הוצאות פרסום הממשלה נחשפות: איזה משרד הוציא כמו כל יתר המשרדים יחד? כל הפרטים

מרכז המחקר והמידע של הכנסת: התקציב במדיה הדיגיטלית עמד ב־2023 על 113 מיליון שקלים בלבד, פחות מהסכום שהוצא ב־2019 • המפרסם העיקרי ברשתות החברתיות: משרד התיירות • "הממשלה חייבת לפעול מול ההסתה"

אנטישמיות: סיפור מלחמה ברשתות. צילום: עיבוד תמונה: יוני מנר, GettyImages

מאבק באנטישמיות ובהסתה ברשתות החברתיות? תקציב הפרסום במדיה הדיגיטלית עמד בשנת 2023 על 113 מיליון שקלים בלבד, פחות מהסכום שהוצא ב־2019.

על אף הפופולריות בקרב הצעירים, רק 3.1 מיליון שקלים הוצאו על הפרסום בטיקטוק בכל שנת 2023.

סך ההוצאה של לפ"מ (לשכת הפרסום הממשלתית) על פרסום בשנת 2023 עמד על קרוב לרבע מיליארד שקלים (238 מיליון שקלים, ליתר דיוק). כשליש מסך תקציב הפרסום, 69 מיליון שקלים, הוצא על פרסום ברשתות חברתיות, כאשר יוטיוב ומטא - פייסבוק ואינסטגרם - קיבלו את רוב תקציב הפרסום ברשתות החברתיות (94%).

משהו התחיל לזוז?

כך עולה ממסמך של מרכז המחקר והמידע של הכנסת שהגיע לידי "ישראל היום", ושנכתב לבקשת ח"כ עודד פורר, יו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות. נציין כי לפ"מ נותנת שירותי פרסום והפקה למשרדי ממשלה, לתאגידים ציבוריים, לחברות ממשלתיות ולגופים ציבוריים.

עוד עולה מהמסמך כי המפרסם העיקרי ברשתות החברתיות היה משרד התיירות, שהוציא כ־34 מיליון שקלים, כמו הסכום שהוציאו כל שאר המשרדים יחד. למרות הצורך ההסברתי הברור בתקופת המלחמה, המשרד לעניינים אסטרטגיים ומשרד החוץ הוציאו כל אחד מעט יותר מ־3 מיליון שקלים בלבד. משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות ומשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי הוציאו כל אחד יותר מ־2 מיליון שקלים.

זאת ועוד, על אף ההכרח בהסברה ברשתות החברתיות בצל האנטישמית הגואה, תקציב הפרסום של לפ"מ במדיה הדיגיטלית לא עלה כפי שניתן היה לשער. בשנת 2023 עמדו ההוצאות על פרסום במדיה הדיגיטלית על 113 מיליון שקלים, לעומת 136 מיליוני שקלים בשנת 2022 ו־2019. 

אנטישמיות ברשת, צילום: ללא

משהו התחיל לזוז? יצוין כי ההוצאות של לפ"מ על פרסום במדיה הדיגיטלית בארבעת החודשים הראשונים של 2024 עמדו על 113 מיליון שקלים והיו זהות להוצאות הפרסום במדיה הדיגיטלית בכל שנת 2023.

ח"כ עודד פורר, צילום: אורן בן חקון

יו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות, ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), אמר לנו כי "ממשלת ישראל חייבת לפעול מול הרשתות החברתיות בנוגע להסתה אנטישמית ברשת. לא ייתכן שההסברה הישראלית נשארה חשופה בגזרה הזו. יחד עם ההשקעה של עשרות מיליוני השקלים בקידום ממומן, חייבת לבוא פעילות מאחורי הקלעים להסרת פייק ניוז והתכנים האנטישמיים. הזירה הזו הופקרה זמן רב מדי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר