מנכ"לית Be פארם מתפטרת מתפקידה: "רשת אחת חולשת על 80% מהתחום - אין יכולת להכנס לכל הקניונים"

עינת פלד שפירא פורשת לאחר שהובילה את Be פארם לשיפור הרווח התפעולי • למרות רכישתה של be על ידי שופרסל, היא לא הצליחה להוות תחרות גדולה לסופר פארם • שופרסל תחל מיד בחיפוש אחר מנכ"ל חדש לרשת

BE פארם. צילום: סיוון פארג'

עינת פלד שפירא, מנכ"לית רשת Be פארם, הודיעה היום (ראשון) על החלטתה לסיים את תפקידה. ההודעה נמסרה למנכ"לי שופרסל.  פלד שפירא עצמה ציינה כי היא בטוחה שהרשת תמשיך לשגשג ולהצליח גם בעתיד, והביעה את תודתה להנהלה על האמון שניתן לה לאורך שנות עבודתה.

מנכ"לית רשת BE מבית שופרסל, עינת פלד שפירא, צילום: עומר וידר

עזיבתה של פלד שפירא מגיעה כחצי שנה לאחר רכישת השליטה ב-Be פארם על ידי האחים יוסי ושלומי אמיר, כאשר רשת המזון שופרסל החזיקה ב-24.9% מהמניות. בנוסף, כארבעה חודשים בלבד אחרי מינויו של איתן סיידא כמשנה למנכ"ל הרשת, מהלך אשר נועד לחזק את ניהולה ולהוביל אותה להישגים נוספים בשוק הפארם.

עם כניסתה לתפקיד, הצליחה פלד שפירא לשפר את הרווח התפעולי של הרשת, כאשר הכנסות מגזר Be בשנת 2023 הסתכמו בכ-1.04 מיליארד שקלים, לעומת כ-1.05 מיליארד שקלים בשנת 2022. הרווח התפעולי של הרשת עלה לכ-17 מיליון שקלים בשנת 2023, בהשוואה לכ-3 מיליון שקלים בשנת 2022.

רשת סופר פארם ו-Be., צילום: סיוון פרג', רועי טפר

פלד שפירא ״אין שום דוגמה בעולם כמו במדינת ישראל, לפיה יש רשת אחת חולשת על 80% מהשוק הזה (פארם). בארה"ב יש שני מתחרים לפחות וגם באנגליה. רק בארץ אין תחרות כי סופר פארם היא היחידה״ פלד שפירא טענה כי ״הבעיה היא בעיקר גיאוגרפית. אין לנו יכולת להיכנס לכל הקניונים״, אמרה בוועדת הכלכלה.

שופרסל טרם ציינה מהי הסיבה לעזיבתה של פלד שפירא, וכעת תפעל לאיתור מנכ"ל או מנכ"לית חדשה לרשת Be פארם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר