חיסכון לכל ילד. צילום: צילום: GettyImages

בשורה להורים: כל השינויים החדשים בתוכנית "חיסכון לכל ילד"

גמישות בהעברת הכספים, מקסום תשואות ושינוי ברירת המחדל • ועדת הכספים שינתה את אופי החיסכון

[object Object]

ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (רביעי) הצעת חוק חדשה שתשנה את אופן החיסכון בתוכנית "חיסכון לכל ילד". ההצעה, שהוגשה על ידי ח"כ ינון אזולאי מסיעת ש"ס, צפויה לעבור לקריאה שנייה ושלישית בכנסת.

ועדת הכספים (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

עיקרי השינויים: 

גמישות בהעברת כספים: הורים שהחלו להפקיד כספים בבנק עבור ילדיהם יוכלו כעת להעביר את יתרת הכספים לקופת גמל.

מקסום תשואות: המטרה היא לאפשר להורים ליהנות מהתשואות הגבוהות יותר שמציעות קופות הגמל לעומת הבנקים.

שינוי ברירת המחדל: עבור ילדים שניים ומעלה, אם ההורים לא יבחרו מסלול באופן אקטיבי, הכספים יופקדו אוטומטית בקופת גמל במסלול מוגבר סיכון.

חשוב לציין כי לפי נתוני הביטוח הלאומי, פחות ממחצית מההורים בוחרים מסלול חיסכון באופן אקטיבי עבור ילדיהם.

ח"כ ינון אזולאי, צילום: אורן בן חקון

ח"כ ינון אזולאי: "זוהי בשורה ענקית לכל ציבור ההורים שחוסך עבור ילדיו בתוכנית ״חיסכון לכל ילד״, מעתה יוכלו להמשיך את החיסכון בקופת גמל בסיכון מוגבר כך שתניב עד גיל 18-21 תשואה מירבית. בנוסף, תוך כדי הליך החקיקה הרשות הביאה את התיקון שביקשנו לעשות וברירת המחדל הפכה ועברה מהפקדה בבנקים לקופת גמל בסיכון מוגבר״.

עו"ד לינור דויטש , מנכ"לית לובי 99: "הבנקים גוזרים מאות מיליוני שקלים בשנה על הריביות ופוגעים בילדים מהאוכלוסיות המוחלשות ביותר. זה שיושבים איתנו בדיון נציגי איגוד הבנקים ויש להם פנים להילחם על זה שהבנקים יישארו למרות שהם יודעים שהילדים שלהם נמצאים בקופות גמל ולא בבנקים, זה רק מראה שכסף קונה את הכל בחיים האלה ויש אפס מקום לערכים. ומי הנפגע העיקרי? השכבות החלשות. כמו שאי אפשר לחסוך לפנסיה בבנק כי יודעים שחיסכון ארוך טווח צריך להיות בשוק ההון, כך גם החיסכון של הילדים שלנו צריך להיות במסלולים עם תשואה גבוהה יותר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו