מעודדים התיישבות חקלאית חדשה. עוטף עזה (ארכיון). צילום: שאטרסטוק

מענקים של עד 600 אלף שקל: תכנית לעידוד התיישבות חקלאית חדשה בעוטף עזה

25 מיליון שקלים יוקצו לתמיכה בחקלאים חדשים עד סוף 2024 • התכנית כוללת מימון להקמת משקים, רכישת ציוד חקלאי מתקדם והתמודדות עם אתגרי המלחמה • תמיכה בכל ענפי החקלאות: גידולים צמחיים, רפתות, לולים וחקלאות ימית • המשרד מקווה למשוך צעירים לענף ולחזק את ההתיישבות באזור

[object Object]

משרד החקלאות פרסם הבוקר מסלול תמיכה ייעודי שנועד לעודד אזרחים לבוא ולהתיישב בחבל עוטף עזה ולעסוק בחקלאות. על פי הנוהל, המדינה תשתתף במימון הקמה ופיתוח של משקים עבור חקלאים חדשים, בתחומי חקלאות מגוונים.

חקלאים בעוטף (ארכיון), צילום: דודו גרינשפן

במסגרת התכנית, יקצו משרד החקלאות ומנהלת תקומה תקציבי עידוד ותמיכה בחקלאים חדשים בחבל בהיקף של 25 מיליון שקלים עד לסוף שנת 2024. מטרת התכנית היא לבסס חקלאות מתקדמת ומקיימת, המנצלת באופן יעיל את המשאב האנושי, משאבי הקרקע והמים. בנוסף, תינתן תמיכה לחקלאים החדשים גם בגין שימוש במיכון וייעול מערך התוצרת החקלאית.

במשרד החקלאות מקווים לעודד הצטרפות של צעירים אל התחום, וזאת כיוון שהם יקבלו תמריץ בדרך של השתתפות בהשקעה בכל ענפי החקלאות המאפיינים את החבל. תקציבי הסיוע שיינתנו על ידי המדינה ישמשו בסיס לחקלאים מתחילים ויתמקדו ברכישת כלים וציוד חקלאי, אמצעי בקרה לגידולים צמחיים, מערכות השקיה, אמצעי מיכון לרפת ודיר חלב, הקמה ושדרוג רפת ודיר, רכישת אמצעי מיכון והקמת מבנה, הרחבה ושדרוג לולי פטם ורבייה ועוד.

הנוהל תומך גם ברכישת כלים להתמודדות עם משבר המלחמה כגנרטורים, הקמה או הרחבה של בתי אריזה מקומיים, הקמת סככות חקלאיות, תמיכה באמצעי טכנולוגיות חדשות והקמת מתקנים מתקדמים, מתקני חקלאות ימית ועוד.

חיילי גדוד 924 מסייעים לחקלאים באורים ובסעד שבעוטף עזה, צילום: דובר צה"ל

על פי התכנית, כל חקלאי חדש יוכל לקבל מהמדינה מענק של עד 600 אלף ש"ח, כאשר שיעור המענק מתוך ההשקעה יעמוד על 50%.

תכנית זו מהווה צעד משמעותי בניסיון לחזק את ההתיישבות החקלאית באזור עוטף עזה ולעודד צעירים להשתלב בענף החקלאות באזור.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו