פסימיות, לטווח הזמן הקרוב. הבורסה בתל אביב (ארכיון). צילום: קוקו

כוננות איראן: הדולר עולה, הבורסה יורדת

על רקע הדיווחים על מתקפה אפשרית, הדולר האמריקני עלה בכ-1% • ירידות במדדים המובילים • מסכים אדומים גם בבורסה בארה"ב • חן הרצוג, הכלכלן הראשי של BDO: "החשש שהוא שמצב של הסלמה איזורית יביא לפגיעה נוספת בחוסן הכלכלי, להאטת הצמיחה ולגידול בגרעון בתקציב"

[object Object]

הדיווחים על המתקפה האיראנית הצפויה היום (שלישי) גורמים לטלטלה בשווקים הישראלים ובשוק המט״ח.

ערך הדולר עולה לעומת השקל הישראלי ביותר מ-1% והוא נסחר סביב 3.75 שקלים לדולר אחד. גם היורו מתחזק לעומת השקל וערכו עולה ביותר מרבע אחוז כשהוא נסחר סביב 4.15 שקלים ליורו.

הבורסה בתל אביב מסיימת את יום המסחר שלה בירידות שערים חדות כאשר עם התגברות הדיווחים על המבצע בלבנון והאפשרות לתקיפה איראנית מדד ת"א 35 נסגר בירידה של 1.40%, מדד תל אביב 125 נסגר בירידה של 1.23% ומדד הבנקים התרסק ונסגר בירידה של יותר מ-2%.

גם הבורסה בארה"ב פתחה במסכים אדומים נוכח המתיחות הגוברת במזרח התיכון. מדד S&P500 פותח בירידה של יותר מ-1%, הנאסד״ק בירידות של קרוב ל-2% והדאו ג׳ונס ביותר מחצי אחוז.
אולם עוד מוקדם לדעת כיצד יינעל המסחר בבורסות בניו יורק.

לדברי חן הרצוג, הכלכלן הראשי של BDO “הבורסה מגיבה לעליית רמת הסיכון של המשק בעקבות החשש מתגובה אירנית, הסלמה והרחבת גיוס המילואים. החשש שהוא שמצב של הסלמה איזורית יביא לפגיעה נוספת בחוסן הכלכלי, להאטת הצמיחה ולגידול בגרעון בתקציב".

"לאחר שבוע שבו השווקים בישראל תימחרו תרחיש אופטימי של הפחתת העצימות ותגובה מתונה, החשש מהסלמה מביא לשינוי מגמה בשווקים. החששות ממלחמה איזורית משפיעות גם על השווקים בעולם, ומחירי הנפט עולים בכ-3% בשל החשש של השפעה של מלחמה מול איראן על שוק הנפט העולמי”.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו