בנק ישראל מפרסם היום (ד') את סקר שביעות הרצון של העסקים הקטנים מהמערכת הבנקאית וזה סקר חשוב במיוחד שכן נהוג לייחס לעסקים הקטנים מחצית מהתוצר של הכלכלה המקומית כשעל פי ההערכות, העסקים הקטנים מעסיקים 60% מכוח העבודה מה שהופך אותם לשחקן משמעותי מאוד בכלכלה המודרנית.
צריך לזכור, העסקים הקטנים מוגדרים כאלה שמעסיקים עד 20 עובדים מה שהופך את כושר המיקוח שלהם מול הבנקים לנמוך מאוד. בגלל החשיבות של החלק הזה בכלכלה, בודק בנק ישראל עד כמה העסקים האלה מקבלים מהבנקים שירות טוב, למרות כושר המיקוח הנמוך שלהם.
לפני שניכנס למספרים מציין כי העסקים הקטנים מנהלים חלק ניכר מהפעילות הבנקאית שלהם באמצעות אתרי האינטרנט של הבנקים והאפליקציות אבל הם גם צרכנים של שירות בסניפים ולכן הבנקים אמורים לשמר פעילויות, לפתח אותן ולייעל אותם כך שהעסקים הקטנים יוכלו להתנהל ללא הפרעה.
מהסקר של בנק ישראל עולה שבסך הכל כמעט כל לקוחות הבנקים שבעי רצון מאיכות השירות באתרי האינטרנט והאפליקציות ועכשיו נשאלת השאלה: מה איכות השירות שהם מקבלים בסניפים שכן שירות לא איכותי של הסניף, פוגע ביכולת של העסק הקטן לתפקד ולהפך, שירות טוב עוזר לעסק קטן לתפקד.
אם כן מהנתונים עולה ש-78% מלקוחות בנק מזרחי טפחות מרוצים מהשירות שהם מקבלים בסניף וזו עלייה לעומת השנה שעברה. הבנק הבינלאומי נמצא במקום השני כשכ-72% מהלקוחות שלו מרוצים מהשירות בסניף. בנק הפועלים במקום השלישי כש-68% מהלקוחות מרוצים מהשירות בסניף כשמספרים נמוכים יותר אבל בסך הכל סבירים נמצאו בבנק לאומי (67% מרוצים) ודיסקונט (61%).
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו