"תחזית שלילית": חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל

הדירוג ירד מרמה של +A לרמה של A • החשב הכללי: "החלטה באה בתגובה להימשכות המלחמה, העלייה בסיכונים הגיאופוליטיים והשפעתם על הנתונים הפיסקליים וביצועי המשק"

דירוג אשראי S&P. צילום: GettyImages

חברת דירוג האשראי הבינלאומית S&P הודיעה הלילה (שלישי) על הורדת דירוג האשראי של מדינת ישראל מרמה של +A לרמה של A עם תחזית שלילית.

החשב הכללי, יהלי רוטנברג, הגיב להחלטה: "החלטת חברת הדירוג S&P באה בתגובה להימשכות המלחמה, העלייה בסיכונים הגיאופוליטיים והשפעתם על הנתונים הפיסקליים וביצועי המשק.

"חברת S&P מדגישה שהמשק הישראלי מאופיין בכלכלה מגוונת ובעל יכולת מוכחת להתאוששות ממשברים. בנוסף, מאזן התשלומים של ישראל נותר איתן והמדינה ממשיכה להחזיק בעודף משמעותי בחשבון השוטף לצד רזרבות מט"ח גבוהות, המהוות כרית ביטחון לכלכלה הישראלית. החברה מציינת לטובה את מחויבות הממשלה לנקוט בצעדי התכנסות פיסקליים לטובת עצירת העלייה ביחס החוב לתוצר".

חברת דירוג האשראי S&P,

עוד הוסיף החשב, כי: "במקביל לעמידה האיתנה אל מול אויבינו, עלינו לפעול להעניק וודאות מרבית למשק ולמשקיעים בארץ ובעולם, ולפעול בהקדם האפשרי לאישור תקציב המדינה לשנת 2025. תקציב שיוביל לבנייה מחדש של הרזרבות הפיסקליות, באמצעות שמירה על גירעון מרבי בשיעור של עד 4% מהתוצר וחזרה לתוואי ירידה ביחס החוב לתוצר. תקציב שיעודד השקעה במנועי צמיחה ותשתיות, התייחסות לצרכים חברתיים ומענה לדרישות הביטחון של ישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר