Allure Of The Seas של רויאל קריביאן. צילום: רויאל קריביאן

שוטי שוטי ספינתי: "אפילו בשנה כזאת - ישראל במקום הראשון מבחינת מכירות לקרוזים"

מלחמה? יוקר מחיה? התייר הישראלי עט על חופשות השייט הבינלאומי המפנקות • אודי שנבל מנכ"ל חברת סנורמה, נציגת המכירות של קבוצת רויאל קריביאן בישראל, מגלה מדוע: "הצרכן מקבל את הערך הגבוה ביותר לכסף שהוא משלם"

[object Object]

הרימו עוגן: להגיד ש־2024 היתה שנה מורכבת עבור התיירים הישראלים יהיה אולי האנדרסטייטמנט של השנה - אבל דווקא בצל המלחמה המתמשכת, שגררה עימה אינספור אילוצים עבור כל מי שנפשם חשקה בקצת אסקפיזם חובק עולם, דבר אחד נשאר חקוק באבן: הרצון להמשיך לטייל ברחבי העולם מתי שרק אפשר.

ההוכחה הבוהקת ביותר לכך היא חברת סנורמה, הנציגה הבלעדית של קבוצת רויאל קריביאן בישראל, שמוציאה חופשות שיט (קרוזים) בהצלחה יתרה כבר שנים ארוכות. מה שבעבר היה חופשה למיטיבי לכת בלבד, הפך עם השנים להיות אחת החופשות המבוקשות ביותר בשנים האחרונות - והישראלים, כמובן, נוהרים לסיפון.

"רואים אצלנו את הפופולריות ההולכת וגדלה של סוג החופשה הזאת". אודי שנבל,

"חופשות שיט הפכו לטרנד שמדבר לכל הקהלים, ואנחנו רואים אצלנו את הפופולריות ההולכת וגדלה של סוג החופשה הזאת", מגלה אודי שנבל (45), מנכ"ל חברת סנורמה החל משנת 2020. "זה התחיל כבר לפני יותר מ־20 שנה, כשרויאל קריביאן התחילו להציג קונספט חדש של אוניות לחופשה המושלמת. אנחנו מדברים על אוניות של 140 אלף טונות שנראות כמו ריזורט ומלון ענק, מלאות באטרקציות - פארקי מים ובריכות גלים, מועדונים, מדרחוב גדול ומופעי בידור ברמה שיש בתיאטראות של ברודוויי ושל לונדון".

תסמכו על שנבל שהוא יודע על מה הוא מדבר. אביו, אורי, היה הבעלים הראשון של חברת סנורמה שירותי תיירות בע"מ, שהוקמה בשנת 1981 כחברת תיירות סיטונאית. בתחילה היא היתה הנציגה הבלעדית של ארקיע באזור הצפון, ובהמשך הנציגה של חברות תעופה ותיירות מובילות נוספות - כולל ייצוג חברת השיט רויאל קריביאן.

כיום חברת סנורמה היא נציגת המכירות הבלעדית בישראל של רויאל קריביאן, תאגיד השיט השני בגודלו בעולם, הכולל חמש חברות שיט שחלקן שותפות עם חברות התיירות המובילות בעולם. ממש לאחרונה שברה החברה את שיאי המכירות שלה, וההזמנות לחופשות השיט המפנקות שלה כבר סגורות לשנה קדימה בחלק גדול מהמקרים.

"בעצם נולדתי לתוך הדבר הזה", מספר שנבל. "אבא שלי הקים את סנורמה בזמנו כחברת תיירות סיטונאית, ולפני 25 שנה היא קיבלה את הנציגות של רויאל קריביאן. גדלתי בתוך העולם הזה, ונשאבתי לתחום בגיל צעיר יחסית.

"השמועה עוברת מפה לאוזן",

"היינו החלוצים בתחום. בהתחלה היה מדובר במאות נוסעים בשנה, אבל זה הלך וצבר תאוצה, עד שבשנים האחרונות שברנו את כל שיאי המכירות והביקוש".

באמת נראה שחופשת שיט הפכה להיות ההעדפה הברורה של הישראלים לאחרונה.

"זה נכון, ויש לכך סיבה. אנשים או משפחות שחוו את הקונספט של חופשת שיט כזאת העבירו את הבשורה כשחזרו לארץ, ואנשים נפעמו. שיטת השיווק היעילה והעתיקה ביותר היא מפה לאוזן, ובקרוזים שלנו נוכחנו לדעת עד כמה הדבר הזה נכון. משפחות גילו שמדובר בחופשה המושלמת - בטח כשמטיילים עם ילדים ורוצים לבקר בכמה יעדים. זו הנוחות המקסימלית, שמשלבת בתוכה כל אטרקציה אפשרית על הספינה. זה פשוט מושלם עבור ילדים ומבוגרים כאחד.

"מספיק להשוות בין חופשה יבשתית רגילה לחופשות שלנו כדי להבין את הפער. פה מקבלים את כל מה שצריך בחבילה אחת. הרבה פעמים הילדים, ולא משנה באיזה גיל הם, בכלל לא רוצים לצאת מהאונייה כי כל הכיף שלהם נמצא שם. כל מה שיש להם באונייה יותר אטרקטיבי ממה שקורה בחוץ. הם מכירים ילדים ממדינות אחרות, מתחברים עם הצוות ויש להם את הכל במקום אחד.

"אנחנו רואים את זה גם אצל הקהל היותר מבוגר, שמוצא באונייה גם סוג של בית ויודע שאחרי יום שבו הוא מסתובב ביעד כזה או אחר - הוא רק רוצה לחזור למקום המפנק ולכל מה שהוא מקבל באונייה".

התאמות בזמן מלחמה

המלחמה אמנם לא עצרה את התיירים הישראלים מלהמשיך לחרוש את העולם, ובחברה מרגישים זאת היטב עם מבול הזמנות ששובר שיאים - אך גם הם נאלצו לעשות התאמות לאחר 7 באוקטובר. "ברור שלמלחמה ולכל מה שהתרחש מאז 7 באוקטובר היתה השפעה גדולה גם עלינו. עד 7 באוקטובר היתה לנו אונייה שיצאה מנמל חיפה. זה חלום שהגשמנו בתקופת הקורונה, שנגנז מאיתנו לצערי. היינו אמורים להשיק את האונייה החדשה בדיוק באותה תקופה, וגם זה נלקח מאיתנו".

שיניתם משהו בהפלגות שלכם ברמת הביטחון בעקבות המצב?

"כל הביטחון שלנו מורכב מישראלים. בהתחשב במה שמתרחש באירופה ובעולם, הקהל שלנו יודע שיש לו באונייה בית חם ומוגן, ללא שום בעיה ביטחונית. אנחנו כמובן לא משיטים במקומות מסוכנים, ואין שום דאגה".

מיאמי פלורידה, יעד מבוקש, צילום: גטי אימג'ס

בחברה לא נחים על השמרים, ומשיקים עוד ועוד חופשות למגוון יעדים. מפסח הקרוב לראשונה תהיה גם אפשרות לשלושה וארבעה לילות באירופה, כולל אפשרות להזמין אוכל כשר בהפלגות. "חופשות באירופה הן מאוד מבוקשות אצלנו, ויש טירוף של הזמנות. האונייה Allure of the Seas, שתגיע לברצלונה, תהיה ברמה גבוהה בעקבות הוספת אטרקציות חדשות. האונייה, במשקל 226 אלף טונות, תתחיל את פעילותה כבר באפריל 2025, בפסח שלנו. אנחנו ממשיכים לראות ביקוש חזק גם ליעדים רחוקים יותר, כמו אלסקה, המזרח הרחוק, אוסטרליה וניו זילנד.

וכמובן, אנחנו גם רואים גל הזמנות גדול לקרוזים בקאריביים, כתוצאה משילוב של הפעלת טיסות אל על למיאמי, ביטול הצורך באשרת כניסה לארה"ב, העלייה במקרי האנטישמיות באירופה והפלגות הבכורה של האונייה הגדולה בעולם - Icon of the Seas, שיצרה גל מטורף של הזמנות מכל קצות תבל, כולל מישראל. הקאריביים הפכו להיות היעד המוביל עבור הנוסעים הישראלים, עם גידול בשיעור של כ־100% בתנועה לשם".

"נתון בלתי נתפס"

אנחנו נמצאים בעידן של יוקר מחיה מתעצם, ולא כולם יכולים להרשות לעצמם את המחיר הכלכלי של חופשות כאלו. מה אתה מייעץ עבורם?

"המחירים אצלנו משתנים בכל סוגי ההפלגות, אבל זה כמובן תלוי בסוג החדר שלוקחים ובעוד גורמים. אני יכול להגיד בביטחון מלא שהמחירים אצלנו מאוד משתלמים ביחס לכל השפע שמקבלים, בטח אם משווים זאת לחופשות יבשתיות. חשוב מאוד שאנשים ימהרו להזמין כבר מעכשיו לקיץ ולחגי תשרי, כי המחירים רק הולכים ועולים. עדיף לא לחכות, ולהזמין מראש כמה שיותר מהר".

לסיכום, לאן אתה רואה את חופשות הקרוזים מגיעות בשנים הקרובות?

"דווקא בשנה הזאת, שהיתה מאוד מאתגרת, ישראל עדיין נמצאת במקום הראשון מבחינת מכירות, וזה נתון בלי נתפס. האחראים בחברה שנמצאים בלונדון נדהמים מהחוזק של השוק ושל המדינה בתקופה כזאת של מלחמה. הענף הזה רק ילך ויגדל. אנחנו מצפים ליציבות, כמובן, וזה בוודאי ייקח זמן, אבל אין ספק שזו החופשה שהישראלים הכי אוהבים, וזה רק ימשיך ויגבר.

"הטרנד הזה, של ישראלים שאוהבים חופשה של הכל כלול שנותנת את המרב ותמורה מלאה עבור הכסף, לא צפוי להיעלם בקרוב".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו