לקראת מתקפה אפשרית באיראן: זינוק במחירי הנפט

בצל ההיערכות לתגובה ישראלית למתקפה חסרת התקדים של איראן - מחירי הנפט זינקו בעלייה הגבוהה מזה שנה • ירידות במדדים המרכזיים בוול סטריט • מדד הנייקי היפני עלה ב-2%

אסדת קידוח נפט איראנית במפרץ הפרסי. ארכיון. צילום: רויטרס

על רקע ההיערכות למתקפה ישראלית באיראן מחירי הנפט זינקו הערב (חמישי), מה שהוביל גם לירידות בשווקים מרכזיים בעולם.

עליית מחירי הנפט היא בשל החשש לפגיעה במתקני הנפט של איראן, המחירים זינקו לאחר שנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר בבית הלבן כשנשאל על תקיפה ישראלית באיראן: "אנחנו מדברים על זה". 

מחירי הנפט מסוג ברנט ו-WTI עלו ב-5% כל אחד ל-77.48 דולר ו-73.65 דולר בהתאמה.

המדדים העיקריים בוול סטריט מחקו את העליות המוקדמות ונסחרו בירידה קלה. מדד הדאו ג'ונס ירד ב-0.77% ל-41,870.37 נקודות, מדד S&P 500 ירד ב-0.50% ל-5,681.20 נקודות, ומדד הנאסד"ק ירד ב-0.40% ל-17,853.07 נקודות.

בניין הבורסה בניו יורק, צילום: AFP

המניות האירופאיות סיימו בירידה של 0.93% כאשר המשקיעים עיכלו נתונים חלשים מסקרי פעילות עסקית באזור. מדד MSCI למניות ברחבי העולם ירד ב-0.59% ל-840.49 נקודות.

מניות אסיה-פסיפיק מחוץ ליפן ירדו ב-1.3% במהלך הלילה, בעיקר בשל ירידה במניות הונג קונג לאחר ראלי חזק, כאשר מספר שווקים, כולל סין היבשתית ודרום קוריאה, היו סגורים באותו יום.

עם זאת, מדד הניקיי היפני עלה בכמעט 2% לאחר שראש הממשלה הנבחר שיגרו אישיבה אמר כי זה לא הזמן להעלות ריבית לאחר פגישה עם נגיד הבנק המרכזי של יפן קאזואו אואדה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר