מצלמים, מצטלמים ומצילים עסקים: הקהילה שנרתמה למען הכלכלה הישראלית

"דוגמנים ליום אחד" - קהילה של מתנדבים שיוצרת תוכן דיגיטלי לקידום עסקים בישראל • הצטרפנו ליום צילומים בבאר שבע: "בזמנים האלה חשוב לתת רוח גבית" • המייסד: "התחלנו מרעיון קטן, היום יש לנו 12 אלף משתתפים"

דוגמנים ליום אחד

בשמונה וחצי בבוקר, כשבאר שבע עוד מתעוררת לאיטה, מתאספת חבורה מיוחדת במינה בכניסה לעיר. 15 אנשים - צלמים, דוגמנים ואנשי תיירות - שלקחו יום חופש כדי להתגייס למען מטרה אחת: להציל עסקים ישראליים באמצעות תוכן דיגיטלי. בראשם עומד עמית גלבר, מצויד במצלמה ובאקדח, שמכריז בקול: "בוקר טוב, 'דוגמנים ליום אחד' מספר 47!" לצד ספיר אדלר שותפתו.

מה שהתחיל לפני חמש שנים כרעיון "אגואיסטי" לכאורה של גלבר ושל אדלר, הפך היום לתנועה של ממש. "בזמנו לא ידעתי לצלם וגם לא להצטלם", מודה עמית בחיוך, "אבל החלטתי לנסות להקים צוות של צלמים מקצועיים ודוגמנים שרוצים להתגייס למען עסקים". התוצאה: קהילת "אינסטגרם פלוס", אשר מתפארת ברזומה של כ-12 אלף משתתפים, 200 פעילויות עד היום, ו-47 מפגשי צילום.

דוגמנים ליום אחד, צילום: אמיר ארליך

הנוסחה פשוטה: בכל חודש נבחרים 15 מתנדבים: 8 צלמים ו-7 דוגמנים, שמגיעים למוקד תיירות נבחר. הפעם נבחרה באר שבע, עיר דרומית שספגה לא מעט חבטות מאז 7 באוקטובר. "בעקבות המלחמה היה מאוד מאתגר כאן", משתפת רותם מאגף התיירות העירוני, "רק אתמול חברה לעבודה איבדה את הבן שלה. והיום אנחנו נפגשים למטרה חיובית, כשזה בכלל יום הנישואים שלי. לדעתי זה ממש מדמה את המציאות פה – החיים בישראל תמיד מהולים בשמחה לצד עצב".

צלם בפעולה, צילום: עפר גדנקן - offeriko

הקבוצה שהתאספה הבוקר היא פסיפס ישראלי מרתק הקורא לאחדות: אברהם, צלם דתי שעובד בשירות לקוחות; לימור, עורכת דין ובלוגרית; מלי, בעלת בוטיק בגדי ים; שמרית, אימא לחמישה ומאמנת כושר. כולם לקחו יום חופש שלם כדי להתגייס למשימה החשובה.

לקחו יום חופש למען המטרה, צילום: עפר גדנקן - offeriko

"בכל חצי שעה נערך סשן צילומים, כשהתפאורה היא בית העסק או אתר התיירות הנבחר", מסביר גלבר את השיטה. התוצאה: תוכן מקצועי שמקדם את העסקים ברשתות החברתיות, לצד בונוס לא מתוכנן - קהילה תומכת שנרקמת בין המשתתפים.

מניעים את הכלכלה הישראלית, צילום: עפר גדנקן - offeriko

"בהתחלה זה מרגיש קצת מוזר, כמו ספיד-דייטינג בין צלמים לדוגמנים", צוחק גלבר, "אבל בסבב השלישי כבר מתמכרים לחוויה". התוצאה הסופית, הוא מבטיח, שווה את המאמץ: "התכנים המצולמים משרתים את כולם, ובעיקר - משאירים מזכרת מחוויה נפלאה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר