רשות המיסים: נגבה מע"מ על טיפים למלצרים | כל הפרטים

רשות המסים הודיעה על המהלך בטענה שהתשר הוא חלק מהתמורה עבור השירות • ההחלטה צפויה להשפיע משמעותית על ענף המסעדנות ועל הכנסות המלצרים • הרשות מדגישה כי כל סכום המתקבל בבית העסק עבור השירות ייחשב כתשר החייב במע"מ

מלצרית עם סועדים במסעדה (אילוסטרציה). צילום: Getty Images

בצעד שעשוי לשנות את פני ענף המסעדנות בישראל, הודיעה היום (חמישי) רשות המסים כי תחל לגבות מע"מ על הטיפים הניתנים למלצרים. החלטה זו, שפורסמה בהבהרה רשמית, צפויה להשפיע באופן משמעותי על הכנסות המלצרים ועל התנהלותם הכספית של בתי העסק בתחום.

מלצרית. אילוסטרציה, צילום: אורן בן חקון

רשות המסים הודיעה כי תחל לגבות מע"מ על הטיפים הניתנים למלצרים. בהבהרה שפורסמה, הרשות הסבירה את עמדתה בנושא. על פי ההודעה, "לקוחות הפוקדים בתי עסק משלמים תמורה בעבור השירות הניתן להם. בענפים מסוימים, הלקוחות מוסיפים תשר בשל שירות זה".

הרשות מדגישה כי "תשר המשולם לבית העסק, בגין השירות הניתן על ידי עובדיו, הנו תקבול המהווה חלק מהתמורה בגין השירות, וכפועל יוצא גם התשר חייב במס ערך מוסף." בנוסף, הרשות מבהירה כי "על העוסקים להתנהל על פי דין ולשלם מס ערך מוסף כחוק", ומזהירה כי "האמור לעיל יקבל ביטוי בפעולות אכיפה של הרשות בנושא."

חשוב לציין כי רשות המסים מגדירה "תשר המשולם לבית העסק" כ"כל תקבול המתקבל בבית העסק עבור השירות, בין במישרין ובין בעקיפין." החלטה זו צפויה להשפיע משמעותית על ענף המסעדנות ועל הכנסותיהם של המלצרים.

אביר קארה צייץ בחשבון ה-X שלו (לשעבר טוויטר): "אם התרגלתם לתת טיפ במסעדה 12% החל מהיום יחול על התשר מע״מ בשיעור 17%. לענף שמתקשה למצוא עובדים, בלי עובדים זרים, בלי עובדים פלשתינים ועכשיו גם אולי בלי מלצרים זו בהחלט מכה מוות. את המחיר נשלם כולנו. ככה זה כשמי שמנהל את המסיבה לא מבין את האירוע".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר