כ-150 מדינות בוחרות בישראל: התעשיה האווירית שוברת שיאים

על רקע המלחמה המתמשכת, החברה רושמת את החציון המוצלח בתולדותיה • יו"ר החברה, עמיר פרץ: "ממלאים את משימתנו הלאומית, החשובה ביותר, למען ביטחון המדינה ולצד זה מוודאים כי הרצף העסקי לא יפגע והפעילות מול לקוחותינו תישמר" • מנכ"ל החברה: "הגדלנו את ההשקעה במחקר ובפיתוח של טכנולוגיות מתקדמות אשר מספקות מענה לדרישות הלוחמים בשטח ולפיתוח מוצרי העתיד"

מנכ״ל התעשייה האווירית, בועז לוי: ״אני עוסק 35 בפיתוח ׳החץ׳, שום דבר לא משתווה לרגע האמת״// מתוך ועידת המחר

בעוד מלחמת חרבות ברזל מתנהלת כ-10 חודשים, הדוחות הכספיים של התעשייה האווירית שמתפרסמים היום (חמישי) ומציגים נתונים על הרבעון השני ולחציון השני של 2024 מעידים כי היא שוברת שיאי רווחים של כל הזמנים – עם צבר הזמנות של 22.2 מיליארד דולר ומכירות בהיקף של 2.85 מיליארד דולר.

החברה רשמה את הרבעון הרווחי ביותר בתולדותיה עם גידול של כ־78 אחוזים ברווח הנקי בחציון הראשון של השנה, כך שהוא מסתכם ב־294 מיליון דולר לעומת 294 מיליון בשנה שעברה.
עוד רושמת החברה גידול ברווח התפעולי בחציון הראשון, עם כ־310 מיליון דולר בהשוואה ל־205 אשתקד.

עמיר פרץ ובועז לוי, צילום: דוברות התעשייה האווירית

עוד נרשם גידול של 12% בהיקף המכירות לכ־2,852 מיליון דולר בחציון הראשון של 2024 לעומת השנה שעברה, וכן גידול של כ־13% במכירות ברבעון השני של 2024 לעומת הרבעון המקביל אשתקד. כמו כן חברת דירוג האשראי s&p אישררה את דירוג האשראי המקומי של התעשייה לרמה המקסימלית של ilAAA ואת דירוגה הבינלומי של החברה ל־A. שניהם עם צפי יציב.

"סיבה לגאווה"

"התוצאות העסקיות של התעשייה האווירית הן סיבה לגאווה עבור העובדות והעובדים שלנו, אך גם עבור אזרחי ישראל כולם", אמר יו"ר התעשייה האווירית עמיר פרץ. "אנו ממלאים בחרדת קודש את משימתנו הלאומית, החשובה ביותר, למען ביטחון המדינה ולצד זה מוודאים כי הרצף העסקי לא יפגע והפעילות מול לקוחותינו תישמר ותחזק את מעמדה של ישראל בעולם.

עוד הוסיף: "המספרים מספרים סיפור ישראלי על מצוינות ללא פשרות שמביאה כ־150 מדינות בעולם לבחור במערכות התעשייה האווירית, כי הן הכי טובות. המסר שלנו לכל אזרח הוא שיש על מי לסמוך".

מתקן התעשייה האווירית בבאר שבע (ארכיון), צילום: דודו גרינשפן

"התוצאות הכספיות של החברה נמצאות בשנים האחרונות בעלייה מתמדת והן משקפות את העשייה המשמעותית ורחבת ההיקף גם מול מערכת הביטחון הישראלית וגם מול לקוחותינו בחו"ל, כפי שבא גם לידי ביטוי בחתימה על חוזים רחבי היקף, המגדילים באופן משמעותי את צבר ההזמנות של החברה", הוסיף המנכ"ל, בועז לוי. "התעשייה האווירית רואה ערך עליון בשמירת המובילות הטכנולוגית של ישראל, ולנוכח נחיצות זו, הגדלנו ברבעון הנוכחי את ההשקעה במחקר ובפיתוח של טכנולוגיות מתקדמות אשר מספקות מענה לדרישות הלוחמים בשטח ולפיתוח מוצרי העתיד של החברה".

עוד אמר כי "מאז פרוץ המלחמה, לקחו מערכות החברה חלק משמעותי בפעילות המבצעית בכלל הזירות באוויר, בים, ביבשה ובחלל, וזאת הודות לעובדות ועובדי החברה אשר פועלים בימים אלו ביתר שאת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר