ירידה חדה במספר האוניות שממתינות מחוץ לנמל אשדוד

התורים בנמל אשדוד מצטמצמים באופן עקבי ונכון להיום התור קצר מאוד • מנכ"ל נמל אשדוד, ניסן לוי: "העובדות מדברות בעד עצמן ואנחנו סומכים על הנתונים שיציגו תמונה אמיתית ומדויקת"

נמל אשדוד. צילום: קוקו

אח תהטענות המשמעותיות נגד נמלי הים של ישראל מדברת על מצב בו התורים של האוניות הממתינות מחוץ לנמל, ארוכים מידי ומכאן מתחוללת שרשרת אירועים שסופה - פגיעה בכלכלה הישראלית. נמל אשדוד הוא הנמל הגדול בישראל והוא זה שלפחות באופן תיאורטי, חיצי הביקורת מופנים אליו.

אבל בחינה של הדברים לעומקם מגלה תמונה שונה מעט. נמל אשדוד החליט לפני מספר שבועות לפרסם באופן שקוף למדיי את התור של האוניות הממתינו לו מחוץ לנמל וכאן התמונה היא דווקא מרשימה. נמל אשדוד מצליח כל הזמן לצמצם את התורים עד כדי שהאוניות שלא נכנסות אליו עושות זאת מסיבות שאינן קשורות לנמל עצמו. 

אחת הסיבות שאוניות מעדיפות שלא להיכנס לנמל, למרות שהן יכולות, היא העובדה שיש מחסור במשאיות ונהגי משאיות וזה אומר שאין לאן לפרוק את המטען מהאוניה ואז משיקולי עלויות, האוניות עצמן בוחרות שלא להיכנס לנמל. צריך להזכיר ששהייה בנמל ללא צורך עולה לא מעט כסף ולכן יש אוניות שמעדיפות להמתין במחוץ לנמל עד שיגיעו המשאיות אליהן צריך לפרוק את המטען.

כך או אחרת, נתוני נמל אשדוד מעלים כי נמשכת הירידה בתור התפעולי בנמל והממוצע בשבוע שעבר עמד על 5.2. במהלך התקופה שבין ה-16 ל-20 בפברואר, ממוצע האניות שהמתינו להיכנס לנמל במתחם אשדוד היה 14.2, לעומת 25.8 במתחם חיפה וזמן ההמתנה המרבי של אניות בנמל אשדוד עמד על 22 ימים בממוצע, בעוד שזמן ההמתנה הממוצע במרחב חיפה היה 30 ימים.

על פי המדד השירות ניתן לראות כי נמשכת הירידה בתור התפעולי, כאשר התור התפעולי של מטען כללי, תפזורת וגרעינים עמד בשבוע זה על 5.2 אניות בלבד בהשוואה ל-9.2 אניות שבוע קודם.

לדברי יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד, שאול שניידר: "מדד השירות נועד לספק תמונה אמיתית בזמן אמת , מבוסס נתוני אמת אשר יציגו תמונה מדויקת של המצב בנמל אשדוד מול הנמלים האחרים .
חברת נמל אשדוד פועלת ותמשיך לפעול בשקיפות מלאה למול לקוחותיה ומקבלי ההחלטות ותמשיך לייעל את השירות לטובת המשק הישראלי".

לדברי מנכ"ל נמל אשדוד, ניסן לוי: "ההחלטה לפרסם את מדד השירות הגיעה מתוך חשיבה אסטרטגית ובמטרה להגביר את השקיפות, לשפר את הקשר עם לקוחותינו ולתת גילוי מלא של הנתונים המדויקים. אנו ממשיכים במגמת ייעול השירות ללקוחות חברת הנמל. אנחנו מאמינים שהעובדות מדברות בעד עצמן וסומכים על הנתונים שיציגו תמונה אמיתית ומדויקת, במקום התבססות על אמירות כוללניות ולא אחראיות שאינן נתמכות במציאות הקיימת בנמל אשדוד".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר