה, אלא של החברה. הייתי בטוחה שהכול מתרסק לי בידיים. זה היה רגע קשה מאוד".
ליאור מתארת את ההחלטה הדרמטית לשנות את שם החברה מ"חשבונית ירוקה" ל"מורנינג": "זה היה צעד מורכב, אבל ידענו שאנחנו רוצים משהו גדול יותר שיתאים לצמיחה שלנו."
בסופו של דבר הגיעה גם ההצלחה הגדולה – האקזיט. אך ליאור מדגישה שזה לא הניצחון היחיד שלה: "היה לי חשוב לא למכור סתם. זה היה הבייבי שלי, ולא רציתי להתבאס לקום בבוקר. רציתי להמשיך להתלהב ממה שבניתי."
כיזמת מנוסה, היא מעבירה מסר חשוב ליזמים וליזמיות: "להיות יזם זה לא נוצץ כמו שחושבים. זו עבודה קשה, רכבת הרים אישית ומשפחתית, וצריך להבין מה מניע אתכם באמת. אל תתנו לכותרות להטעות אתכם."
לסיום, ליאור מייעצת במיוחד לנשים: "נשים יכולות להעז יותר וללכת על זה. הן סופר מוכשרות. גם אם אחרים חושבים אחרת, תסמכו על עצמכן – אתן יודעות הכי טוב בשבילכן."
האזינו לפודקאסט המלא וגלו עוד על סיפור היזמות מעורר ההשראה של ליאור וילצ'ינסקי.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו