כלכלן בכיר על מדד המחירים: "אנחנו בצמיחה שלילית; כלכלת ישראל מתנתקת מהעולם"

חן הרצוג, הכלכלן הראשי של BDO מגיב לפרסום מדד המחירים לצרכן: "בארה"ב האינפלציה בירידה ואצלנו היא ממשיכה להתגבר" • דרור אוהב ציון, מנכ"ל ובעלי דרא שיווק נדל"ן: "האינפלציה בישראל מרימה ראש וזה מאוד מטריד בעיקר לנוכח ההתנהלות הפיסקלית הלא אחראית של ממשלת ישראל"

פרסום מדד המחירים לצרכן (להמחשה). צילום: אורן בן חקון

לאחר הזינוק במדד המחירים לצרכן מעבר לתחזיות המוקדמות, והתייקרות מוצרים בסקטורים שונים (תחבורה, דיור, תחבורה ועוד), חן הרצוג, הכלכלן הראשי של BDO אמר ל"ישראל היום": "בעוד שבארה״ב קצב האינפלציה יורד, והגיע באוגוסט ל-2.5%, הנמוך ביותר ב-3 השנים האחרונות, האינפלציה בישראל ממשיכה להתגבר". 

"נתוני האינפלציה מראים שכלכלת ישראל מתנתקת מהמגמה העולמית", מסביר הרצוג. "בעוד שבארה״ב רואים ירידה באינפלציה, צמיחה וציפייה לירידת ריבית, כלכלת ישראל בצמיחה שלילית לנפש ואינפלציה גוברת". עוד הוסיף הרצוג כי "ההשפעות הכלכליות של המלחמה מגיעות גם ליוקר המחיה. המחסור בעובדים בענפי החקלאות והבניה יחד עם התייקרות חומרי הגלם המיובאים גורמים להתייקרויות חריגות".

דרור אוהב ציון, מנכ"ל ובעלי דרא שיווק נדל"ן, ניתח את מדד המחירים לצרכן בסקטור הנדל"ן. "מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.9%, מה שמביא את קצב האינפלציה השנתי לעמוד על 3.6%, שזה מעבר לטווח שהגדיר בנק ישראל", הסביר.

אתרי בנייה (ארכיון), צילום: גדעון מרקוביץ'

"אפשר לומר באופן ברור שהאינפלציה בישראל מרימה ראש וזה מאוד מטריד בעיקר לנוכח ההתנהלות הפיסקלית הלא אחראית של ממשלת ישראל. לאור זאת, נראה שאין סיכוי שנראה הורדות ריבית בחודשים הקרובים וזה משפיע לרעה על העסקים בכלל, על ענף הנדל"ן ועל משקי הבית".

"מדד מחירי הדיור עלה ב 0.9% וזה משקף המשך מגמה מתחילת השנה של עליית מחירים בשוק הדיור אשר גם קצב העסקאות בו די גבוה ביחס לתקופה וביחס למה שעובר על מדינת ישראל מאז 7 באוקטובר. להערכתנו גם ברמת הריבית הנוכחית, המגמה בשוק הנדל״ן למגורים תמשיך להיות מאופיינת בביקושים גבוהים, אשר פוגשים היצע הולך וקטן ועלויות בניה שהולכות ועולות וכל אלו גורמים להמשך המגמה של עליית מחירים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר