שדה נפט . צילום: רויטרס

לאחר התקיפה הישראלית באיראן: הנפט רשם ירידה חדה

הנפט רשם ירידה חדה היום, כשה-WTI נחלש ב-6.1% לרמה של 67.4 דולר לחבית - הירידה החדה מאז יולי 2022 • כך גם הברנט שננעל ב-71.4 דולר לחבית • זאת בעקבות התפוגגות החששות לפיהם ישראל תתקוף את מתקני תעשיית האנרגיה של משמרות המהפכה

[object Object]

מחירי הנפט ירדו בחדות היום (שני), לאחר שהתקיפה הישראלית באיראן ביום שבת עקפה את מתקני הנפט והגרעין, מה שהפחית את החששות משיבושים באספקת האנרגיה הגלובלית, כך לפי דיווח רויטרס.

שדה נפט, צילום: אי.פי.אי

החוזים העתידיים על הנפט הגולמי מסוג ברנט ו-WTI רשמו ירידות חדות ונסחרו בשפל של כמעט חודש. נכון לשעות הבוקר, מחירה של חבית ברנט ירד ב-5.4% ל-71.93 דולר, ואילו WTI צנח ב-5.6% ל-67.75 דולר לחבית.

חוזים עתידיים של נפט ברנט ונפט מערב טקסס (WTI) הגיעו לשפל הנמוך ביותר מאז 1 באוקטובר בפתיחת המסחר. בשבוע שעבר, מדדי הייחוס עלו בארבעה אחוז במסחר תנודתי בשל אי-הוודאות סביב הבחירות הקרבות בארה"ב ומידת התגובה הצפויה של ישראל למתקפת הטילים האיראנית.

תושב איראני ביום שאחרי התקיפה הישראלית (למצולם אין קשר לכתבה), צילום: אי.אף.פי

בשבת, עשרות מטוסי קרב השלימו שלושה גלי תקיפה לפני עלות השחר נגד מפעלי טילים ואתרים אחרים ליד טהרן ובמערב איראן. התקיפות כוונו למטרות צבאיות, מה שהפחית את החששות שישראל עשויה לתקוף את מתקני הגרעין או תשתיות הנפט.

סיטי הורידה את יעד המחיר של ברנט לשלושת החודשים הקרובים ל-70 דולר לחבית מ-74 דולר, תוך התחשבות בפרמיית סיכון נמוכה יותר בטווח הקצר, כך לפי אנליסטים. ארגון המדינות המייצאות נפט ובעלות בריתו באופ"ק+ שמרו על מדיניות תפוקת הנפט ללא שינוי בחודש שעבר, כולל תוכנית להתחיל להגדיל את התפוקה מדצמבר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו