משפיענית רשת ישראלית עם 400 אלף עוקבים באינסטגרם הסתבכה עם מס הכנסה

בבדיקת התיק נמצא כי אושיית רשת מתחום המזון והניקיון מדווחת על מחזור שנתי ממוצע של כ-700 אלף שקלים, זאת בעוד שהיקפי הפרסום ואורח חייה מעלים חשד כי היא לא מדווחת על מלוא עסקאותיה

פוסט של משפיענית רשת בבריכה עם 39 מיליון לייקים. צילום: מערכת feedy באמצעות הבינה המלאכותית ideogram

רשות המסים ערכה החודש מבצע מע"מ נרחב, כחלק מהגברת פעילות הגבייתית והעצמת ההרתעה במאבק בהון השחור ובסרבני המס. במסגרת הביקורות בענף משפיעני רשת נבדקו בין היתר עסקאות חליפין עם לקוחות המבקשים פרסום, וכן תרומות, תמיכה או סיוע שמקבלים משפיענים מחברות שמעוניינות להיכנס לשוק הלקוחות שלהם. בנוסף נערכו השוואות דיווח בעסקאות החייבות בגין הכנסות מפלטפורמות שונות ביניהן אינסטגרם, יו-טיוב, טיקטוק ועוד.

בבדיקת התיק של משפיענית בעלת כ-400 אלף עוקבים באינסטגרם, המפרסמת מוצרים שונים בתחום האוכל והניקיון, נמצא כי היא מדווחת על מחזור שנתי ממוצע של כ-700 אלף שקלים, זאת בעוד שהיקפי הפרסום ואורח חייה מעלים חשד כי היא לא מדווחת על מלוא עסקאותיה. התיק הועבר לטפול במישור האזרחי והפלילי במשרד המע"מ האזורי.

אינסטגרם (אילוסטרציה), צילום: רויטרס

בבדיקת התיק של משפיען בתחום הגיימינג בעל כ-600 אלף רשומים בערוץ היו-טיוב ועוד כ-400 אלף עוקבים בטיק טוק, בביקורת שנערכה עלה, כי הוא מדווח על עסקאות בשיעור 0% וכן חשד לאי דיווח על מלוא עסקאותיו. התיק הועבר לטיפול במישור האזרחי והפלילי במשרד המע"מ האזורי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר