המראות של נמל התעופה בן־ גוריון הומה אדם בחודשים יולי-אוגוסט הפכו לדבר שבשגרה. עם זאת, השנה השפיעה המלחמה על מספר הטסים לחו"ל, ולכן חלה ירידה במספר הטסים וכן בהיקף התיירות הנכנסת לעומת אותה תקופה אשתקד.
גם בג'יימס ריצ'רדסון דיוטי פרי חשים במגמה, אך לא באותו היקף כמו הירידה במספר הנוסעים. לדברי שני ענבר קריטי, סמנכ"לית השיווק של ג'יימס ריצ'רדסון דיוטי פרי: "אמנם חלפו כשבועיים מתחילת יולי וזו לא התמונה המלאה, אך חלה ירידה של 35% בתנועת הטסים לעומת אותה תקופה אשתקד. הרוב הם ישראלים ויש הרבה פחות תיירים. בעבר ראו תנועה מובהקת של תיירים. זו חוויה ישראלית על מלא. הקיץ הרבה טיסות לואו־קוסט חזרו לפעילות, וגם החנות שלנו בטרמינל 1 נפתחה בחודש יוני האחרון אחרי ששיפצנו אותה והיא מציעה היום חוויה מותגית כמה שיותר רחבה. החנות חזרה לשרת את הקהל שטס ליוון, לקפריסין ועוד, אפילו בתדירות גבוהה יותר.
"אמנם יש ירידה במספר הטסים, אבל הכניסה לחנויות הדיוטי פרי היא ביחס גבוה יותר. הישראלים מבקרים אותנו, ולכן המצב אצלנו הוא טוב כי אנשים התגעגעו. אם בעבר היו טסים 4 או 5 פעמים בשנה, אז כעת בעקבות הירידה במספר הנסיעות, הם אומרים לעצמם שאין מצב שהם יפספסו את הביקור בדיוטי פרי".
באשר לתמהיל הרכישות השנה, ענבר קריטי אומרת: "התחושה היא שהאנשים בוחרים לקנות יותר מוצרי פרימיום. יש מוצרים שנחשבים ליותר קז'ואל ואותם קל יותר למצוא בכל מקום. זה מעין טרנד שהולך למוצרי הפרימיום, למוצרי נישה ולמותגים שאין לכולם, כמו המותג קריד. אנחנו גם רואים את ההשפעות של הרשתות החברתיות על הצעירים והצעירות, כמו הטיקטוק. בנוסף, יש את הטרנד הירוק יותר. אנחנו החלפנו את הקרטונים שלנו לחומרים שהם מ 70% חומר ממוחזר ומדובר בחומר חזק יותר. בנוסף, במקום שקית פלסטיק יהיה תיק נסיעות, שיכול להחליף את השקית וכן השקיות עצמן יהפכו לשקיות מ 40% חומר ממוחזר".
לגבי המבצעים, היא אומרת: "יש לנו הטבות קבועות כמו שני מוצרים ב־30 דולר, שזה מאוד פופולרי וכולל איפור, טיפוח ועוד, ושני בשמי יוקרה ב־100 דולר. נוסף על כך, חברי מועדון יכולים לבחור מוצר ב־10% הנחה. יש רשימה מוחרגת אבל היא זניחה. באלכוהול יש מוצר שני ב־30% הנחה או 1+1 בחינם, תלוי במותג".
היכן הכי זול?
לאור עונת הנסיעות, ערכנו השוואה בין מחירים של מוצרים פופולריים בדיוטי פרי לבין המחירים בשוק המקומי. כמו כן, ערכנו השוואה בין המחירים בדיוטי פרי ליולי אשתקד. מבדיקתנו עולה כי בחלק מהמקרים היתה עליית מחירים. יש לציין כי גם בשוק המקומי חלו עליות מחירים של מגוון מוצרי צריכה. עוד עולה כי כדאי להשוות מחירים, היות שהמבצעים ברשתות השונות הם שונים, כך שאפשר להשיג מוצרים בפערי מחירים משמעותיים.
כך, למשל, המחיר הבושם קרולינה הררה VIP Rose 80 מ"ל או דה פרפיום עומד כעת על 77 דולר, לעומת 69 דולר ביולי אשתקד. כלומר, המחיר כעת בדיוטי פרי עומד על 280.2 שקלים. המחיר באתר של אפריל עומד במבצע על 305 שקלים, באתר סופר-פארם אונליין על 324 שקלים, באתר BE על 324 שקלים במבצע, ובאתר של המשביר - על 405 שקלים.
מחיר הבושם קרולינה הררה Good Girl Blush 80 מ"ל או דה פרפיום, ירד לעומת זאת מ־112 דולר ל־99 דולר. המחיר כעת בדיוטי פרי עומד על 360.2 שקלים. מחיר מייק אפ "דאבל וור" של אסתי לאודר עולה בדיוטי פרי 41 דולר, כלומר 149 שקלים. באתר של המשביר מוצר זה מוצע במחיר זהה לדיוטי פרי, במחיר מבצע של 149 שקלים. באתר סופר-פארם אונליין הוא מוצע במבצע ב־180 שקלים. ב־BE הוא מוצע במבצע ב־200 שקלים, ובאפריל הוא מוצע ב־240 שקלים. עם זאת, באפריל מוצע מבצע ולפיו בקנייה של אלפי שקלים משלמים 200 שקלים במקום 300 שקלים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו