שבר את השיא של עצמו: זה השווי החדש של אילון מאסק

מאז ניצחונו של טראמפ בבחירות, עסקיו של האיש העשיר בעולם חווים עלייה משמעותית • בעקבות העלייה במניית טסלה וגיוס חדש למיזם ה-AI שלו, שוויו הגיע ל-347.8 מיליארד דולר

אילון מאסק (ארכיון). צילום: רויטרס

שוויו של אילון מאסק הגיע היום (שישי) לשיא היסטורי של 347.8 מיליארד דולר, זאת בעקבות העלייה המתמשכת במניית טסלה וסבב גיוס חדש שהעריך את מיזם הבינה המלאכותית שלו, xAI, בשווי של 50 מיליארד דולר.

אילון מאסק ודונלד טראמפ בעצרת במדינת פנסילבניה

עסקיו המגוונים של מאסק חווים עלייה משמעותית בשווים מאז ניצחונו של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארה"ב. מניית טסלה עלתה ב-3.8%, דבר המשקף אופטימיות מתמשכת לגבי תוכניות ממשל טראמפ בנושא מכוניות אוטונומיות וסובסידיות לרכבים חשמליים, ומה שעשוי להעניק לחברתו של מאסק יתרון על פני מתחרותיה. מאז ה-4 בנובמבר, יום לפני הבחירות, המניה עלתה ב-45% והוסיפה כ-350 מיליארד דולר לשווי השוק של החברה.

במקביל, שווי חברת xAI יותר מהכפיל את עצמו מאז סבב הגיוס האחרון במאי, כאשר על פי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל, ניצחון טראמפ סייע למשוך עניין משקיעים חדש. החברה מנהלת כעת דיונים על מכירת מניות פרטית שתעלה את שווייה ליותר מ-250 מיליארד דולר.

מאסק, האדם העשיר בעולם, עבר כעת את שיאו הקודם של 340.4 מיליארד דולר שנקבע בנובמבר 2021, על פי מדד המיליארדרים של בלומברג. הונו - שיותר משני שלישים ממנו נובע ממניות ואופציות של טסלה - עלה ב-35% מאז היום שלפני הבחירות.

טסלה. עלייה של 3.8% בשווי מניות החברה, צילום: אי.פי

צפוי לפעול לצמצום הבירוקרטיה והרגולציה

מאסק בן ה-53, התייצב לצד טראמפ בשלבים האחרונים של מערכת הבחירות, כשהוא מנהל קמפיין לצדו במדינות המתנדנדות ותרם אישית יותר מ-170 מיליון דולר לוועדת פעולה פוליטית התומכת במועמד הרפובליקני. על פי דיווחים, צוות המעבר של טראמפ הודיע ליועציו כי הם מתכננים להפוך את המסגרת הפדרלית לרכבים אוטונומיים לאחת מהעדיפויות של משרד התחבורה, דבר שעשוי לאפשר פריסה רחבה יותר של מכוניות ללא שליטה אנושית - מה שיהיה מבורך עבור טסלה שמתרכזת במכוניות הללו.

מאסק צפוי להיות שותף במחלקה החדשה ליעילות ממשלתית. לדבריו, הוא צפוי לפעול לצמצום הבירוקרטיה והרגולציה. בנוסף, על פי הדיווחים, טראמפ תומך בביטול זיכויי מס לרכבים חשמליים בסך של עד 7,500 דולר ובקיצוץ בתקנות פליטת המזהמים שהוכנסו על ידי ממשל ביידן. צעד זה עשוי לפגוע ביצרני הרכב המסורתיים יותר מאשר בטסלה, שמכירותיה תלויות פחות בתמיכה פדרלית בהשוואה למתחרותיה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר