אחרי 78 שנה: החברה האייקונית הודיעה על פשיטת רגל

טאפרוור (Tupperware) הפכה לשם נרדף לקופסאות פלסטיק. היום, הודיעה החברה על כניסה להליכים לקראת פשיטת רגל: "המצב הפיננסי של החברה נפגע קשות מהסביבה הכלכלית"

מוצרי טאפרוור. צילום: אי.אף.פי

חברת טאפרוור, המותג האמריקני האייקוני למוצרי אחסון מזון, הודיעה היום (רביעי) כי היא וחלק מחברות הבת שלה הגישו בקשה להליכים לפשיטת רגל במחוז דלאוור. החברה שנוסדה לפני 78 שנה והפכה לשם נרדף לכלי אחסון פלסטיק, מתכוונת להמשיך תוך כדי ההליך את הפעילות.

בהודעה לעיתונות, ציינה החברה כי ביקשה מבית המשפט להמשיך בפעילותה השוטפת. "בין אם אתם חלק מצוות טאפרוור המסור, מוכרים, מבשלים עם או פשוט אוהבים את מוצרי טאפרוור שלנו, אתם חלק ממשפחת טאפרוור", מסרה נשיאה ומנכ"לית החברה לורי אן גולדמן. "אנו מתכננים להמשיך לשרת את לקוחותינו הנאמנים עם המוצרים האיכותיים שהם אוהבים".

במטרה להגן על המותג האייקוני, החברה תבקש גם אישור מבית המשפט לקדם תהליך מכירה של העסק ולהפוך לחברה המבוססת דיגיטל. 

"בשנים האחרונות, המצב הפיננסי של החברה נפגע קשות מהסביבה הכלכלית המאתגרת", גולדמן הוסיפה. "כתוצאה מכך, בחנו מספר אפשרויות אסטרטגיות וקבענו כי זוהי הדרך הטובה ביותר קדימה. תהליך זה נועד לספק לנו גמישות חיונית בעוד אנו מחפשים חלופות אסטרטגיות לתמיכה בטרנספורמציה שלנו לחברה דיגיטלית ומבוססת טכנולוגיה, הממוצבת טוב יותר לשרת את בעלי העניין שלנו."

טאפרוור לא הצליחה להתאים את המודל העסקי לעולם המשתנה

הסיבה המרכזית לקשיים שנקלעה אליהם החברה היא המודל העסקי המיושן שלה. החברה משווקת את עצמה ב"מסיבות טאפרוור" המוכרות ובאמצעות מכירות ישירות מבית לבית, שיטות לא אפקטיביות בעידן הנוכחי. בנוסף, התחרות הגוברת והיעדר היכולת לשמור על הובלה הובילו לכך שהענקית נקלעה לקשיים.

בתחילת דרכה, כשנוסדה ב-1946 הגישה של טאפרוור הייתה חדשנית. בשנים האחרונות השוק הוצף בחברות המציעות אלטרנטיבות זולות יותר, והחברה פשוט לא הצליחה להתמודד עם התחרות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר