הבורסה נפתחה בעליות; הישראלים מתעלמים מבנק ישראל ונפטרים משטרות ה-200 שקלים

לאור ירידת הדולר, על רקע הדיווחים על הפסקת אש, ההערכות הן שהצרכנים ינסו לנצל שער נמוך יחסית להמרת שטרות של 200 שקלים • זאת, לפני שתהיה הדרדרות במציאות הביטחונית שתזניק את הדולר שוב

מענק בסך 400 אלף שקל. צילום: יהושע יוסף

הדיווחים מאז שעות הבוקר סביב האפשרות להפסקת אש וקיום מו״מ עם חיזבאללה מטלטלות את השווקים בישראל.

הבורסה נפתחה עם מסכים ירוקים ועליות חדות. השקל מתחזק הבוקר אל מול הדולר והיורו ביותר מ-1%. מול הדולר הוא התחזק באחוז ועשירית  וירד לאזור ה-3.69. האופטימיות הזהירה שברירית במיוחד והמגמות עלולות להתהפך כך שמוקדם מדי לדעת כיצד יינעל יום המסחר.

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, צילום: אורן בן חקון

לאור ירידת הדולר, על רקע הדיווחים על הפסקת אש, ההערכות הן שהצרכנים ינסו לנצל שער נמוך יחסית להמרת שטרות של 200 שקלים. זאת, לפני שתהיה הדרדרות במציאות הביטחונית שתזניק את הדולר שוב.

כבר כעת, על רקע הדיווחים על היתכנות ביטול שטר ה-200 שקלים, ועל אף שבנק ישראל הודיע היום (חמישי) כי ביטול השטר, אינו על הפרק: הישראלים נוהרים ורוכשים מט"ח במקום שטרות של 200 שקלים. לפי הערכות, הישראלים מעדיפים להיפטר מהשטרות של ה-200 שקלים בשל העובדה שראש הממשלה רוצה במהלך זה. למרות שבנק ישראל הבהיר כי צעד זה אינו על הפרק, הציבור אינו סומך על אמירה זו ומעדיף לא לקחת סיכון.

לדברי ערן בן מנדה, סמנכ"ל תפעול ומכירות בחברת הפינטק GMT המתמחה בהעברות כספים בינלאומיות: "גם היום אנחנו רואים ביקוש גבוה להמרות מט"ח כפי שראינו בימים האחרונים. אנחנו צופים כי הפיחות היחסי בשער הדולר, שבא בעקבות הדיווחים על אפשרות להפסקת אש בצפון, יגרום לביקוש גבוה להמרות מט"ח מצד ישראלים שמחזיקים במזומן. לצד זאת, הודעת בנק ישראל לפיה אין כוונה לבטל את שטר ה-200 שקל, עשויה לצנן במעט את הביקוש בתקופה הקרובה. כשהציבור נמצא ב"חוסר ודאות" ומצבים משתנים - הוא ימשיך לרכוש ולנהור לכיוונים אחרים״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר