לקראת עוד שנה חלומית? מניית אל על זינקה ב-44% בחודש אחד - מה המשקיעים יודעים

מניית אל על זינקה בכ-44% בחודש אחד וזה כשברקע השווקים מדשדשים • מה עובר על המניה שכולם רצים אליה? • כל הפרטים

מטוס אל על (ארכיון). צילום: קוקו

מניית אל על זינקה ב-44% בחודש אחד וזה אומר שהמשקיעים חושבים שהחברה בדרך לעוד שנה חלומית ויכול להיות שיש להם על מה להתבסס. נסביר כי כרגע אל על ממשיכה לשלוט בלוח הטיסות הכל-ישראלי וכרגע לפחות לא נראה שהחברות הזרות מתכוונות לחזור לישראל וזה אומר שהלחץ של הישראלים על כל מקום פנוי בחברת התעופה, צפוי להמשיך להיות משמעותי. והמחירים? אל תצפו ליותר מדי, הם כנראה ימשיכו לשקף את העובדה שאל על היא החברה הכמעט יחידה שטסה מישראל ואליה.

נכון להיום התוצאות של אל על שפורסמו הן לרבעון השלישי של השנה וכאן כדאי שנזכיר את המספרים. אל על חצתה ברבעון השלישי של השנה את רף ההכנסות של מיליארד הדולרים - נתון מדהים שכן לא זכור עוד רבעון שבו החברה הציגה כאלה ביצועים. בחברה אמרו אז שהתוצאות הושפעו מהעלייה בפעילות הטסת המטענים אבל בראש ובראשונה מדובר בכך שהחברה היא כמעט היחידה שטסה לישראל וממנה וזה אומר שכל מקום פנוי על מטוסי החברה, לכל יעד, נתפס.

ברבעון השלישי של 2023, עוד לפני המלחמה, הסתכמו ההכנסות של אל על בקצת פחות מ-700 מיליון דולר, מה שאומר שההשפעה של היותה של אל על בודדה במערך הטיסות לישראל וממנה שווה לה רבעון אל מול רבעון יותר מ-300 מיליון דולר במונחי הכנסות.

אז מה קורה בתקופה האחרונה למניה? הסיפור די פשוט ואפילו מובן. החברות הזרות היו אמורות לחזור מתישהו לישראל, וקונצנזוס ההערכות דיבר על כך שהן יחזרו במהלך הרבעון הראשון של השנה, כלומר פחות או יותר עכשיו. אבל הירי המתמשך מתימן והחשש מפני שבריריות הפסקת האש בגבול הצפוני גורמים לחברות הזרות, ובעיקר הכוונה לחברות האמריקניות, לדחות את החזרה שלהן לישראל.

צריך לזכור - חברת תעופה לא חוזרת לטוס ליעד שהפסיקה לטוס אליו כל כך מהר וזה בגלל שהמטוסים לא עומדים ריקים בנמל תעופה כלשהו או באיזה האנגר. המטוסים פשוט עוברים להטיס נוסעים ליעדים אחרים, ולמעשה החברות מוכרות כרטיסים לפרקי זמן משמעותיים קדימה - מה שאומר כי גם אם יפרוץ השלום במזרח התיכון, עדיין חברות התעופה הזרות יצטרכו פרק זמן להתארגנות.

באופן עקרוני זה אומר שכרגע לפחות לא נראה שהתחרות המשמעותית לאל על תגיע במועד הנראה לעין. וכל עוד הירי מתימן לא נרגע, או נכון יותר מופסק באופן מוחלט, הרי שאל על נותרת היחידה בישראל, וזה אומר הכנסות ורווחים גבוהים.

כשאנחנו שואלים מומחי תעופה מה יחזיר את החברות הזרות לישראל, הם אומרים: "תחושת הביטחון". כלומר, לא הביטחון בפועל אלא התחושה שלו - ואת זה קשה מאוד להשיג. לכן נראה שהמשקיעים מפנימים את הסיטואציה החדשה ומצטיידים במניות אל על, על כל מקרה שלא יגיע.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר