זמן פופקורן ישראלי: בדקנו כמה זמן נמשכות הפרסומות לפני הסרט בקולנוע

הצופים אינם טועים בתחושותיהם - במשך דקות ארוכות מדי אנחנו מרגישים כקהל שבוי מול מסך שמקרין תוכן שלא בחרנו בו • בכיר בענף אמר ל"ישראל היום": "הענף בירידה, כדי לשמור על מבנה עלויות זול ללקוח כבילוי מועדף, יש צורך בהכנסות נוספות"

אולם קולנוע (אילוסטרציה). צילום: רפי דלויה

החופש הגדול החל ועימו השרב הגדול, מה שהופך את הקולנוע לבילוי עוד יותר פופולארי בתקופה זו. הצופים הדייקנים אינם טועים בתחושתם. הזמן שבו אנחנו נאלצים לצפות בפרסומות ובטריילרים לפני הסרט לפעמים מוציאים אותנו מדעתנו. במשך דקות ארוכות מדי אנחנו מרגישים כקהל שבוי מול מסך שמקרין תוכן שלא בחרנו בו.

 

בדיקה שערכנו העלתה כי זמן הפרסומות עומד על עד 15 דקות, כולל טריילרים. ב"סינמה סיטי" מסרו לנו כי משך הפרסומות הרגילות עומד על 5-10 דקות, תלוי בעונה, כאשר אורך הטריילרים עומד על 5-10 דקות וב"סינמה סיטי" משתדלים לא לעבור את רף 15 הדקות.

ב"יס פלאנט" מסרו לנו כי זמן הפרסומות והטריילרים הוא כ-15 דקות. ברשת" הוט סינמה" מקרינים פרסומות כ-5 דקות וטריילרים של 3-5 דקות, תלוי בסרטים. ברשת בתי הקולנוע "לב" יש עד חמש דקות פרסומות וכן 2-4 טריילרים באורך כולל של 5 עד 10 דקות.

לדברי גיל סתיו מנכ"ל רשת הוט סינמה: "הכנסות מפרסום הינן חלק מהותי מהמודל העסקי של בתי הקולנוע. מצד אחד מדובר באפיק שיווק מועדף על המפרסמים בשל העובדה שהצופה נמצא ישוב למול המסך ולא מדלג על הפרסומות או מכין קפה, כפי שעושה בבית ומהצד השני מאפשר לשמור על רמת מחיר נמוכה של הכרטיס לסרט ובכך להציע לאורחים שלנו בילוי זול משמעותית למול החלופות. אנחנו בהוט סינמה דואגים לשמור על תמהיל נכון על מנת שלא לפגוע בחווית האורחים ומקצים רק מספר דקות בודדות לפרסומות בכל הקרנה".

בילוי עוד יותר פופולארי בתקופה זו. כרטיס לקולנוע בעשרה שקלים. צילום: GettyImages (אילוסטרציה), צילום: GettyImages

מרשת בתי הקולנוע לב נמסר "יש לנו באתר אמנה בין בתי קולנוע לב לצופים - בתי קולנוע לב רואים עצמם מחויבים לקהל לא רק בבחירת הסרטים המוקרנים בהם, אלא גם ביחס לצופים – החל בשמירה על איכות צפייה וסאונד גבוהים, דרך התחייבות שלא להקרין יותר מחמש דקות של פרסומות לפני תחילת הסרט, ובעיקר ביחס חם ומחויך של צוות שאוהב קולנוע".

בכיר בענף הקולנוע אמר ל"ישראל היום": "זמן הפרסומות משתנה בהתאם לבית הקולנוע. ענף הקולנוע היה בשנים האחרונות בירידה, בגלל הקורונה בגלל שביתת התסריטאים וכמובן בגלל המלחמה. עכשיו מתחילים עלייה ובקיץ הנוכחי היא מורגשת חזק. כדי לשמור על מבנה עלויות זול ללקוח כבילוי מועדף, יש צורך בהכנסות נוספות. מחיר הכרטיס לצרכן הוא נמוך. אמנם יש מחיר מחירון, אבל בסופו של דבר יש הרבה מבצעים כמו 1+1. ההכנסות של בתי הקולנוע מגיעות מהמזנון, כלומר מהפופקורן, ומפרסום. כולנו עדים ליוקר המחייה שהולך וגדל בשנים האחרונות ולאינפלציה הגואה. ברשתות המזון המחירים עלו וכיום בילוי בקולנוע  עולה פחות ממנה שווארמה. על מנת לאפשר לבתי הקולנוע לשמור על רמת מחירים נמוכה, הערוץ הנוסף הוא ערוץ הפרסום. 

''האתגר האמיתי הוא לשמור על תמהיל נמוך של פרסומות,  כדי לא לפגוע בחווית הלקוח ולאפשר פרסום מהצד השני. יש אסכולה שאומרת למכור כמה שיותר פרסומות ויש אסכולה שנייה שאומרת שהפרסומת המסחרית צריכה להיות במשך מספר דקות בודדות. הטריילים לעומת זאת, הם סרטים שיוצגו בקרוב והם מעניינים את הלקוחות".

על צפייה בפרסומות בקולנוע אומר אותו גורם כי "לראות פרסומות במקום צפייה בתוכן זה מוכר לכולם, אפילו בדיגיטל. כאשר צופים בכתבת וידאו ביוטיוב, צופים  קודם כל בפרסומות. זה משהו שנהוג ומוכר, אבל  זה צריך להית במידה. אם לפני סרטון ביוטיוב,  אני אראה שלוש פירסומות ברצף בלי יכולת לדלג, אני לא אכנס לאתר.  לעומת זאת אם מדובר ב 3-4 שניות,  אני אצפה בפרסומת. בלי קשר, המפרסמים עצמם מאד אוהבים את הפרסומות בקולנוע. בסוף יש בן אדם שיושב ואין לו על מה להסתכל. הוא לא יכול להריץ קדימה,  כמו בטלוויזיה או להכין משהו לשתות".

לשאלה ומה באשר לאלה שמאחרים בכוונה כדי לא לצפות בפרסומות ענה "גם אם מדובר ברבע שעה פרסומות ויש כאלה שמאחרים, הם צופים כמה דקות בפרסומות. הם לא רוצים לאחר לתחילת הסרט ולכן  אם מדובר ברבע שעה של פרסומות, הם מגיעים עשר דקות אחרי תחילתן".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר