גל התייקרויות: מהיום נשלם יותר על נסיעה באוטובוס, דלק ומוצרי אסם

אסם תעלה מחירים בשיעור של 2.2% של מוצרי קפה, במבה, פתיתים ותבשילים מוכנים • התחבורה הציבורית מתייקרת ב-5%

קניות בסופר מרקט באשדוד. צילום: לירון מולדובן

גל ההתייקרויות לא פוסק והוא כולל מהיום התייקרויות של מגוון מוצרי צריכה, ביניהם נסיעה בתחבורה הציבורית ושל מוצרי מזון. 

חברת אסם-נסטלה מעלה היום (שני) מחירים בחלק ממוצריה בשיעור ממוצע של כ-2.2%. בין המוצרים שמתייקרים: במבה, פתיתים, קפה, טסטרס צ'ויס, ויטמינצ'יק, עוגות הבית ותבשילים מוכנים. מדובר בהעלאת מחיר שנייה של אסם מתחילת השנה.

 

חברת ליימן שליסל מעלה את מחירי מוצריה בשיעור ממוצע של כ-10%. החברה, שבין היתר מייבאת את המותגים לואקר, טופיפי, מנטוס הוטפופ, סניידרס, יוגטה ועוד, מצטרפת לחברות מזון נוספות שהעלו לאחרונה את מחיר מוצריהם. כך למשל, מותג מנטוס מתייקר מעתה ב-11%, טופיפי ב-13%, מרסי ב-16%, ליפטון ב-20% וסניידרס ב-13%.

מותגי ליימן שליסל, צילום: עמי שומן

בתוך כך, התחבורה הציבורית מתייקרת בשיעור של 5% לרכישת הסדרי חופשי חודשי. נסיעה בודדת תעלה בשיעור גבוה יותר, משום שהיא מעוגלת ל-6 שקלים. בנוסף, נסיעה ברכבת הקלה "דנקל" לשמונה שקלים.

על פי משרד התחבורה, הסיבה לעליית המחירים היא בעקבות עליית מדד סל התשומות של התחבורה הציבורית. סל התשומות של התחבורה הציבורית מחושב באופן אוטומטי לפי מדדים אשר כוללים את מחירי הדלק ושכר הנהגים. בשני המדדים הללו, נרשמה התייקרות.

שר הכלכלה ברקת: "מהפכה ביוקר המחיה תחסוך 6,000 שקלים בשנה למשפחה" // צילום: משה בן שמחון

ולא רק זאת: הלילה עודכנו גם מחירי הדלק. המחיר המרבי ביולי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) לא יעלה על 7.56 שקל לליטר, עלייה של 4 אגורות מהעדכון קודם. תוספת עבור שירות מלא תעמוד על 22 אגורות לליטר (כולל מע"מ), ללא שינוי מעדכון קודם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר