רשות המסים: עסקים ביישובים מפונים יוכלו לתבוע מקדמות על נזקים כלכליים

רשות המסים פתחה מסלול מקדמות לעסקים המפונים ביישובי הספר • עסקים בדרום ובצפון שנפגעו כלכלית ממלחמת חרבות ברזל יכולים להגיש בקשה למקדמה על נזקים לחודשים ספטמבר-אוקטובר 2024 • גובה מקסימלי של המקדמה עומד על מיליון ש"ח

מיני מרקט במטולה. צילום: עידן אבני

רשות המסים: החל מהיום (ראשון) יכולים עסקים ביישובי הספר המפונים בעקבות מלחמת חרבות ברזל לתבוע מקדמות על הנזקים הכלכליים שנגרמו להם במהלך החודשים ספטמבר-אוקטובר 2024.

קרן הפיצויים של רשות המסים פתחה היום את האפשרות להגיש בקשה למקדמות עבור הנזקים העקיפים (הכלכליים) שנגרמו לבעלי עסקים ביישובי הספר בדרום ובצפון, אשר פונו בעקבות מלחמת חרבות ברזל. רשימה מלאה של היישובים הזכאים מופיעה באתר רשות המסים.

שריפה במתחם צימרים בשתולה, צילום: .

במסלול המקדמות ניתנת האפשרות לבעלי עסקים, העומדים בתנאים, לבקש מקדמה על חשבון הפיצויים בגובה של עד 70%, גם בטרם הגשת תביעה מלאה. גובה המקדמה המרבי עומד על מיליון ש"ח, כאשר בעלי עסקים המעוניינים במקדמה גבוהה יותר רשאים לפנות באופן מקוון עם נימוקים.

הגשת בקשות למקדמות עבור החודשים ספטמבר-אוקטובר תתאפשר עד לתאריך 30.11.2024. בנוסף, ניתן עדיין להגיש תביעות למקדמות עבור החודשים מרץ-אפריל, מאי-יוני ויולי-אוגוסט 2024 עד ל-31.10.2024.

פגיעה ישירה בזרעית, צילום: ללא קרדיט

הגשת הבקשה תתאפשר לאחר הזדהות וכניסה למערכת, בחירת תקופת זכאות ובחירת מסלול. זמן הטיפול בתביעה במסלול מקדמות עומד על 7 ימי עסקים, למעט מקרים שבהם נדרשת בדיקה נוספת והשלמת מסמכים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר