פיצוץ הביפרים: החברה שסומנה כיצרנית מגלגלת את האשמה

מייסד ונשיא אפולו גולד ערך תדרוך לעיתונאים טען שחברה אחרת, המחזיקה ברישיון להשתמש במותג, היא זו שייצרה את המכשירים • שוטרים הגיעו למשרדי החברה • דיווח ברויטרס: חיזבאללה הזמין מאפולו גולד 5,000 מכשירים

הלם בחברה. נשיא ומייסד אפולו גולד בתדרוך חירום לתקשורת לאחר פיצוץ הביפרים. צילום: רויטרס

קרב בלימה: חברת גולד אפולו מטייוואן, שהוזכרה כיצרנית הביפרים שהתפוצצו בלבנון, הכחישה הלילה (בין שלישי לרביעי) כי הביפרים יוצרו על ידה, וטענה שהם יוצרו על ידי חברת אחרת שבסיסה בבודפשט, בשם BAC, שיש לה רישיון להשתמש במותג.  

הביפרים שהיו בשימוש מאות חברי ארגון חיזבאללה התפוצצו כמעט בו-זמנית ביום שלישי בלבנון ובסוריה, והרגו לפחות תשעה אנשים, כולל ילדה בת 8, ופצעו יותר מ-2,000. חיזבאללה והממשלה הלבנונית האשימו את ישראל במה שנראה כמתקפה מתוחכמת מרחוק.

מייסד אפולו גולד בתדרוך לעיתונאים אחרי פיצוץ הביפרים, צילום: אי.אף.פי

מהחברה נמסר כי "על פי הסכם שיתוף הפעולה, אנו מאשרים ל-BAC להשתמש בסימן המסחר של המותג שלנו למכירת מוצרים באזורים מיועדים, אך העיצוב והייצור של המוצרים הם באחריותה הבלעדית של BAC", נכתב בהודעה.

הסו צ'ינג-קואנג אמר לעיתונאים כי לחברתו יש הסכם רישיון עם BAC בשלוש השנים האחרונות, אך לא סיפק הוכחות לחוזה.

"המוצר לא היה שלנו. זה היה רק שהיה עליו את המותג שלנו," אמר צ'ינג-קואנג, מייסד ונשיא גולד אפולו, לעיתונאים במשרדי החברה בעיר הטייוואנית הצפונית ניו טייפיי ביום רביעי.

תמונות של איתוריות הרוסות שנותחו על ידי רויטרס הראו פורמט ומדבקות בגב שתואמות לאיתוריות שיוצרו על ידי גולד אפולו. מקור בכיר בביטחון הלבנוני אמר לרויטרס כי חיזבאללה הזמין 5,000 איתוריות מגולד אפולו שבסיסה בטייוואן.

על פי הדיווח אתמול בסקיי ניוז בערבית, המוסד מלכד את אותם מכשירים במשלוח שהגיע לאנשי חיזבאללה לאחרונה.

החברה אמרה בהודעה כי הדגם AR-924 יוצר ונמכר על ידי BAC. "אנחנו רק מספקים הרשאת סימן מסחרי למותג ואין לנו מעורבות בתכנון או בייצור של מוצר זה," נאמר בהודעה.

מי אחראי? משרדי חברת אפולו גולד לאחר פיצוץ הביפרים, צילום: רויטרס

בזמן שהסו נפגש עם עיתונאים, הגיעו שוטרים לחברה. הסו אמר שאינו יודע כיצד ניתן היה לחבל באיתוריות כך שיתפוצצו.

"ייתכן שאיננו חברה גדולה, אבל אנחנו חברה אחראית," אמר הסו. "זה מאוד מביך". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר