בסדרה תיעודית של HBO טוענים: נחשוף את זהותו של ממציא הביטקוין

אם הטענות נכונות, הסדרה, שצפויה לעלות לאוויר בשבוע הבא, עשויה לעורר סערה בשווקים הפיננסיים העולמיים • היא אף להשפיע על מערכת הבחירות לנשיאות ארה"ב

ביטקוין . צילום: רויטרס

זהותו של ממציא הביטקוין הולכת להיחשף, כך לפי סדרה תיעודית שתעלה בקרוב ב-HBO. הממציא של המטבע הקריפטוגרפי ששינה את פני הכלכלה העולמית מסתתר מאחורי השם הבדוי סאטושי נקאמוטו.

אם הטענות נכונות, הסדרה, שצפויה לעלות לאוויר בשבוע הבא, עשויה לעורר סערה בשווקים הפיננסיים העולמיים ואף להשפיע על מערכת הבחירות לנשיאות ארה"ב, זאת לאחר שהנשיא לשעבר הביע תמיכה במטבע.

המטבע הקריפטוגרפי ששינה את פני הכלכלה העולמית,

הביטקוין, שנוצר ב-2009, הפך לתופעה פיננסית של עידן האינטרנט. המטבע הדיגיטלי המבוזר צבר פופולריות רבה בקרב משקיעים, ספקולנטים ואף גורמים עברייניים. ערכו הכולל של שוק הביטקוין מוערך כיום בטריליון דולר, והוא מצליח לאתגר במשך שנים את מערכות הפיננסיות המסורתיות.

טראמפ בבר ביטקוין, צילום: אי.אף.פי

חשיפת זהותו של סאטושי נקאמוטו עלולה לעורר שאלות נוקבות, בין היתר לגבי מעורבותו האפשרית בפעילויות לא חוקיות הקשורות לביטקוין. בנוסף, אם אכן יתברר כי הוא שולט ב-1.1 מיליון ביטקוין כפי שמעריכים, הדבר עשוי להפוך אותו לאחד האנשים העשירים בעולם.

שגרירות ביטקוין בישראל, צילום: יהושע יוסף

על פי Bitcoin magazine, בשבועות האחרונים, לקראת שידור הסדרה, נצפתה פעילות חריגה בארנקי ביטקוין ישנים מהתקופה הראשונית של המטבע. כ-250 מטבעות בשווי של כ-15 מיליון דולר הועברו מארנקים שהיו רדומים מאז 2009. למרות שלא ניתן לקשר את הארנקים הללו ישירות לסאטושי, הם בוודאי שייכים למשתפי הפעולה המוקדמים ביותר שלו.

הניסיונות לפענח את זהותו של סאטושי

לאורך השנים היו ניסיונות רבים לפענח את זהותו של סאטושי, אך כולם נכשלו. הניסיון הראשון הבולט היה של העיתונאית ליה מקגראת' גודמן ב-2014, שזיהתה את דוריאן נקאמוטו כחשוד, אך טענתה הופרכה. ב-2016, הקריפטוגרף האוסטרלי קרייג סטיבן רייט טען כי הוא סאטושי, אך נכשל בהוכחת טענתו.

בין החשודים המרכזיים להיות סאטושי נקאמוטו נמנים מהנדס התוכנה המנוח האל פיני, מהנדס המערכות דוריאן נקאמוטו, מדען המחשב ניק סאבו וממציא ה-Hashcash אדם בק. עם זאת, רבים בקהילת הביטקוין מתנגדים לניסיונות לחשוף את זהותו של הממציא, וטוענים כי יש לכבד את זכותו לפרטיות.

ההודעה הציבורית האחרונה של סאטושי נקאמוטו הייתה קשורה לאתר ויקיליקס. בהודעה זו, הוא הפציר בויקיליקס שלא להשתמש בביטקוין, באומרו: "ויקיליקס הרגיז את הצרעות, והנחיל מתקרב אלינו. אני מבקש מויקיליקס לא לנסות להשתמש בביטקוין. ביטקוין הוא קהילת בטא קטנה בחיתוליה. לא תוכלו להשיג יותר מכסף כיס, והחום שתביאו עלול להרוס אותנו בשלב זה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר