הבשורה הצרכנית של היום באה מכיוונו של בנק ישראל שהשיק מערכת אינטרנטית נגישה באתר שלו, שמספקת מערכת שמשווה בין הבנקים השונים. זאת במטרה לעודד את הציבור לעבור בין הבנקים בהתאם לסוג השירותים שהוא צורך והצרכים שלו.
אחד היעדים המרכזיים של בנק ישראל, בעידן של פרופ' אמיר ירון כנגיד, הוא לפעול להגברת התחרות במערכת הבנקאית בינה לבין עצמה. המטרה היא לשפר את השירות לאזרח ולהוזיל את השירותים הבסיסיים שנוגעים לכל משק בית.
בבנק ישראל זיהו בשנים האחרונות שאחד החסמים המרכזיים בפני הציבור במעבר מבנק לבנק נוגע למחסור במידע, אבל איזה מידע, זו הייתה השאלה. כאן בנק ישראל העמיק את הבדיקה שלו - והמסקנות היו פשוט מדהימות.
למעשה, בנק ישראל פועל להגביר את פריקות המוצרים. בשפה פשוטה יותר - הבנק פועל להגיע למצה שמשק בית ינהל את חשבון העו"ש שלו בבנק אחד, ייקח את המשכנתא בבנק שני ויפקיד את הפיקדון בבנק שלישי, תוך שהוא בוחן בכל זמן נתון איזה בנק נותן לו יותר (או גובה ממנו פחות) על השירות שהוא צריך.
בנק ישראל שכלל את הצרכים של הציבור והכניס לבדיקה שלו גם את איכות השירות, וזה אומר שנושאים כמו זמן מענה לשירות טלפוני נלקח בחשבון, פשטות בביצוע פעולות באפליקציה, נגישות של פקיד כשצריך ועד כמה הוא היה אדיב וניסה לסייע. כל המידע הזה נמצא בבנק ישראל ועכשיו הבנק לוקח את זה שלב אחד קדימה ומפרסם את הנתונים באופן שוטף לציבור באתר שלו בשירות שנקרא "קו המשווה".
הפעולה הזו של בנק ישראל היא פעולה צרכנית שאם הציבור יעשה בו שימוש, הוא יגלה שהמערכת ממהרת לשפר את השירות ולשפר את הצעות הערך - פשוט כי הלקוח יודע מה הוא יכול לקבל אצל המתחרה באופן בלתי אמצעי ואובייקטיבי.
המפקח על הבנקים, דני חחיאשוילי, סיפר: "הכלי המתקדם שאנו משיקים היום מצטרף לרפורמות הצרכניות הרבות שקידם בנק ישראל בשנים האחרונות. הכלי יאפשר ללקוחות המערכת הבנקאית להשוות בצורה חכמה בין השירותים והמוצרים הבנקאיים, שביעות רצון הלקוחות, ובהתאם לקבל החלטה מושכלת לאחר בחינת מכלול הנתונים באופן פשוט, נגיש ונוח. הכלי החדש הוא גם בעל פוטנציאל להגביר את התחרות במערכת הבנקאית, שכן הוא מסייע ללקוחות להיות פרואקטיביים בצריכת השירותים והמוצרים הבנקאיים".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו