עשרה גורים בתוך תיק: אזרח רוסי נתפס מבריח לישראל כלבי פודל נדירים

בודקי המכס באולם הנוסעים בנתב״ג ומפקחי משרד החקלאות וביטחון המזון סיכלו ניסיון הברחת כלבים מסוג פודל טוי לישראל

הכלבים המוברחים. צילום: משרד החקלאות

עירנותם של בודקי אולם הנוסעים במכס בנתב"ג חשפה בסוף השבוע האחרון ניסיון הברחה של עשרה גורי פודל טווי שהוברחו לישראל בטיסה מסוצ'י שברוסיה, ללא האישורים הנדרשים.

הנוסע, אזרח זר מרוסיה בשנות ה-30 לחייו, ניסה לעבור במסלול הירוק של המכס בנתב"ג, שבו עוברים מי שאין להם טובין להצהיר, עם שבעה גורי כלבים מגזע פודל טוי דחוסים ומוסווים בתוך תיק, מבלי שברשותו רישיון יבוא או מסמכי בריאות כנדרש על פי חוק.

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי הנוסע תכנן לכאורה לסחור בכלבים בארץ. לנוסע הצטרפה שותפה ישראלית אשר ברשותה נמצאו עוד שלושה גורים מוסתרים בתיקים. הנוסע נחקר ובסיום החקירה גורש על ידי ביקורת הגבולות יחד עם גורי הכלבים שסורבה כניסתם לישראל.

הנוסעת הועברה להמשך חקירה במשרד החקלאות. במשרד החקלאות וביטחון המזון מסבירים כי הברחת כלבים, כמו בעלי חיים אחרים, ללא עמידה בדרישות הייבוא של מדינת ישראל וללא תעודות בריאות, היא עבירה על החוק המסכנת את בריאות הציבור ואת בריאות בעלי החיים ופוגעת ברווחתם.

הכלבים הוחזקו בצפיפות, צילום: משרד החקלאות

ד"ר שלמה גראזי, רופא וטרינר ראשי לייבוא וייצוא בעלי חיים בשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות וביטחון המזון: "יבוא בעלי חיים והטסת חיות מחמד ללא אישור מראש של השירותים הווטרינרים ועמידה בדרישות הבריאות אסורה בהחלט. כאשר מדובר ספציפית בכלבים, החשש העיקרי הוא מהתפשטות מחלת הכלבת, מחלה חשוכת מרפא שעלולה לעבור מבעלי חיים גם לבני אדם, והורגת מידי שנה קרוב ל-60,000 איש ברחבי העולם. מפקחי השירותים הווטרינריים, לצד גורמי האכיפה האחרים בשדה התעופה, פועלים ללא הפסקה למנוע הברחות של בעלי חיים ארצה, מה שעלול להביא לנזקים בריאותיים, הן לבעלי החיים והן לאדם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר