"העסקה לא מתקדמת בגלל שיקולים פוליטיים": יו"ר ההסתדרות הודיע על השבתת המשק

ארנון בר דוד ערך מסיבת עיתונאים בהשתתפות משפחות חטופים בה הודיע על השבתת המשק החל משעה שש בבוקר וללא הגבלת זמן • "עסקה חשובה יותר מכל דבר אחר, אני קורא לכל עם ישראל לצאת לרחובות" • סמוטריץ: ""מדובר בשביתה פוליטית פראית ובלתי חוקית"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד: "משביתים את המשק" // צילום: משה בן שמחון

"מחר כל המדינה עוצרת ומתאחדת בזעקה משותפת להשבת החטופים": כך אמר הערב (א') יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בנאומו בפני הקהל הרב שהגיע לעצרת בתל אביב, "כל מי שמנסה לצבוע את השביתה בצבעים פוליטיים, שיזכור למען מי אנחנו עוצרים מחר את הכול. יהודים לא מפקירים יהודים".

דבריו של יו"ר ההסתדרות מגיעים בצל הבשורות המרות על הירצחם של ששת החטופים, ולאור ההכרזה על שביתה כללית במשק מחר (שני) שנועדה לזעוק את זעקת החטופים ולקדם עסקה להצלתם.

הצהרת יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד בנוכחות משפחות חטופים

"אני כאן בשם האתוס הישראלי, בשם שותפות הגורל שהופכת את כולנו משבטים לעם אחד. אני כאן כדי להילחם על זה שלעולם לא נשאיר אף אחד מאחור. העם היהודי לא משאיר אף אחד מאחור", אמר בר-דוד לקהל בעצרת ההמונים מול הקריה.

"לא מדובר בעניין של ימין או שמאל, אלא עניין של חיים ומוות. כל ראשי מערכת הביטחון תומכים בעסקה, וזו אחריות הממשלה להחזיר את החטופים שלנו הביתה. לא ייתכן שהילדים שלנו לא ישובו בגלל שיקולים ואינטרסים צרים".

לדבריו, "כל מחיר כואב שנידרש לשלם על עסקה להחזרת בנינו ובנותינו הביתה, נמוך עשרות מונים מהמחיר של המשך ההפקרה. אני קורא לציבור הרחב לא להישאר אדישים ולצאת מחר אל הרחובות. יום השביתה הוא לא בשביל לשבת בבית אלא כדי לצאת להפגין ולזעוק את הצעקה של העם שלנו. אל תתנו יד לשיסוי ולהסתה – תנו יד להצלת חיים".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד מודיע על שביתה במשק, צילום: דוברות ההסתדרות

בר-דוד אמר כי הוא מצפה מכל מקומות העבודה במדינת ישראל, הן במגזר הפרטי והן במגזר הציבורי, להצטרף לשביתת ההזדהות ולהתאחד תחת הקריאה להשבת החטופים הביתה.

יו"ר ההסתדרות, שנפגש היום בבוקר עם נציגי משפחות החטופים, הבהיר כי הוא לא יכול היה לעמוד בשקט בזמן שישראלים נרצחים באכזריות על ידי המחבלים בעזה. "אני מסרב להישאר אדיש לכך שהמדינה האהובה שלנו תהפוך למדינה מפקירה", הכריז, "המצב במדינה מידרדר מדחי לדחי. הפקרה היא מילת המפתח ואנחנו רואים את הנזקים שלה בכל התחומים. הפקרה של חטופים, הפקרה של ישראלים שנעקרו מבתיהם, הפקרה בביטחון, הפקרה בחינוך והפקרה בכלכלה".

שרון שרעבי בהצהרה על שביתה בבית ההסתדרות בתל אביב, צילום: דוברות ההסתדרות

הוא הזהיר כי פרט לאי-מימוש המתווה לשחרור החטופים ישראל גם נמצאת בדרך לקטסטרופה כלכלית. "אני לא מחדש לאף אחד כשאני מדבר על משבר יוקר המחיה ועל משבר הדיור. אנחנו נראה כאן קריסה כלכלית המונית. כבר עכשיו יש איתותים מדאיגים לגבי זה שהאינפלציה לא עוצרת, בנק ישראל מזהיר מפני היחלשות השקל, דירוג האשראי של ישראל יורד עם תחזית שלילית, הדיונים על תקציב השנה הבאה טרם התחילו, הגרעון מעמיק והקואליציה דורשת להרחיב אותו עוד יותר, ונדמה שרק דבר אחד עובד כאן כמו שצריך: הכספים הקואליציוניים ממשיכים לזרום למשרדים מיותרים בלי בעיות".

עוד הוסיף: "חשוב להדגיש שהחשש מקטסטרופה כלכלית, כבר עכשיו חורג מכל תרחישי האימה וזה בלי לדעת כמה זמן עוד תימשך המלחמה. את מחיר ההפקרה נשלם כולנו, אבל שם זה לא יסתיים. גם הדורות הבאים ישלמו", 

שרון שרעבי, אחיהם של החטופים יוסי ואלי שרעבי אמר כי יו"ר ההסתדרות "לוקח מנהיגות, מאחד את כל העם. שם את הפוקוס על מתווה להצלת חיים".

ההתגייסות של ארנון היום מוכיחה לכל אזרח בישראל, שמנהיג כמוהו עם ההשפעה הרבה שיש לו על המשק הישראלי אומר - חטופים תחילה. ועד שאין חטופים בבית - אי אפשר לנהל שגרה. קורא לאזרחים לעזוב הכל ולהצטרף למאבק שהוא אחד למען השני". 

8 חולצו בחיים, לפחות 35 גופות עדיין בידי ארגוני הטרור: החטופים בעזה - תמונת מצב

מפורום העסקים ועד תנובה: המצטרפים לשביתה 

פורום העסקים בירך על ההחלטה. "הערב בשעה 21:30 יודיעו בעלי העסקים בישראל על הצטרפותם לשביתה ועל צעדים נוספים בכינוס יחד, מטה ההייטק עם פורום החירום הלאומי, ראשי ערים, לשכת עו"ד , מנהלי בתי חולים והתנועה הקיבוצית. אנו קוראים לכל המשק והארגונים להצטרף לכינוס שלנו ולהחלטות שיתקבלו בכפוף לרגולוציה רלוונטית". 

חברת "תנובה" הודיעה כי תשבית מחר את מטה החברה לכל היום, ובנוסף תשבית למשך 101 דקות את כל מתקני החברה החיוניים, לרבות המפעלים, המחלבות והמרכזים הלוגיסטיים, כאות הזדהות עם משפחות החטופים, ועם 101 החטופים שנותרו בשבי.

"עובדי תנובה, הנהלת תנובה, וארגון העובדים כואבים את כאבן של המשפחות השכולות ומשפחות החטופים ורואים ערך מוסרי עליון וחובה לאומית בהשבת החטופים הביתה. תנובה משתתפת בצערן הכבד של משפחותיהם של הרש גולדברג-פולין, אורי דנינו, עדן ירושלמי, אלכס לובנוב, אלמוג סרוסי וכרמל גת״.

חי גאליס מנכ"ל ביג הוסיף: "שוכרים ועובדים יקרים, לאור הגילויים המזעזעים מהיממה האחרונה, בהם נודע שהפקרת החטופים על ידי מדינת ישראל הביאה לרציחתם, קבוצת ביג מביעה את תנחומיה העמוקים ומזדהה עם המשפחות שאיבדו את היקר להן.

הריני להודיע בזאת על השתתפות מרכזי ביג בשביתת ההסתדרות וסגירת כלל המרכזים. נא לסגור חניונים. לסגור חנויות ולא לאפשר כניסת לקוחות. בתקווה לבשורות טובות ובמהרה נזכה לראות את כל החטופים בביתם".

מטה המאבק "חופשי בארצנו" מסר בתגובה להשבתה: "אנו מברכים את יו״ר ההסתדרות ארנון בר דוד על החלטתו החשובה להשבית את המשק ולא לעמוד מנגד למול הפקרת חטופינו בשבי חמאס. אנו קוראים לכל האזרחים והאזרחיות להגיע הערב לגשר בגין ולתמוך במשפחות החטופים, עד להשבתם הביתה של כל החטופים והחטופות - החיים לחיק משפחותיהם והמתים לקבורה בישראל. זה הזמן לעצור את המדינה, להביא עסקה ולפזר את הכנסת להחזרת המנדט לעם״. 

סמוטריץ' באוהל הגבורה, צילום: יוני ריקנר

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בהצהרה שמסר לתקשורת: "מדובר בשביתה פוליטית פראית ובלתי חוקית. נפנה לבית הדין בדרישה לצו מניעה. במקום לתת חיזוק לכלכלה הישראלית, ארנון מגשים את חלומו של סינוואר. במקום לייצג את העובדים, הוא מייצג את האינטרסים של חמאס. נתתי הנחיה באוצר שמי שישבות מחר לא יקבל תשלום. אני קורא לעובדים להגיע מחר לעבודה ולא לתת יד להשבתה פראית שפוגעת במדינת ישראל בימים המאתגרים האלה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר