אילון מאסק בדרך לעשות היסטוריה? המועד שבו יהפוך לטריליונר הראשון בעולם

הצמיחה של טסלה והזינוק הקבוע בהון, ניתוח חדש קובע: המיליארד השנוי במחלוקת יהפוך להיות הטריליונר הראשון בעולם. אלה המועמדים על התואר

אילון מאס, בדרך להיות הטריליונר הראשון? . צילום: רויטרס

אילון מאסק הפך כבר מזמן לאחד האנשים המשפיעים בעולם והיום הוא האיש העשיר בעולם. האימפריה שלו כוללת את ענקית הרכב טסלה, את SpaceX  החברה המובילה בעולם לשיגור טילים לחלל ואת הרשת החברתית אולי המשפיעה בעולם X (לשעבר טוויטר). עכשיו, המיליארדר עשוי לשבור שיא נוסף ולהפוך לטריליונר הראשון בהיסטוריה.

הונו של מאסק מוערך בכ-250 מיליארד דולר. על פי ניתוח של informa connect academy הונו של מאסק יעלה לטריליון עד לשנת 2027. על פי הניתוח, הונו של מאסק עולה באופן מהיר בממוצע של כ-110 אחוז לשנה, מה שהופך אותו למועמד העיקרי להפיכה לטריליונר הראשון בעולם.

מאסק לא לבד: אלה המועמדים הנוספים לתואר

בניתוח התייחסו גם לענקית השבבים NVIDIA, שהצמיחה המואצת שלה בעקבות מהפכת הבינה המלאכותית עשויה להפוך את המייסד השותף ומנכ"ל החברה ג'נסן הואנג לטריליונר הרבה יותר מהר מהמצופה. הונו של הואנג מוערך היום על פי בלומברג בכ-104 מיליארד דולר.

גם המיליארדר ההודי גאותם הדאני, בין היתר הבעלים של נמל חיפה, צפוי לחצות את קו הטריליון דולר עד שנת 2028.

היכולת של מאסק לחצות את רף הטריליון דולר תלויה מאוד בהצלחתה של טסלה, שהפכה ליצרנית המכוניות עם השווי הגבוה בעולם – 710 מיליארד דולר. טסלה היא הנכס הגדול ביותר של מאסק והוא מחזיק כ-13 אחוז ממניות החברה, ששוות יחד כ-93 מיליארד דולר.

מטסלה ועד רכישת טוויטר: המהלכים של אילון מאסק

מאסק הוא ללא ספק איש העסקים הכי שנוי במחלוקת בעולם. ב-2018 הוא הסתבך עם רשויות החוק בגלל הצהרה פזיזה על הפיכת טסלה לחברה פרטית, מה שעלה לו בקנסות כבדים ובתפקיד יו"ר החברה.

מאסק גם מחזיק מניות בחברת החלל SpaceX שייסד, שעשתה השבוע היסטוריה עם הליכת החלל הראשונה אי פעם של אדם פרטי.

אחת ההרפתקאות העסקיות המסעירות ביותר של מאסק היא רכישת הרשת החברתית X (לשעבר טוויטר) ב-2022. תחת שרביטו, ערך החברה צנח והביקורות נגד החברה עלו בשל גישתה לצנזורה ולהפצת מידע כוזב.

השבוע הוא מחק פוסט מעורר מחלוקת בעקבות ניסיון ההתנקשות בנשיא לשעבר דונלד טראמפ כשתהה "מדוע לא התנקשו בביידן או האריס". מאסק התנצל על מה שכינה "הפוסט הטיפשי ביותר" שלו. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר