"נפגשתי עם מיסטר ביסט כדי לשבור את האינטרנט", הייתה הכותרת לסרטון שהעלה כריסטיאנו רונאלדו לערוץ היוטיוב החדש שלו בסוף השבוע, שם אירח את יוצר התוכן הגדול בעולם - ג'יימי דונלדסון (מיסטר ביסט).
אחרי היריבות ארוכת השנים עם מסי בכדורגל, הכוכב סימן לעצמו יריב חדש. "אתה חושב שאני אביס אותך?", שאל רונאלדו את מיסטר ביסט בסרטון שצבר ביום חמישי מיליון צפיות תוך חצי שעה מרגע ההעלאה. נכון לכתיבת שורות אלה הוא כבר עומד על כמעט 40 מיליון בתוך פחות משלושה ימים. דונלדסון גם הבטיח להעלות עוד סרטון עם רונאלדו ב-30 בנובמבר והגדיר אותו הסרטון "הכי גדול שהיה לי אי פעם".
הצהרה משמעותית: יוטיוב נוגסת באולפנים הגדולים
הכניסה של רונאלדו ליוטיוב הייתה הצהרה משמעותית. על פי נתוני Nielsen שמובאים באתר האקונומיסט, בארה"ב צופים יותר זמן ביוטיוב מאשר בכל מקור תוכן אחר, ועם 2.5 מיליארד אנשים שצופים בפלטפורמה ברחבי העולם מדובר בנתח משמעותי. לצורך השוואה, יוטיוב משלמת ליוצרי התוכן שלה בממוצע 23 מיליארד דולר בשנה, משמעותית יותר מה-15 מיליארד דולר שנטפליקס צפויה להוציא השנה על סדרות וסרטים.
עמוד היוטיוב של כריסטיאנו, "UR", עלה באוגוסט האחרון ושבר שיאים כשצבר יותר ממיליון עוקבים בתוך 90 דקות. היום, עוקבים אחרי העמוד יותר מ-60 מיליון משתמשים. למרות הדימוי שמדובר בתוכן חובבני, יוצרי התוכן כבר מנהלים מערכת שלמה עם עובדים, מפעילים טכנולוגיות מקצועיות ומנהלים חברות הפקה עם עשרות עובדים.
"אני חשבתי שתצבור 30 מיליון עוקבים והגעת ל-60", אמר דונלדסון בפתיחת הריאיון עם רונאלדו. "הכי הרבה שהיה בחודש זה 10 מיליון ואת זה אנחנו עשינו. אז 60 מיליון זה משוגע". רונאלדו שאל כמה זמן לקח לך להגיע ל-60 מיליון? "משהו כמו 14 שנה".
מיליונים בחודש: העמוד שך רונאלדו צפוי לייצר יותר מ-5 מיליון דולר בחודש
השיחה צולמה באולפן מפואר שהוקם עבור ערוץ היוטיוב. הקירות מקושטים בחולצות ותמונות של רונאלדו וכמובן פרס כפתור הזהב של יוטיוב שמוענק ליוצרים מובילים בפלטפורמה. "אתה חושב שאביס אותך?", שאל רונאלדו וביקש כמה טיפים ליוטיוב. "זה תלוי מה תעשה. אם תיכנס לקצב תעשה תוכן מעולה. יש לך אפשרות לעשות שיתופי פעולה מעולים כמו זה. אתה יכול להביא את טום בריידי, או לשתף סרטונים רגע אחרי משחק. אנשים רוצים להיות שם".
עד כה העלה רונאלדו כ-20 סרטונים שצברו עשרות מיליוני צפיות. על פי נתוני חברת "Thinkific", יוצרי תוכן ביוטיוב מרוויחים בין 2 ל-12 דולר על כל אלף צפיות. המפרסמים משלמים תעריף קבוע לפלטפורמה עבור כל אלף צפיות, כאשר יוטיוב שומרת לעצמה 45 אחוז מהכנסות הפרסום והיוצרים מקבלים את 55 האחוזים הנותרים.
כוכב הכדורגל הפורטוגלי כבר מכניס סכומי עתק מפעילותו ברשת, וצפוי להגדיל את הכנסותיו עוד יותר כשהוא מתחרה ביוצרים מובילים כמו מיסטר ביסט - שסרטוניו צוברים למעלה מ-400 מיליון צפיות ויכולים להניב עד 5 מיליון דולר בחודש מהכנסות פרסום בלבד.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו